Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Those were the days my friend
    We thought they'd never end
    We'd fly business forever and first a day
    We'd visit the lounges we choose
    We'd fly and never land
     
    indahla, Earl, AndersWE and 3 others like this.
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Dumt at jeg valgte SQ første gangen jeg fløy biz. Vanskelig å matche ;)
     
    RoadKing, Maggie and holmen like this.
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    «The Room» vil ikke skuffe deg.
     
    indahla, Jeanette and magnusant like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke SAS lagt ut noen bonusbilletter etter 25. mars 2023?
     
  5. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ikke ut for at de har lagt ut vanlige billetter heller.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. Det er vel overgangen til sommerprogrammet, kanskje?
     
    GlennDi and tobeornot999 like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og sikkert vanskeligere for dem å spå om hva som skjer til neste vår enn det pleide å være.

    NAS, feks, rapporterte til børsen idag at de solgte 50% flere seter i april 2022 enn mars 2022. Så ting endrer seg fort i flybransjen nå.
     
    Jeanette, GlennDi and holmen like this.
  8. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det samme, men finner noen sporadiske billetter i april og mai. Hjelper lite når det er påskeferien som skal bookes...
    (ser ut som det kanskje bare er WF billetter som dukker opp langt frem i tid)
     
  9. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har en reise neste uke med samboer og barn til Bangkok, en hastebestilling jeg gjorde like før nyttår da CT var i ferd med å utløpe. Dvs, det er to bestillinger, en med CT og en uten. Reiserute og alt var helt ypperlig, helt til Swiss endret fra nattfly til dagfly fra ZRH. Med gjeldende regler har jeg rett til å endre utreisen til kveldsfly med OS istedenfor, noe jeg har prøvd på flere ganger de siste dagene, men foreløpig har ikke agentrulletten gitt ønsket utfall.

    På nettsiden finner jeg fire ledige billetter VIE-BKK i C, men hver gang de legger inn billettene på den ene bestillingen forsvinner resterende billetter slik at de ikke får gjennomført endringen på begge bestillingene. Og det er åpenbart ikke et alternativ at noen av oss sitter bak bussen. Jeg har også bedt dem sjekke om det samme skjer for flere ruter, eks ARN-VIE-BKK, BRU-VIE-BKK og VIE-BKK, men samme greia skjer hver gang. Er det noe våre venner i Tallinn gjør feil? Er det noe jeg kan be dem gjøre annerledes for at dette skal gå gjennom? Eller skal jeg bare fortsette med agentrulletten, eventuelt håpe at LH legger ut noe på MUC-BKK de neste dagene?
     
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    536
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Selv om det står fire ledige plasser betyr det ikke at du får booket disse to og to i separate bookinger. Det kan være andre parametere som ikke er synlige, som feks maks X antall bookinger fra samme origin, e.l.

    Her mener jeg du bør kansellere de to bookingene, og få laget en ny med 4 pax samlet. Du må ringe inn for å booke 4 pax med én CT.
     
  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Agentruletten er løsningen her. Siden CTen din er utløpt må de fikse det der inne. Men det er merkelig at de forsvinner hvis du søker dem opp og det er 4 ledige. Har du søkt på sas star alliance siden? Eventuelt så kan få de til å booke deg om med CTen først for 2 som er på den. Dersom det er ledig på sas star alliance siden etterpå og de er bare booket med poeng så kan du bestille selv for 2 resterende, bare be de kansellere og overføre poengene.

    Og jeg hadde valgt OS hver gang fremfor LH og SWISS på business. Noe ledig med Turkish?
     
  12. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg finner ingenting ledig på hjemreisedatoen, og ser at det generelt er svært få, om noen, ledige billetter i C vestover fra BKK. Så hvis jeg kansellerer min booking er jeg redd jeg ikke finner tilbake mine opprinnelige billetter hjem med TK. Er også usikker på om jeg faktisk kan kansellere og få tilbake CTen, som er utgått?
     
  13. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er billetter funnet på SAS sitt *A søk, ja. Litt som i forrige svar til Kjell, hvis jeg gjør som du foreslår risikerer jeg at det ikke går og at de billettene med LX jeg slipper ikke dukker opp igjen. Så da får toåringen vår fly alene til Bangkok, kunne blitt interessant :)

    For denne reisen er avreisetidspunkt det viktigste, og tanken på å være på fly med en superaktiv, våken toåring i 10+ timer gjør at jeg vurderer å avlyse hele greia. TK har jeg ikke sett tilgjengelighet på lenge (er det noen innstramminger på gang?). TG legger bare ut to billetter i C. Så da er alternativene OS og LH for kveldsfly, er fornøyd bare jeg får til ett av dem :)
     
  14. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Og der var billettene med torsdagsflyet fra VIE borte. Utfra hva jeg har sett legger LH sine billetter senere enn OS, og jeg ser en del ledige seter hos LH på tirsdag og torsdag på Expertflyer. Her får dere ha meg unnskyldt for å ikke ha lest samfulle 500 sider med Amex CT q/a, men et par oppfølgingsspørsmål:

    i) Hvis det legges ut billetter i helgen, finnes det noen måte å få reservert dem når CT telefonen er stengt? Jeg er EBD, så diamantmailen kanskje?
    ii) Jeg registrerer at OSL-MUC-BKK har tilgjengelighet på tirsdag i X, men ingenting for OSL-MUC. Så antar det er married segments. Fra hva jeg kan huske fra tidligere er slike også married på klasse, så om det skulle bli ledig MUC-BKK i C mens det er fullt OSL-MUC i C, men ledig OSL-MUC i X. Vil det isåfall være mulig å unmarry på klasse og få OSL-MUC i X og MUC-BKK i C?

    Takker igjen for svar :)
     
  15. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen,

    send meg reiseruten på pm så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg ut. Er hjemme sykemeldt ut uka så har noe tid til overs :). (Hvis du vil da :))
     
  16. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    PM sendt :)
     
    SVG_flyer liker dette
  17. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    er Zanzibar og Seychellene Sentral-afrika eller Sør-afrika?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    The_Dude liker dette
  19. sondre

    sondre Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Prøvde i dag å bestille LH FRA-MEX i F.

    Fant flighter både 25.05 og 27.05, med tilgjenglighet i F både vist av united og AwardFares.
    De samme flightene vises også hos SAS, men da kun i C og Y.

    Ringte sas sitt nummer ( 21896400 ), men hun som svarte visste ikke engang hva first class var. Hun prøvde å forklare meg at business og first var det samme. (?)

    Etter litt tid viste det seg at hun ikke hadde noen seter i F på disse flightene. Prøvde så å sjekke noen andre til JFK,ORD, og EWR. Samme opplegg.

    Ringer jeg feil nummer? Eller er det noe som blokkerer hva sas kan booke?

    (Jeg har ikke en CT)
     
  20. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Siden det er sluppet bare hhv ett og to seter er det sjelden at noe av dette blir tilgjengelig for Eurobonus. Hvis det ikke blir solgt flere F seter den 27, er det en viss sjanse for at Eurobonus får et sete tilgjengelig i morgen eller på torsdag.
     
    sondre liker dette

Del denne siden