Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er åpenbart ikke innenfor, men om du skulle vurdere dette så ville jeg i alle fall holdt meg innenriks..

2. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Så på muligheten for å kjøpe ekstrapoeng nå og det er jo rimeligere enn flyturen til CPH..
    Men hva er mest fornuftig? kjøpe de for penger, eller betale med poeng? upload_2022-4-1_11-0-21.png upload_2022-4-1_11-0-36.png

Jeg er jo ikke redd for å ikke tjene inn 19.000 poeng igjen, er vel ikke såå mye?

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Hva som er fornuftig å gjøre varierer fra person til person. Om en har poeng i millionklasse, er det nok mest fornuftig å kjøpe med poeng. For en som ikke har særlig poeng liggende, vil det sannsynligvis være fornuftig å fly inn eller kjøpe med cash. Så du får vurdere selv hva som er mest fornuftig for deg.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,786
    Bonuspoeng:
    293
    Det hender det ligger skjulte gevinster i å kjøpe for poeng. Prisene er dynamiske og noen ganger kan man kjøpe rett billig og høste inn godt med poeng. Minnes jeg ved en anledning kunne *kjøpe* for under poengpris som bonusreise og harvet inn normalt med poeng.

5. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Og husk at du får 1900 grunnpoeng inn på saldoen, så "kostnaden" blir bare 17100 poeng.

6. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    takk for innspill.
    Jeg kjøper for poeng siden jeg kan tjene dette inn igjen enkelt føler jeg.

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

noen som vet om påbegynt bonusreise med SAS kan endres på returen til tidligere avgang/dag hvis ledig?

8. 415thNightFighter

415thNightFighter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    The computer says no....

Endring er tillatt frem til 24 timer før utreise, gitt at poengene fortsatt er gyldige. Når du har startet bonusreisen, kan hjemreisen ikke endres.

https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/

Jeanette, NoLimit and Maggie like this.
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,355
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder dette også om det blir ledig bonus billetter på samme returen, fks i biz når man har plus?

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, ingen endring med mindre det blir problemer med flighten.

Jeanette and Maggie like this.
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det seks innlegg fullstendig off-topic som hører hjemme i bonushjelp. Litt kjedelig for oss som abonnerer på denne tråden for å få varsel når det dukker opp ledige billetter...

Kanskje en admin (f.eks. Are :)) kan rydde opp?

holmen, Maggie, petrate and 1 other person like this.
  12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Siden du spurte så pent :cool:

RoadKing and Rscott like this.
  13. Stramund

Stramund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Hei alle bonusjegere og takk for et interessant forum.

Jeg runder straks 300.000 poeng og har FP Business Verden. Vi er fire stk (voksne) i familien og planlegger en bonustur til USA neste år.

Slik jeg ser det, så tenker jeg at vi får mest ut av poengene ved å prøve å få til 2 business og 2 plus med SAS hver vei. Og så bytter vi klasser på hjemturen.

Dere som har kjørt denne varianten, hva er beste måte å få til dette på?

Kl 00.00 330 dager før avreise prøver jeg meg på 2 bonusbestillinger. En bestilling med 2 personer i business og en bestilling med 2 personer i plus.

Ser ikke ut som det er mulig å gjøre dette (2 bonusklasser) i en bestilling.

Kl 17.00?? 330 dager før hjemreise prøver jeg meg på 2 bestillinger igjen. En bestilling med 2 personer i business og en bestilling med 2 personer i plus. Bare stokker om på personene så alle får prøvd business.

Jeg ser jo for meg at dette er eneste metode egentlig, men hva er erfaringene med dette? Er det et håpløst prosjekt med tanke på sammenslåinger i etterkant osv?

Andre erfaringer. Mange som har gjort slike bestillinger med hell?

14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Sammenslåing går ikke.

Det jeg pleier å gjøre er å først booke tur ved midnatt. Så noen dager senere kansellerer jeg tur og booker samme tur med en dummy retur. Så følger jeg med kl 17 eller hva som er riktig med tanke på kyst og vintertid osv og endrer retur til nærmere og nærmere ønsket fligth til jeg er i mål.

Jeg har gjort dette med 2+2, da valgte vi å fly hvert vårt fly siden vi skulle til NYC og like gøy med alle i bis på to fly som landet samtidig. Men funker selvsagt med to fremme og to bak på samme flight. Hjem igjen var alle i plus fra LAX, der fant vi dessverre ikke bis.

Selvsagt er det risiko med to bookinger ved irrops, da er det ingen selvfølge at alle ender opp på samme fly.

K

tobeornot999, Lnbre and Are like this.
  15. Stramund

Stramund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Da skjønner jeg opplegget. Må bare passe på å være litt rask når man kansellerer og booker på nytt da så ingen snapper de opp i mellomtiden. Sikkert enkelt for en som er erfaren, men vi kjører på og prøver:)

Takk for svar!

16. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du bør ikke legge inn middagspause mellom kansellering og rebooking, men jeg opplever det som ganske greit. Ikke gjør det ved midnatt eller når retur slippes, så er det liten sjanse for at noen tilfeldigvis sitter klar og tar dem. Kjør på og prøv, da får du erfaring. Ingenting i veien for å øve på datoer du ikke skal reise, koster ikke noe hvis du avbestiller.

K

tobeornot999 liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du gidder telefonkøen og er bekymret for å miste setene kan du ringe inn og legge til dummyreturen isteden.

democomputer and Stramund like this.
  18. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har klart å finne bonusbilletter med nye TG F mellom LHR og BKK?

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,041
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig gode råd her, og samme metode jeg har gått for selv endel ganger nå. Burde vært i en SAS EB FAQ, den der! :)

Til OP @Stramund kan jeg hekte på en liten kommentar om at dette jo er en metode å bruke for å sikre seg billetter veldig langt frem i tid - så sjansen for at de ikke kommer tilbake som bookbare igjen er veldig stor (i motsetning til bonus billetter man avbestiller kort tid før avgang - og som ofte går inn i salgs-poolen istedet for å bli tilgjengelige med bonus igjen.

Men det er selvsagt helt riktig at man bør gjøre hele "runden" ganske raskt, for å minske sjansen for at noen andre med trigger-finger tar setene før deg mens de er tilbake som bookbare.

democomputer liker dette
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,041
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men er veldig interessert i svaret selv også :)

Og TG praktiserer fortsatt 90 dager grense for når de legger ut selv biz billetter. Så det er dessverre optimistisk å håpe at first blir tilgjengelig noe tidligere enn det (om de i det hele tatt dukker opp)

Del denne siden