Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Innenriks og ut, til DBV via ZRH
     
  2. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Flott! Tusen takk for svar. Tenkte litt lenger en Europa. Gjerne ett sted som er ok å reise med barn Økonomi / eller Biz er ok. Noen forslag? Og er det noen gode tips til å finne frem til bonus billetter?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Støtter Are på denne Costa Rica er en meget fordelaktig destinasjon på poeng. Dessuten, ikke minst viktig, det er alle tiders reisemål!
     
    Gullars, Jeanette and Are like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Det aller beste er nok å åpne de omfattende trådene som går igjennom søkestragtegier og muligheter. du er ute etter et vanskelig mål. så du får vurdere å kjøpe litt hjelp fra en medforumist, eller bruke endel tid på å lese deg opp
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Sett av tid til å lese gjennom denne tråden for å få innsikt i hvor medforumister har booket reiser til og reiseruter. https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-268#post-453754
     
    Last edited: 17. juni 2022
    ChrisTW liker dette
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    I business er det vel bare Europa du får flyttet 7 personer til under 700 000 poeng. (7*60 000 = 420 000). Nest billigste blir Nord/Sentralafrika og Midtøsten (7*105 000 = 735 000) så hvis du har litt i overkant av 700k poeng så er det teknisk sett mulig da for eksempel Seychellene er i denne sonen, men å få 7 seter til seychellene vil nok by på problemer. Det er vanskelig nok å skaffe 2 :rolleyes: Tredje billigste sone blir Nord- og sentralamerika til 130 000 per hode.

    Sjekk forøvrig denne linken for priser: https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/fly-with-points/star-alliance-point-chart/

    Har du ikke nok poeng til t/r i business er en mulighet å fly økonomi den ene veien og business den andre. Du vil da betale poengpris for økonomi delt på to pluss pris for business delt på to. For eksempel (130 000/2 + 70 000/2)*7 = 700 000 for hele bølingen til Nord og sentralamerika. Så får man heller gjøre en vurdering om man vil ha business når det skal soves eller business når det skal spises og drikkes. Hvis man kan velge såklart.. det kan jo være du finner businesseter bare en vei eller ikke i det hele tatt.
     
    Spielhaug liker dette
  7. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Har pointsharing med sambo. Får vi tilganger til hverandres CT? Enten må jeg oppgradere til Elite, eller så kan hun ta et premium, om jeg kan benytte hennes voucher.
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Den som har opptjent CT må bestille, men man kan bruke poeng fra begge så lenge hun har fått tilgang til å bruke poeng i pointsharinggruppa
     
  9. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte i tilfellet vi hadde en CT hver.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde funke med riktig agent.
     
    The_Dude liker dette
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skal jeg reise til Panama?
    Dersom jeg skulle ta en «Eddie» som det heter i mine kretser (dvs. 0-4 dager).
    Er det trygt å reise dit?
    Eller burde målet være Costa Rica?
     
  12. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Har sas plus pro trd-ams 1.juli. Er i grunn innstilt på at det ikke blir noe av denne turen og har kansellert hotellet. Siden det er plus pro er det vel like greit at jeg kansellerer selv, og ikke venter på at sas kansellerer?
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Man må vel fortsatt betale mellomlegg til dyrere pris hvis man endrer en Plus Pro-billett selv, så hvis du har sett for deg en alternativ dato å reise som er dyrere enn billetten du har nå så kan du endre gratis ved evt kansellering. Ellers er det ingen grunner til å ikke kansellere selv.
     
    tobeornot999 and Durek like this.
  14. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, jeg tror jeg bare dropper turen og stikker hjem noen dager og ser an ståa da. Kanskje finne en tur med DY eller noe.
     
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen her som har klart å booke C med United fra HNL til NRT? Kommer kun ECO på alle datoer jeg sjekker.
     
  16. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger noen tips i forhold til en omfattende tur som er under planlegging. Vi er 7 stk (3 voksne + 15, 12, 9 og 6 år) som skal reise fra Stavanger til Perth Australia 4 uker fra midten av desember 2023 til midten av januar 2024. Det viktigste for oss er å komme oss dit enklest mulig og noenlunde samlet uten å betale en formue i skatter og avgifter. Har 300K EB + 1-2 CT, og i tillegg 500K+ US MR poeng. SAS er vel nokså usikkert nå i forhold til om man skal gå all inn for å samle mest mulig EB poeng vs fortsette å øke saldoen med MR. Sjekket ut Cathay Pacific, med det ble heftige avgifter med dem. Dummy booking i mai -23 viser CPH-PER med Singapore i Eco til 95K poeng og ca. NOK 1000 i avgifter per pers.

    Andre forslag?
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Syntes ikke 1000 kr i avgifter var så mye.
    Med ulike poengbanker, så må du vel splitte bestillingen din dersom du skal benytte bonuspoeng. Med SAS så koster det 140.000 EB t/r Australia i Eco. Så der får du 4 pax med 2 CT. Usikker på hva MR gir deg.
    Men over til hovedspørsmålet, så tror jeg du kan greit vente 1-2 uker med å fortsette EB-sparing til du ser hvordan det går med SAS…
     
    Xaantiam and Sunnfjordingen like this.
  18. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    1000 kr var ikke mye nei, det er absolutt levelig. Fikk nesten USD 1000 per pers med det ene alternativet jeg prøvdemed Cathay.. :eek:
     
  19. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hva gjør alle her med eurobonus poengene sine?
    Sitter med 270k, er det mulig å bruke de i disse dager?

    P.
     
  20. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter stille i båten og håper det løser seg.
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden