Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som har en oppdatert oversikt over når Sas får tilgang til bonusbilletter fra de forskjellige *A selskapene i de forskjellige klassene? evt en link?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    The_Dude and SInn like this.
  3. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har tur/retur billetter til NCE i sommer (SAS bonus). Vurderer nå å kjøpe billetter noen dager før med Norwegian til turen ned. Er det en måte å beholde returbillettene med SAS på? Hvis jeg kansellerer hele turen regner jeg med at billettene blir tilgjengelige igjen? Og da booker jeg retur billettene? Er dette måten å gjøre det på?
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,531
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke garantert at billettene dukker opp igjen, ett alternativ er å ringe SAS, mulig de kan fjerne utreisen og gjøre retur billettene om til enveis billetter.
     
    oggaman liker dette
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Bekrefter at det gjør SAS enkelt.
     
    Lars J liker dette
  6. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har gode resietips ? Familie på 2 voksne og 2 ungdommer (12 og 16) 280k poeng og 1 CT.

    Begynte ved godt mot å samle poeng for noen år siden. Så kom covid og det har ikke blitt reist. 2 CTer gikk ut uten at jeg fikk brukt de til noe fornuftig. Har et håp om å få booke noe før neste går ut i desember. Har et beskjedent forbruk så det går ikke så fort med poengene, men har blitt noe i alle fall.

    Sol og strand er ønskelig. Er mer opptatt av målet enn av flyturen, så kort og direktefly frister mer enn langtur og mange legs. Kanskje litt utypisk på dette forumet ;) Dersom langt, så må det være biz. Orker ikke timesvis i økonomi.
    Årets sommerferie er ikke booket enda, men regner med det er vanskelig å finne noe nå i årets skoleferie? Har ikke helt oversikt på dette med søking, men finner lite i alle fall. Muligens bedre å la Tui sørge for årets strandferie og satse på bonustur neste sommer?
    Kritereien om kortreist, sol, strand, god mat og god vin vil uansett gjelde :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Få ordnet 1 CT til, reis til Costa Rica neste år :)
    Det blir 260k poeng for 4 med 2x CT.

    Du kan med litt timing fly OSL-IST-PTY-LIR/SJO.
    Alternativt hoppe av i Panama og bli der :)

    Fra mitt synspunkt er dette destinasjoner som gir ekstremt mye valuta for poengene.
     
    Gullars, Jeanette, Leifen1980 and 4 others like this.
  8. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er fem.

    En plan var å bruke FP, men SAS slipper vel aldri 5 i slengen?

    En annen var å kjøpe PE på SAS og oppgradere med poeng. Er det mulig med fem?

    En tredje er å bruke 3CT på *A. Men låser jeg meg da til TAP og TK?
     
  9. Leifen1980

    Leifen1980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Tar gjerne imot tips til en ukestur her via Star Alliance.
    Vi har 2 stk CT tilgjengelig og er 2 voksne og 2 barn i alderen 8 og 11.
    Mest lyst å reise til Asia eller Nord Amerika (USA, eller egentlig kanskje Canada denne gangen).
    1 overnatting på tur/retur (layover) kan være aktuelt. (Har nok tilgjengelig poeng til det meste)
    Ønsker noe med passe moderat prisnivå på destinasjon. ;)

    Fokus sommer og sol, samt aktiviteter til ungene.
    Har tidligere benyttet CTer på tur til New York og Singapore med stort hell.
    Avreise i august, evt uke 41 høstferie, samt evt desember også.
    Fungerer det bra med awardfares nå om dagen forresten?

    Så tipset om Costa Rica over her. Må sjekkes litt nærmere... :)
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,422
    Bonuspoeng:
    183
    Her har du poengtabell så du vet hvor mange poeng det trenges for å reise til de områdene som er aktuelle for dere. https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/

    Ta en titt på denne siden og bli inspirert av andre som har booket reiser. https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-268

    Kan hende dere er for sent ute med tanke på høstferie 2022, men dere kan være heldige hvis dere bruker litt god tid på å søke på awardfares som har fungert bra for min del siden.
     
  11. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18

    Takk for tips. Ser veldig fint ut. Ikke akkurat kortreist, men ellers ser dette ut som et veldig godt alternativ. Sjekker ut dette mer.
    Hva er beste måte å finne billetter på om dagen? Er det Awardfares folk bruker?
    Har gratisabbonementet der, men bør vel oppgradere for å få noe særlig fornuftig ut av det?
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    For min del bruker jeg en kombinasjon av ExpertFlyer, United.com og SAS award-søk.

