Jeg har søkt MYE de siste månedene, og hatt et latterlig antall aktive alerts. Jeg har abonnement på både Expertflyer (premium) og Awardfares (diamond). Selv om jeg selvsagt ikke sitter med hele fasiten, så har jeg enda til gode å finne et eneste alternativ med United, Aeroplan, Lifemiles eller Expertflyer (som søker hos ett og ett selskap direkte) som kan bookes for EBP hvis det ikke samtidig var tilgjengelig hos SAS. Svært ofte er det 2-3 seter tilgjengelig for andre, men kun ett hos SAS. Jeg har derfor gått over til nesten bare å bruke Awardfares til søk, siden du kan velge FFP, og Expertflyer for mer spesifikk informasjon som Flight Availability, Seat Maps osv. for å kunne forutse hvor det muligens slippes seter.
Jeg velger nå alltid bort alle andre FFP enn SAS for alerts på Awardfares for å slippe falske positive. Merk: SAS' egen søkeside er veldig mangelfull for miks av klasser, open jaw, søk på flere datoer, flyplasser osv. Så anbefaler å bruke en kommersiell tjeneste, og da helst Awardfares.
Last edited: 21. febr 2022