Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,070
    Bonuspoeng:
    293
    Du får bare endret den innenfor Star Alliance hvis det er en kansellering eller vesentlig endring av flytider på et leg.

dbh liker dette
  2. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har noe hell på bookingfronten? Siden SAS rotet det til har jeg plutselig en CT jeg egentlig ikke vil bruke som må brukes opp før nyttår på reise til meg og samboer. Ser på reiser så langt fram i tid som mulig siden jeg allerede har reiser i mai/juni og juni/juli, så det må bli oktober og utover. Helst til Canada, Chile, Argentina, Japan eller kanskje Brasil eller Sør-Korea med mulighet til 5 arbeidsdager fri, så opp til en uke. Ser også på andre destinasjoner om det er trygt og ok standard.

Jeg finner retur fra stort sett alle destinasjoner, men finner ingenting ut. Eneste jeg har klart å finne en uke til er Colombia, Equador og Ghana, men blir litt skeptisk av google-treffene på spesielt Colombia og Equador. Ser naturligvis kun på biz.

3. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Chattet med SAS og spurte hvor mye det koster å oppgradere i poeng fra Go til Plus på flyplassen før avreise CPH til MIA. Hun svarte at det var ingen fast pris, det måtte jeg høre med personalet i skranken om. Stemmer det?? Mener at det er en fast pris å oppgradere fra Plus til Biz i alle fall som jeg gjorde en gang for lenge siden. Noen som vet??

4. AAspeedway

AAspeedway Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    Jeg lurer på hvordan en kan se hvem klasse en sitter i kabin om man bestiller med f.eks. travel link,ticket eller andre selskap?
    Skal bestille tur hjem fra BKK i februar og finner billetter på SAS og Thai hjemmesider, ( der får en opp ‘kabin klasse’ så finner jeg den ‘ samme’ reisen via Skyscanner/travel link til en mye billigere pris.. Noen som vet om standard,flex,full flex er samme som f.eks. Thai opererer med? Se vedlegg.

Attached Files:

5. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde en hendelse idag på flyplassen der jeg ble nødt til å ombooke mine business bonusbilletter. Fikk beskjed i skranken at hun ikke hadde mulighet, så hun satte outboundreisen på "hold" og at jeg måtte ringe kundeservice når de åpnet (altså etter reisens start) for å få ombooket. Når jeg ringte fikk jeg først 2 sure agenter som mente det var umulig å ombooke, og at jeg ikke fikk refundert noe, i tillegg til at returreisen nå var kansellert pga det hun i skranken hadde gjort. Tredje agent beklagde så mye og refunderte poeng/CT. Midt i dette booket jeg ny dyr t/r-reise i economy med KLM...hadde det ikke vært for feilinformasjon og det hun i skranken gjorde hadde jeg kunnet booket ny reise i economy men beholdt returen i business. Nå håper jeg bare å få refundert den nye economy-reisen, selv om jeg føler jeg burde blitt mer kompansert. Er det noe mer jeg bør gjøre her? Kan de kansellere retur kun pga. outbound blir tuklet med? Hjelp..

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er årsaken til at reisen måtte ombookes? Den er mer interessant å vite om. Generelt kanselleres hele reisen om du ikke er med i et leg i utreisen.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,070
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på destinasjon. SAS har uttalt at de ikke kansellerer returen når det gjelder kortdistanse.

8. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Synes jeg leste at bonusbilletter kan rebookes helt opp til avreise, stemmer dette? Kan ikke gå mer inn på hva det gjaldt desverre.
    Hun i skranken sa hun gjorde noe for å unngå no show slik at den fortsatt kunne endres uten at den skulle bli kansellert, men hun må åpenbart ha tatt feil.

Destinasjon Rio

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,746
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusreiser med partnere er i utgangspunktet tapt ved no-show eller avbestilling mindre enn 24t før utreise, så her bør du være veldig fornøyd med full refusjon av poeng og CT.

Cumulus and vanillacoke like this.
  10. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Lyder umiddelbart som en forsikringssak?