    Litt avhengig av hva jeg vil oppnå og hvor kompleks ruta er.
    Eksempelvis.
    Jeg vet at jeg vil fly MAD-BOG, så bruker jeg expertflyer og søker opp tur-retur +/-3 dager og finner ut hvilke flights som er ledige.
    Når jeg har sikret den "vanskelige", normalt sett intercontinentalt, så kan man bruke united for å få en ide om hva som lar seg kombinere, og så til slutt SAS award for å bekrefte flight for flight.

    Jeg har ingen erfaring med awardfares, men det gjør vel på mange måter samme nytte som expertflyer. Har forøvrig skrevet flere lange guidelines om hvordan man bruker bl.a. expertflyer tidligere på forumet.
     
  13. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg har nesten klart å booke ferdig en reise til ICN, men telefon-personen finner ingenting OSL-FRA, selv om jeg får det opp når jeg søker på SAS *A søk? (De sier at de flyene jeg har funnet tilgjengelig på SAS *A er fulle). Jeg endte opp med å booke reisen FRA-ICN-OSL først.

    Hva er beste fremgangsmåte for å få lagt til OSL-FRA?
    • Kan jeg booke OSL-FRA selv med bonuspoeng, og deretter ringe for å slå sammen de to bookingene?
    • Eller må jeg kjøre agentrulett og håpe at de klarer å finne billettene?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Nei

    Du kan prøve, dog noen ganger virker det som rekkefølgen på flihts har noe å si.
    Dvs at rekkefølgen segmentene legges inn kan i noen tilfeller ha påvirkning på hva som er tilgjengelig for booking.
     
    Leon liker dette
  15. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen links til gode guider med tanke på det praktiske rundt booking av bonusbilletter? Når ringer man SAS? Når ringer man CT-telefonen? Hvor og når skal og kan disse hjelpe meg, f.eks når "Star Bonus" på SAS enten ikke funker eller viser faktisk tilgjengelige awards fra expertflyer? Regler og praksiser for enveis, t/r, kan jeg spleise på legs etterhvert osv osv..

    Det må da finnes en bibel et sted?
     
  16. Tjomis

    Tjomis Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Trenger gode tips til Lokasjoner for sol strand og bonusreise for en reise vår/tidlig sommer 2023. Utreise Bergen (BGO) 2 voksne, 3 små barn og 2 tenåringer. Har ca 700k å bruke. Ingen CT.

    tips mottas med stor takk
     
  17. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Du kommer ikke lenger enn Europa om du skal ha biz til 7. På øko er det jo bare å velge og vrake med unntak av stillehavet, inkludert Hawaii. TAP, Turkish og Swiss kan tenkes å slippe større mengder bonusreiser (I disse tider vil du jo helst ha alle på samme PNR).

    Tenkte du Europa eller lenger?
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Ville vel strengt tatt vært mer bekymret for antall poeng enn hvor man kan reise med 7 pax.
    Jeg har vært pådriver for Costa Rica eller Panama da jeg synes det gir veldig mye for poengene, men selv der snakker vi 945000 poeng for alle 7 i business.

    Avianca og Swiss har vel opp til 9 seter i C om man er tidlig nok ute, så man kan nok komme seg langt om man vil.

    Det ble ikke nevnt om dere vil fly business eller økonomi, men for de fleste på forumet er det jo business som gjelder.
    I økonomi snakker vi 490k poeng til f.eks. Costa Rica.

    Og ja, poengforskjellen er helt klart stor, men det er langt med enn 2x forskjell i prisen om man skal kjøpe billettene, så jeg kan forstå at noen vurderer økonomi, selv om jeg ikke ville gjort det på en slik reise.
    Mine poeng skal brukes til noe jeg ikke ville betalt for :)
     
    The_Dude and holmen like this.
  19. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Er svært avhengig av snus.
    Er 40 min connection på OSL nok tid til en runde innom tax-free eller bør jeg ta med hjemmefra og skynde meg til gate?

    Lenge siden utenlandstur merker jeg :oops:
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs vel litt hvor du kommer fra og skal til.

    Innenriks og ut ville jeg tatt det helt med ro...
    Du kan jo alltids ta en vurdering ved avgang hvorvidt flyet er i rute.. Om ikke bør du nok handle litt før avreise..
     

Del denne siden