United og Awardfares viser ledig O med Thai LHR-BKK 3 mai feks. Det er jo en god indikasjon. så noen bør vel ringe og faktisk sjekke.
Tenkte å ta fruen med til Sardinia en tur. Ser Conrad har åpnet ett nytt hotell der, og har to Free Night Certificates hos Hilton som går ut i løpet av høsten. Men hvordan reiser man fra SVG til CAG på bonuspoeng og CT? Finner ikke at SAS har ruter der, og får ingen treff på SAS sitt award søk for Star Alliance. Har en god slump US MR poeng, så kan se på evt. fly med KLM etc, men ønsker fortrinnsvis bruke EuroBonus og CT som utløper 2022.
Hva er beste måten å regne seg fram til når billettene på SAS bonus slippes? Vet det er 330 dager i forveien, men feks fra LAX slippes de da 330 dager ved midnatt i LA? Dvs at bonusbillett til dagens slipp, ble sluppet 09:00 norsk tid? Mens til LAX slippes de midnatt norsk tid?
Noobie her, men har mestret poenginntjeningsdelen og har godt med EB poeng. Fri siste uke i juli og ønsker å reise transkontinentalt i business. Destinasjon mindre viktig, gjerne storby i Asia. Hvordan går jeg fram for å finne en ledig billett? Eksisterer de i det hele tatt så nært på fellesferien? SAS nettsider har ikke hjulpet meg. Råd?
Det er flere guider her på forumet, men for å være gledesdreper med det samme så er det ikke SÅ mange biz billetter å oppdrive. MEN er du fleksibel på destinasjon, kan du ringe inn og be de søke på alle de steder du kan tenke deg. Og tenk gjerne litt utenfor boksen! Innafor boksen er det gjerne mange andre som også har tenkt. Sjekk tråden med bookede CT-billetter for inspirasjon Så kan united.com gi en pekepinn (men IKKE fasit), awardfares (betalt versjon) og Expert flyer er også gode verktøy. Søker du på SAS sitt Star Alliance-søk, så ikke søk fra Norge, men søk fra diverse hubber i Europa, FRA, MUC, VIE, ZRH, LHR etc. Så ringer du inn etterpå og får lagt til connection til Norge. Da finner jeg feks business FRA-BKK fredag 22.juli
Mulig dette har blitt spurt om, men er det mulig å bruke Eurobonus poeng på Singapore Airlines Business/First igjen?
Noen med EF som kan sjekke belegg på SK1879 SVG-CPH 25.mai? Forsøker å unngå fakirflighten 0600 26.mai…
Har fremdeles ikke sett noen som kan bekrefte at SQ lar andre *A medlemmer booke *A awards billetter. Men noen kan kanskje bekrefte at det bare er SAS som har satt ned foten pga pris og ikke SQ som har stoppet tilgangen i det alt vesentlige?
Prøvde å google det her om dagen, men alt jeg fant var denne artikkelen. I den står det at noen få ruter skulle bli åpnet for partnere i oktober i fjor og at resten desverre måtte vente. Jeg har ikke funnet noen nyere referanser til at dette har skjedd. Awardfares sin release date guide sier at SQ ikke er tilgjengelig, men det er jo noen få treff i X på noen ruter ser jeg. Dog kun med Lifemiles og Aeroplan, aldri United MilagePlus. Og SQ har vel aldri fungert med SAS sitt eget awardsøk, selv før pandemien?
Aha. Da var det vel bare i starten etter onlinebooking kom at det var en tilsvarende beskjed om SQ som det er nå. Evt så husker jeg 100% feil og ikke bare litt