Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    28
    Forslaget ditt er gjennomførbart. Ofte kan man finne leg for leg som ikke vises som en søkbar total reise. Sikker på at avgangene BGO-ARN er i samme klasse/billettype som hovedreisen din fra ARN ?

2. testflyver

testflyver Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar. Alle billettene det gjelder er Bonus Plus, så det skal ikke være noe problem med blanding av klasser.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Er det blitt mulig å booke ulike klasser (på samme vei) igjen?
    Har funnet OSL-AMS-JED-KUL t/r der OSL-AMS (SK) t/r er mulig å booke som «Plus» mens AMS-JED-KUL (SV) er mulig å booke i Biz.

4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,477
    Bonuspoeng:
    113
    Samboer har en booking som går BKK-VIE-MUC-OSL med OS og LH, dette er en bonusbooking med *A booket gjennom sas før 1 sept.
    Nå varsler sas endring i reiseplan med nøyaktig samme flyvninger men avreise ca 6timer tidligere og ber meg godta endringer eller kannselere reisen å få refundert poeng + CT.
    Henter jeg reisen på Austrian sine sider er reisen fortsatt intakt med originale tider, flyet fra BKK selges også fortsatt til orginal tid.

Skal jeg bare ignorere sas sine varsler i dette tilfelle?

5. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    318
    Bonuspoeng:
    63
    Leter etter en reise for familien, helst i forbindelse med en skoleferie da vihar barn i skolealder. Har tidligere besøkt Florida, Chile og Thailand i business class med eurobonus, og denne gangen står bl.a Korea og Malaysia høyt på ønskelisten, men også destinasjoner som Costa Rica og Argentina.

Det er relativt dårlig med alternativer for 4 personer i eurobonus-søkene jeg har gjort på AwardFares, har funnet noe fra Europa til f.eks Thailand, men lite til Malaysia og Korea, og enda mindre i ferier.

Er det noen som har noe tips til reiseruter eller datoer man kan oppdrive noe, evt er det noen selskaper som "alltid" slipper mye billetter i siste liten?

obay liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med tilgang til AF som har mulighet til å søke opp alternativer den 3. april i biz, enten OSL-PEK eller OSL-NGO ? En pax.

Takk!

7. Ljmong

Ljmong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ser på å snekre sammen en reise om et års tid til ZNZ. Utreise via AMS og NBO er grei, men jeg sliter mer med å finne en ålreit rute hjem for to (altså ikke dagfly NBO-AMS/LHR, ikke bytte flyplass LGW til LHR, og ikke seks timer venting på CDG). Som et alternativ har jeg sett på DAR, og her lurer jeg på om KLM opererer med married segments som ikke kan brytes? Eks 8 des finner jeg null tilgjengelighet på DAR-AMS og DAR-AMS-OSL, men jeg finner på samme dato to billetter på DAR-AMS-ARN og DAR-AMS-CPH. Også ledig på tilsvarende ruter til SVG, HEL, PRG, BUD osv. Samtidig ser jeg at KLM har ledige billetter i biz AMS-OSL, så det er ikke der begrensningen ligger. Så spørsmålet er det om det er noen som har erfaring med å bryte opp noe som kan se ut som married segments hos KLM, eller om jeg i et slikt tilfelle må ta en strafferunde innom CPH eller ARN?

8. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Ingenting i business. Kun eco via Paris
    upload_2025-2-4_8-48-0.png

Last edited: 04. febr 2025
  9. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen med AF som får opp to reiser i Economy fra BGO til SCL 13. des til 30 des? Eller noen som har erfaringer med å finne billetter til Santiago med ST?

10. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    er det noen snille sjeler med Flightconnections abonnement som kan sjekke hvilke ruter Air France har med 777-300ERs og de nye A350-900s?

11. SK927

SK927 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Noe slikt?

A350-900:
    upload_2025-2-14_14-42-18.png

777-300ER:
    upload_2025-2-14_14-43-35.png

kongenamundsen, RoadKing and Henrik like this.
  12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,646
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis målet er å fly med AFs nye kabin er det verdt å ha i mente at denne finnes på både 777 og 350. Merk også at AF flyr både 777 og 350 uten ny kabin. Flyene med 48 seter (14 raderk) med biz er de med ny kabin. Rad en og 9 eller 10 er bulkhead avhengig av flytype.
    https://www.aerolopa.com/af

Preference and XIII like this.
  13. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    det hadde vært enklere med liste, men jeg tar den! tusen takk

takk! hvordan vet jeg hvilken kabin de har? det står bare A350-900 hos SAS og viser ingen setekart

Last edited: 15. febr 2025
  14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,646
    Bonuspoeng:
    183
    Du må inn på AF sine sider og trykke deg videre til setekartet for den aktuelle flighten. For 777’ene kan du f.eks. se at det er gammel kabin om de selger First på samme rute.

15. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    To voksne, én femåring og et lap child. Har massevis av poeng, og én CT som jeg vil anslå at kommer i april. Kunne tenkt oss enten Koh Samui (via SIN eller BKK) eller Mexico (Cancun-området). Har sett en del på Awardfares hva som finnes i nov/des for å danne meg et inntrykk, og syns det er heller labert. Eneste jeg finner er billetter til SIN - men tar tid å finne disse, og sjeldent det klaffer begge veier!!

