Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,261
    Bonuspoeng:
    293
    Mixed cabin er ikke noe problem, bare for SAS IT (derfor kan du ikke booke det selv, men må ringe inn).
    Når agenten har funnet flightene og ordnet bookingen, gjør hen oppmerksom på at den ikke lar seg booke online og du derfor skal fritas gebyr.
     
    Rushhour liker dette
  2. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Supert, da skal jeg forsøke det når jeg finner en passende reise! Takk
     
  3. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Et lite oppfølgingsspørsmål av nysgjerrighet (og læring); burde ikke kun strekningen ARN-BKK biz komme opp på *A søk, ref bildet over, hvis jeg søker på det?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Den burde det, men det kan være married segments som gjør at to eller flere segmenter hører sammen. Kanskje OSL-ARN-BKK, eventuelt de to siste.
     
    Rushhour liker dette
  5. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, fikk nemlig ikke opp arn-bkk på når jeg søkte på SAS. Da har jeg lært noe nytt :)
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,323
    Bonuspoeng:
    183
    Kan også være at billettene ikke er tilgjenglig for Eurobonus enda, mener at de ikke tilgjengliggjøres for Eurobonus før det er 180 dager til avreisedato
     
    Upsaker and Rushhour like this.
  7. Rushhour

    Rushhour Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Aha, da begynner det å balle seg på med mulige årsaker. Undersøkte dette videre, ser ut til at du har rett @Lars J for Thai i følge awardfares:

    • (5) Aeroplan and EuroBonus limited to 180 days in advance
     
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar, men nå har jeg gått igjennom innleggene tilbake til 2019 og jeg fant ikke noe... Har du en spesifikk link eller husker navn på innlegget?
     
  9. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    tmolvik and Brukernavnet like this.
  10. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takker, jeg tenkte kanskje det var den han siktet til, men den har jeg kontroll på. Det jeg egentlig lurte på om det var noen tilsvarende sider som awardhacks som tracker hvilke plasser som slippes/plukkes opp hver dag hos andre flyselskaper. En ting er å vite datoene (selv om det knapt nok virker som noen slipper noe som helst til EB for tiden), men jeg var mer ute etter en opplisting av hva slik at jeg slipper å søke på ørten avreiseflyplasser/destinasjoner.
     
  11. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    416
    Bonuspoeng:
    63
    Tjener man EB med å fly via SQ sitt lavpris selskap scoot? Den har SQ rute nr.
    (Man kan tjene KrisFlyer miles og).
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,261
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
     
  13. kai_9

    kai_9 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Jeg er ganske fersk på akkurat dette så tenkte jeg bare måtte spørre her.
    Jeg har 240k eurobonus poeng for øyeblikket og har tjent opp en CT i år og er ikke så veldig langt unna CT nr 2. Jeg har også SAS fly premium Plus Bonus/Business Bonus Verden.

    Jeg ønsker å bestille en reise i år hvor jeg og kona kan få en litt lenger reise på Business ila vinteren. Som jeg har skjønt så vil jeg nok ikke finne en CT reise ila året og tenker derfor at jeg kan bruke poeng på fly premium, har dere noen anbefalinger på steder hvor jeg kan få business plasser og få brukt denne fordelen?

    Tenker jeg kan bruke noe poeng i år for en business reise via fly premium, så bestille en CT reise innen utgangen av året som vil skje i neste år også heller klare å opptjene nok poeng til å bruke den siste CT (som jeg regner med å klare å tjene opp til ila året) innen utgangen av 31.12.2023. Synes dere det høres lurt ut?
    Hvordan ville dere eventuelt benyttet dere av poengene og disse fordelene for å få reist mest mulig på Business?
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ta en titt på https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-270 for inspirasjon. Her ser du hvilke destinasjoner folk har bestilt reise til.
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til forumet for bonusjegere ;)
    Tror du bør sette av litt tid til å lese deg opp i mange tråder på forumet. Her er det mye å hente både ift. opptjening og ift. CT/reiser - særlig mht. fremgangsmåter for hvordan finne ledige seter, hvordan man søker, når man bør starte prosessen ift. når seter slipper, endre og legge til segmenter osv.

    FP fungerer bra, men det er begrenset med bonuskapasitet hos SAS på langrutene, her er et verktøy (som også kan brukes på *A-søk) til god hjelp: https://awardhacks.se/ Ett tips som gir veldig bra verdi med FP er Svalbardtur siden den går som innenlands reise mht poengpris! Har dere ikke vært der er det å anbefale (f.eks. høst/september eller vinter med lys/ca. april).

    Jeg synes søket i forumet ikke virker så bra, så søk med google hvor du legger til site:insideflyer.no etter søkeordene dine. Lykke til :)
     
    Eddie47 and holmen like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293
    Expertflyer gir også en service, men krever som awardfares abonnement og vil ikke gi deg alle destinasjoner, men kun de du abonnerer på. Det er nok ingen vei utenom å faktisk søke ette ledige seter.

    For SAS spesifikt finnes det jo en tjeneste som er gratis, men ikke for hele *A.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro at det er mye lettere å finne en CT billett en en ren SAS booking i høst. Selv har jeg sjekket Sør Amerika i høst og finner mange kombinasjoner til feks Argentina Peru og Colombia.

    165k +CT for 2 i biz , da har du nesten 100k igjen + videre opptjening på neste CT.

    Som nevnt av andre, å utnytte poeng godt krever kunnskap så bruk tid på å lese både CT Q &A tråden og andre relevante tråder og spør spørsmål.
     
  18. kai_9

    kai_9 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for gode tips! Jeg har ikke helt skjønt hvordan jeg bestiller billetter med CT, hva er beste fremgangsmåten der?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293
    Den beste måten å bestille en CT på må du nesten lese og lære deg fram til. Det er ikke umiddelbart en lett oppgave. Men her er noen momenter.

    1. sjekk poeng tabellene og se at du faktisk har nok poeng og ha oversikt over CT og hvilke reiser du vil bruke dem på. Med tanke på god uttelling.

    2. se på destinasjoner. Å lete litt bredere er ofte lettere en å lete etter en destinasjon. Sjekk at det faktisk går fly med *A som er bookbare for EB til destinasjonene dine. Jo mer populært og kjent jo vanskeligere, antageligvis.

    3. vær litt fleksibel på avreisedato. Fredag kl 18 fra OSLO er det flere som vil reise.

    4. Søk langstrekk først. Feks søk ledige avganger fra Europa til hubs i Asia. Når du finner en reise du liker i ønsket klasse. Så søk tilknytning. Du behøver ikke fly direkte fra Norge til hub i Europa feks. Du kan også fly via Seoul og Tokyo for å lande i Bangkok feks.

    5 Når du har konkrete forslag ( gjerne flere på tilknytninger) ringer du CT telefonen og booker.
     
    Emma, Meg, Spielhaug and 4 others like this.
  20. Meg

    Meg Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Jeg har hatt en samtale med ei på CT-tlf. For det første så fant hun ikke billetter som lå på Sas.no. Billetter jeg testet å booke helt frem til betaling. Hos henne lå de ikke ledige. Er det vanlig?

    For det andre så sa hun at jeg ikke kunne booke det på Sas.no for at hun så kunne gå inn og endre/legge til segment noe på bookingen. Stemmer det? Ville bare dobbeltsjekke… God helg!
     

Del denne siden