Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Vibeke aksepterte 9, jo ;) Jeg og en kompis hadde OSL-MUC-PEK-HND-HKG-SIN-DPS-SIN-CPH-OSL, altså 9 segmenter, LH F, SQ F A380, SQ F 77W, et døgn i Beijing, et døgn i Tokyo, to(!) døgn i Singapore, og 7 døgn på Bali! Det var tider det :rolleyes:

    For ikke å snakke om da jeg hadde:
    LH C OSL-FRA
    LH F FRA-PEK
    CA F PEK-LAX
    NH F LAX-HND
    TG F HND-BKK
    TG F BKK-LHR
    SK C LHR-OSL

    Riktignok bare 7 segment, men likevel godt fornøyd…bare så synd at den turen aldri ble noe av… :(
     
    Last edited: 22. sept 2022
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en ganske lik tur.
    OS C VIE-CPH
    SQ F CPH-SIN
    SQ C SIN-PEK
    CA F PEK-SFO
    NH F LAX-NRT
    TG F NRT-BKK
    TG F BKK-CDG
    OS C CDK-VIE

    Jeg hadde også et øyeblikk SEA-LAX, men når jeg fikk inn det segmentet gikk prisen betydelig opp fordi det var 9 segment og den ble belastet som en separat reise, selv om det egentlig var 5 segment på returen.
    Dette var også Vibeke..
    Så løsningen ble at vi kjøpte egen billett med UA.
     
    Gullars liker dette
  3. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    I sommer fikk vi, som mange andre, kansellert vår bonustur til Japan. Da jeg ringte inn for å høre fikk jeg beskjed om at vi ikke burde kansellere da SAS da ville sette opp nye reiser til oss når flyvninger startet opp igjen. De kunne da gjøre om vanlige billetter til bonusbilletter. Når vi nå forsøker å booke tur får vi beskjed om at det ikke er mulig. Er det noen som har vært i samme situasjon og fått løst det? Det burde ikke ha betydning, men bestiller har Diamant hos SAS.
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,315
    Bonuspoeng:
    183
    Ja dette skal du ha krav på ihht til EU261, du må ikke godta kansellering og refusjon av billetter - da mister du disse rettighetene.


    Forsøk send klage til Diamantmail evt her https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-other-matters/


    Henvis til EU261 artikkel 3 som sier at bonusbilletter også er omfattet, i tillegg til artikkel 8 som klart sier at du har krav på valg mellom refusjon og ombooking.

    Henvis også til (2016/C 214/04) artikkel 4.2 som nærmere definerer dine rettigheter

    Bl.a

    The air carrier should simultaneously offer the choice between reimbursement and re-routing. In the case of connecting flights, the air carrier should simultaneously offer the choice between reimbursement and a return flight to the airport of departure and re-routing. The air carrier has to bear the costs for re-routing or a return flight, and must reimburse the costs for the flight borne by the passenger where the air carrier does not comply with its obligation to offer re-routing or return under comparable transport conditions at the earliest opportunity. Where the air carrier does not offer the choice between reimbursement and re-routing and, in the case of connecting flights, reimbursement and a return flight to the airport of departure and re-routing, but decides unilaterally to reimburse the passenger, he or she is entitled to a further reimbursement of the price difference with the new ticket under comparable transport conditions.

    re-routing should be offered at no additional cost to the passenger, even where passengers are re-routed with another air carrier or on a different transport mode or in a higher class or at a higher fare than the one paid for the original service,


    informer at du tar saken til flyklagenemda evt forliksrådet.
     
    Last edited: 26. sept 2022
  5. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Wow, takk!
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,315
    Bonuspoeng:
    183
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ingen egnet tråd, men har ikke EVA air noen måte å bli kontaktet på skriftlig? MÅ man ringe?
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,005
    Bonuspoeng:
    183
    Yes
     
    Jeanette liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har klart å booke SQ internt i Asia med EB i det siste?
    Eller er det fortsatt helt stengt?

    Forsøker å komme meg fra enten TPE, BKK eller SGN til SIN, men det er (nesten) umulig å finne noe som ikke er SQ ..
     
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk booket meg en (re)tur med TK fra CUN via IST og DUS til OSL idag.
    Routingen (og datoen) ble litt mer kronglete enn jeg hadde sett for meg, da det viste seg at TK bare har venteliste tilgjengelig på en del flights, selv om SAS *A API (og SAS Star Alliance bookingsider) viser tilgjengelighet, som i praksis betyr at man ikke får booket, i det minste ikke gjennomført turen etter all sannsynlighet.

    Noen som vet om det er mulig å identifisere hvilke avganger med TK som har venteliste for EB-medlemmer og hvilke som ikke har det, uten å ringe CT-telefonen? Vil gjerne forbedre returen litt hvis det viser seg at det blir mulig, men gjerne uten å hyppig måtte ringe CT.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Setereservasjon EVA

    På sas.no er rad 1 grønn, men lar seg ikke booke. Feilmelding "Dessverre er ett eller flere av de forespurte setene tatt allerede". På EVA derimot står setene som booket. Trodde systemene snakket sammen?
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Alle mine EVA-IC-flyvningene jeg har booket de siste årene har rad 1 vært utilgjengelig for meg, så noen form for informasjonsutveksling er det. Mener å huske at 1. rad i biz-kabinen vanligvis er blokkert for oss som ikke har toppstatus i EVA.
     
    Last edited: 27. sept 2022
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ser nå at rad 1 (midtseter) ikke eksisterer på 787-10. Midtsetene starter først på rad 2. Så da er det ikke rart det ikke er mulig å få booket dem. Men fikk booket 1 A/2 A og IK/2K ved å ringe inn. Ba om bassinet til baby - mulig det har betydning for tilgjengeligheten på rad 1.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forsøkte på dette, men det var ingenting tilgjengelig hos SAS, selv om det var bøtter og spann ledig i Experflyer :/

    Agenten fant kun en flight i økonomi i løpet av en 4 ukers periode hvor expertflyer hadde C på flere daglige flights.....
     
    indahla liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,716
    Bonuspoeng:
    293
    hvilke nr ringte du og hvor lang tid tok det å få svar omtrent?

    Har vel 3 flyvninger der jeg er på jakt etter samme seter ;)
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte kundeservice UK - tlf + 44 2073808300. Svarte umiddelbart.
     
    Rscott liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,716
    Bonuspoeng:
    293
    Nice:)
     
    Jeanette liker dette
  18. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    2,379
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får bare feilmeldinger hos SAS SA søkemotor:

    upload_2022-9-29_20-42-28.png

    Andre som også får denne..?
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Noe håp om at det dukker opp bonus billetter innlands på kort varsel? Fikk plutselig lyst på en helgetur om to uker, men er selvsagt nun poengreise ene veien nå. Kan man tjene noe på å vente et par dager eller er det bare å kjøpe vanlig billett først som sist?
     
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vært sånn i flere måneder. Enkelte ganger feiler det.
     

Del denne siden