Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har erfaring med eller vet hva som skjer med Lufthansa sine bonusbilletter i biz. I følge AF så slippes de 85 dager før nå.
    Men, jeg finner nesten ingen biz billetter med LH til/fra USA, heller ikke veldig kort frem i tid. Er det bare SAS som er gjerrige eller slipper ikke LH billetter generelt?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Er meget begrenset tilgang via SAS.

    Jeg fant riktignok enktelte flights med Lufthansa til neste sommer (Longhaul) så det er ikke begrenset slipp på dato, men begrenset totalt sett.
     
    SInn liker dette
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Er på jakt etter 4 billetter én vei fra MIA til OSL i C, og finner det tilsynelatende på Expertflyer med TAP via LIS, men agenten sier han ikke ser noen verdens ting, er det en kjennsgjerning at TAP har mye ghost availability?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,728
    Bonuspoeng:
    293
    Er du sikker på at expertflyer viser billetter som er bookbare hos SAS? sjekk *A bookingen til SAS eller United med riktige koder som kontroll feks. Eventuelt HUACA om det er agenten.
     
  5. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, trodde bare at hvis jeg fant noe der så var det mest sannsynlig noe ledig. Ser nå at United ikke finner de samme setene, så da var de nok ikke bookbare.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,728
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste søkemotorene har ghost billetter fordi EB har begrenset booking kontra andre fordelsprogram. Så en må nesten ha litt info for å tolke funn på hver enkelt søkemotor.
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ser sånn ut. Fant 3 tix i C med Tap på en annen dato, som også United så, men ei heller de fant de på CT-telefonen, så ser vrient ut dette.
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vil spekulere i hvor mye poeng følgende tur vil koste pr pax?

    Tur:
    BGO-CPH-SFO SAS Plus
    SFO-HNL United Øko

    Retur Open Jaw
    SFO-CPH-BGO SAS Business
     
    Last edited: 08. sept 2022
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    SAS Plus Bonus til USA (F-klasse) kan kun kombineres med SK og WF, så dette må deles opp i to bookinger. Tur/retur BGO-SFO i Plus og Business vil koste 90k eller 60k poeng avhengig av FP-rabatt, mens enveisreise SFO-HNL i økonomi koster 30k poeng.

    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/
     
    joskje liker dette
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Aha. Var det jeg var redd for! Tenkte kanskje at F ville bli omgjort til *A bis-pris, men men :rolleyes:
     
  11. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Eksempelet over er uansett billigste måte å gjøre det på.
    Skulle du betalt *A biz begge veier med open jaw ville denne reisen kostet 160k bonuspoeng.
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Lenge siden jeg har booket CT-tur. Er de fortsatt like strenge på max 8 legs? Gjør det litt vrient når man skal fra HAU til MNL…
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,728
    Bonuspoeng:
    293
    Strenger nå en før.
     
    Gullars liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de virket ganske nådeløse ;)

    Jeg gikk for HAU-OSL-CPH-VIE-BKK-MNL-BKK-LHR-CPH, der CPH-HAU kjøpes utenom. Siste etappe (LHR-CPH) ble lagt til for å unngå de høye LHR-skattene, men det er mulig at jeg har misforstått. Blir det kun høye LHR-skatter når man starter reisen fra LHR, eller blir det høye skatter når man avslutter der også? Hvis det ikke blir høyere skatter av å avslutte på LHR, ville det jo vært bedre å avslutte reisen der og kjøpe LHR-HAU utenom.
     
  15. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan er deres erfaring med agenter som ikke finner reiser man klarer å finne selv? Har hatt et par anledninger nå hvor bookingagenten kun finner reise i Go når jeg selv klarer å finne den i Plus (Bookingklasse I) både på "vanlig" bookingside hos SAS, og via SAS Star Alliance bookingsystemet.

    Har bedt de prøve å søke opp dette leg for leg, men noen agenter får det rett og slett ikke til.

    Er løsningen bare å ringe inn på nytt, eller kan det være riktig at billettene jeg ser faktisk ikke er bookbare?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,728
    Bonuspoeng:
    293
    Om det er fordi de ikke finnes, eller om det er agenten som ikke klarer å finne dem, er umulig å si, egentlig. så løsningen er jo å ringe igjen.

    selv har jeg Go på hjemreise i Janaur, der det nå er sluppet først 2 og så 2 til i +. agentene ser billettene med SAS når de ikke søker med eksisterende booking, men når de skal legge dem til forsvinner billettene fra systemet. De spekulerer på om det kan være eksisterende EVA flighter som gjør at de aktuelle SAS billettene ikke kan legges til i ettertid. Uten at jeg kan si akkurat hvorfor og hva som skjer i ditt tilfelle.
     
    Allora liker dette
  17. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Aha. Jeg har faktisk en EVA-flight i bookingen. For ditt tilfeller har det ikke fungert å få de til å søke opp reisen separat for deretter å legge den til eksisterende booking da skjønner jeg?
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,728
    Bonuspoeng:
    293
    HUACA ca 10 ganger etter begge slipp av + billetter. får samme svar alltid. Har også sjekket om jeg kan booke dem separat og slå sammen, før var det en mulighet men nå vil ikke back office gjøre det lengre.
     
    Allora liker dette
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fortsatt ikke endringsgebyr ved endring av CT-tur? Kom plutselig på at jeg ikke ble belastet noe da jeg ringte inn og fikk endret en tur tidligere i dag…
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt Tyskland-1939 approach..

    Når det er sagt, jeg fikk igjennom en 9 segment reise pga kansellering etter 3 forsøk og vifting med mange år EBD (men ikke helt 10 år altså, som noen kanskje kunne tro :D)

    Nå har vel 8 segment vært regelen siden start, men jeg fikk engang 9 fordi det var umulig å fly til Mikronesia med 4 segment :eek: men her tror jeg at jeg hadde utrolig flaks med en flink og standhaftig agent. Det tok flere dager før billetten ble utsted, og hun fortalte meg at hennes sjef hadde nektet plent, men etter å ha diskutert med et nivå over fikk hun et ok på å utstede..
    Skulle gjerne hatt henne på direktenummer :D
    Faktisk ikke engang Vibeke aksepterte 9 segment, prøvde men da ble prisen vanlig reise + Nord-Amerika singelreise C separat..
    Så da booket vi øko for cash istedenfor...

    PS. Mye blablabla her.. Mulig jeg har forumabstinenser etter mye jobb i de siste ukene :D
     

Del denne siden