11. larsbanan89

larsbanan89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg har en CT-ticket og 130.000 poeng. Har aldri benyttet meg av bonusreiser før og finner det ganske frustrerende. Fikk en mail av SAS for en stund siden at jeg nå har nok poeng til New York med business - men hvis jeg søker etter bonusreiser koster en vei med business 350.000 poeng eller mer? Har noen her forslag til reiser med bra business for eks. i Februar? Tokyo, NYC, San Fransisco.. Åpen for andre forslag også! Skjønner ikke hvordan man finner bedre deals?

12. Kristardo

Kristardo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Billettene du finner er vanlige billetter for poeng, ikke bonusbilletter. Tur til NYC burde være forholdsvis lett å finne, hjemreise virker å være litt vanskeligere. Men det løser seg nok om du er litt fleksibel på datoer. Et kjapt søk hos sas viser ihvertfall ledig NYC med utreise 3. februar.

13. larsbanan89

larsbanan89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar! Ser nå at jeg kan filtrere ut så jeg kun ser bonusbilletter. Da ble jeg litt klokere! Tusen takk :)

14. AAspeedway

AAspeedway Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,kjapt spørsmål igjen og det er sikkert svart på før,men finner ingen ‘nye’ svar…
    Har bestilt enveis tur til Bangkok med bonus poeng( 30.000) og 650kr i avgift (flyplass avgift?) var ingen retur til «fornuftig pris…
    Men ser nå at det ligger ute tur/retur med bonus poeng som passer for meg.
    Så spørsmålet har lest at det er gebyr på 750kr for å avbestille.men får da tilbake flyplass avgiften og poengene?riktig?

15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ren sas booking så kan du booke 2x enveis, koster ingenting mer. Ulempen er om reisen skal avbestilles. Da blir det 2x gebyrer istedenfor ett.

16. AAspeedway

AAspeedway Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ren SAS booking,men retur vises ikke som bonus når en trykker på en vei…
    Jeg har booking bare 1 vei,men er ‘ billigere ‘ å booke tur/retur da en får bonus billett på begge.. om dere skjønte det

Last edited: 28. nov 2024
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,388
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ringe inn og be de legge på returreisen. Husker ikke hva endringsgebyret er i farten :oops:

18. testflyver

testflyver Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,

Er relativt ny i dette med bruk av bonuspoeng, har stort sett bare brukt på direkte SAS-ruter, så det er mye som er litt uklart når jeg leser på dette forumet om f.eks. feeder flights, regioner, O/D restriksjoner, married segments(?) etc.

Håper noen kan hjelpe med dette:

Har funnet bonusbilletter jeg vurderer for en ferietur med utreise fra ARN 9. - 23. august 2025, men bor i Bergen. Hvis jeg søker på SAS.no fra BGO til destinasjonen, får jeg bare opp muligheter 1 vei, ikke retur og mye melkeruter via OSL / TRD / CPH.

Hvis jeg søker på fly BGO - ARN finner jeg tilgjengelige bonusbilletter som passer bedre enn alternativene som vises med gjennomgående bestilling. Merkelig nok ikke mulig å fly BGO-ARN før kl 13:15 på dagen.. Også vil det bli layover med overnatting i begge ender pga tidspunktene.

Så spørsmålet er om jeg bare skal bestille reisen t/r fra ARN og så kan jeg ringe inn og få lagt på de bonusbillettene som jeg kan finne med søk BGO-ARN som "feeder" i begge ender?

Last edited: 02. des 2024
  19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, selv har jeg fortsatt til gode å booke bonus etter bytte av allianse, men utifra andre sine erfaringer her inne så ser det ut som t/r ARN for så og legge på feeders er måten å gå frem på.

testflyver liker dette
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en CT som utgår ved nyttår.
    Ønsker å booke en tur (langhelg) neste høst, fra september og ut året.

Har abo. på Awardfares men sliter med å finne en tur til en by i Asia (ikke Tokyo, Bangkok eller Vietnam) eller Afrika.

Noen tips til reisemål og tidsperiode?
    Må være Biz på IC. Kun en pax.

Takk!

Del denne siden