Reisetidspunkt er mellom 6. og 14. februar til mellom 23. og 29. mars.

1. Er det vits å prøve seg på BKK med SAS, eller skal jeg bruke kreftene på noe annet? Ser at det er mye ledig de kommende dagene - vurderer å gamble på SAS til BKK på kort varsel, og heller ha kjøpt returen for poeng i forkant. Noen som har erfaring med det? Blir jo i så fall uten å bruke CT...

2. Det er vanlig å bestille turen ned først, og så finne returen senere og bestille når den dukker opp? Tenker da med AF eller KLM.

Noen som har andre tips og triks? Har Awardfare gold. Fleksibel på datoer, og noe fleksibilitet er det på destinasjon også. Har satt opp noen varsler, men ikke dukket noe opp foreløpig.

En annen destinasjon vi har vurdert (men lagt fra oss pga. tilgjengelighet) er Costa Rica.

16. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    1. BKK er kanskje den vanskeligste ruten til SAS å finne bonusbilletter på.

2. Egentlig det samme om du bestiller tur eller retur først. Dukker det opp noe som kanskje passer ville jeg gått for det uansett om det er utreise eller hjemreise.

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,582
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom du (heldigvis) planlegger så langt frem som ett år så er pkt 2 en god strategi - de kan slippe billetter inntil 359 dager før avreise, dvs. i disse dager. Finner du utreisen book den. Hjemreisen vil du uansett ikke kunne booker før omkring månedsskiftet mars-april som tidligste tidspunkt. Jeg gjør dette ofte/hvert år ift. hvor vi skal. Lang horisont kan være en fordel.

Du får da kanskje bare booket fra CDG/AMS el.l. til (f.eks.) BKK, men feeder til avreisestedet kan legges til senere. SAS legger tidligst ut 300 dager før i Europa (330 interkont). (Pr nå ligger det to plasser i biz med KQ CDG-NBO-BKK 12FEB med det hjelper jo ikke når dere trenger 3.. Til CUN ligger det ute 3 plasser i biz både 6., 11. og 12.2.26 fra AMS, men med Air Europa = dobbel poengpris...)

18. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for gode svar!

1. Hvordan er det å gjøre dette med CT? Må jeg ha CT når jeg bestiller reisen ned, også kobler jeg på returen senere og får CTen gjeldende på returen også?

2. I forlengelse av spørsmålet ovenfor; kan jeg bestille turen ned uten CT, og legge inn CT når jeg legger på returen?

... og pleier det å være grei tilgang på feeders? Både fra BKK til en mindre flyplass og SVG-CDG/AMS?

I dag fikk jeg grønt lys fra sjefen på å starte pappapermen i uke 7 2026, så nå begynner letingen for fullt!

EDIT: Jeg finner en del reiser fra CDG/AMS til BKK med AF/KLM, men det er kun med FlyingBlue, ikke Eurobonus. Vil disse være tilgjengelige dersom jeg ringer inn? Får dem ikke opp på SAS.no.

Last edited: 17. febr 2025
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,573
    Bonuspoeng:
    183
    Svarer deg kun på editen: nei. Kun det som vises på sas.no kan bestilles. I enkelte tilfeller ser de mer på kundeservice enn du finner selv. Men aldri så mye som er tilgjengelig for flying blue

20. unwillingnorthman

unwillingnorthman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Kaster ut spørsmål i håp om innspill på følgende (om så begrunnet "bare gi opp, eller betalt ågerpris")

Har sett på Sør Amerika i april en stund nå etter at USA tur falt i fisk pga uforutsett lang behandlingstid for visum til reisefølget. Dessverre lite eller ingenting av returer annet enn dobbel pris Air Europa (UX) i awardfares og sas partnersøket. FB søk gir en hel rekke avganger med KLM/AF til AMS/CDG fra div flyplasser(EZE, GRU, GIG mm.) men til poengpriser hvor flertallet er på 4-550K i C klasse en vei, noen få til nærmere 200K. Legger til grunn det forklarer hvorfor de dyreste glimrer med sitt fravær i SAS søket.

Spørsmålet blir da: Har vi noen pekepinn overhodet på om og evt når AF/KLM seter evt dukker opp i EB nærmere tidspunkt for avgang? Og vil man isåfall i praksis få til å kansellere t/r med UX og ombooke til billigere poengreise eller vel så god risk for at man står helt tomhendt igjen uten billett, CT eller poeng en ukes tid?

Sitter langt inne å betale t/r for sistemann cash kontant med UX men har i bakhodet at en forbedring/devaluering kan dukke opp når som helst som gjør det enda verre å få brukt poeng og CT til noe fornuftig.

TLDR: Sør Amerika i April. Håp om at AF/KLM dukker opp nærmere avgangstid, kun UX til 2x poengpris per nå. 3 pax, 2 CT 3-400k poeng.

Ps! Alternative forslag mottas med takk, sent ute pga USA-tur gikk boink.

Cumulus liker dette

Del denne siden