Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Har en ikke-billettert booking med LH og TG. Kundeservice skulle sende meg en epost slik at jeg kunne verifisere navnene, og siden det tok litt tid fikk jeg beskjed om å ringe opp igjen. Hvor mange timer tar det vanligvis før LH eller TG faller ut av en booking?
     
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Som tidligere nevnt ser vi på en tur til karibien til jul. Spesifikt Punta Cana eller Cancún, sikkert andre muligheter også. Fristelsen for varme begynner å bli litt i overkant kjenner vi. Skal ha med oss en 4 åring. Men spørsmålet er: hvordan er Avianca i biz og hvordan er TAP (321neo) i biz? Prøvde å søke litt rundt omkring, men er jo ikke bare positive tilbakemeldinger. Noen med erfaringer?
    Vi vet jo ikke hvordan det blir med tilgjengelighet i Sky Team, så sjekker muligheter for å bestille før 01.09.
     
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Verken AV eller TP er på toppen av min liste, men har selv hatt fire flighter over dammen med AV og en med TP. Så lenge det er biz skal det mye til at du heller vil la være å booke. Har du flightene klare er det ingenting å tape på å booke. Selv er jeg greit fornøyd med begge selskapene. AV har for egendel bydd på god connection på LHR, fine rutetider og ikke minst god tilgjengelighet. TP flyr LIS-CUN som gjør at du kan komme frem på færre flighter om OSL er avreisested enn feks PUJ.
     
    sunshine liker dette
  4. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    265
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde lest veldig mye negativt om Avianca business, men endte likevel å booke 3 legs med dem på vår tur til Santiago i vinter. Var veldig positivt overrasket!

    Opprinnelig rute var LH Business FRA-BOG, og deretter AV Business BOG-SCL, SCL-BOG og BOG-BCN. Men grunnet et medisinsk tilfelle på første flyvning mistet vi BOG-SCL og endte i Latam Business der i stedet. Fikk teste 3 ulike businessprodukter, og min "dom" blir da:

    Lufthansa: Elendig service, sure flyvertinner. Fikk gretne blikk pga små barn i business-kabin og ingen ekstra service. Ganske bra mat og drikke. Ganske moderne seter, men 2+2+2 layout. Bra lounge i Frankfurt med mye utvalg av varm og kald mat.

    Latam: Strålende service, superblide og hjelpsomme flyvertinner. Deilig mat. Eldre kabin og seter, men koselig og behagelig. Flott lounge i Bogota med masse ulik mat og stort utvalg av vin.

    Avianca: Beste seter av de 3, både nye, komfortable og brede (1+2+1). Varierende mat, "biff" var tørr og gjennomstekt men frokosten var deilig. Service var upåklagelig. Lounge i Bogota var litt basic og ikke veldig koselig utformet, men med mer preg av "hjemmelaget" mat både på godt og vondt.

    Ville absolutt flydd både Latam og Avianca business igjen, men Lufthansa ville nok vært bare dersom andre alternativer ikke finnes.
     
    Last edited: 10. aug 2024
    sunshine liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Noe erfaring med waitlisting på LH F? Jeg fant en ledig plass på FRA ICN, og ringte kundeservice (ikke CT-tlf) for å endre en eksisterende booking. Når de gjorde dette fikk de den opp som waitlisted. For øvrig klarte de ikke å legge til tilslutningsflighter til FRA.

    Flighten kunne kun finnes direkte FRA-ICN, ikke med start i f.eks. VIE, BGO, SVG eller OSL. Kan det hende den blir mer tilgjengelig utover dagen?

    Agenten var i det minste grei og lagret den i bookingen slik at jeg kunne sjekke med CT-tlf etter 9…
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan gikk dette?
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Det gikk ikke. Virker som om det var noe kollisjon med flightene som lå i bookingen fra før av:
    LH C SVG FRA
    TG C FRA BKK
    TG F BKK LHR

    Jeg fikk agenten til å fjerne disse og legge inn ny retur TPE-ICN-FRA-BGO. Straks den var billettert gikk det fint å legge til OSL-FRA-ICN (og fjerne TPE-ICN). Straks den var billettert gikk det fint å endre til BGO-FRA på utreisen.

    Men likevel veldig gunstig at jeg fikk holde av flighten såpass lenge slik at ingen andre kunne ta den. Når jeg fjernet den fra bookingen forklarte jeg til agenten at jeg ville forsøke å legge den til igjen straks ny billett var utstedt. Da ordnet hun prioritet på billetteringen for meg, slik at jeg kunne ringe inn igjen på i underkant av en halvtime.

    Et triks når man styrer på denne måten er å bruke Aeroplan eller United fremfor Awardfares når du selv søker mellom samtalene mellom agentene, slik at det ikke går ut varsel til hele verden når flighten gjøres midlertidig ledig. Jeg opplevde at Aeroplan stemte bedre for Eurobonus enn United.
     
    Nordlands liker dette
  8. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,


    Skal forsøke å komme meg til BKK på business med CT enten denne eller neste jul (helst over nyttår). Helst TG. Noe håp for dette før SkyTeam? Og er best fremgangsmåte CT-telefon for dette? Helt skrapet for business via SAS på nett hvertfall. Takk for all hjelp ☺️
     
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke akkurat hvilke datoer du tenker. Men det er noe ledig i Business via Delhi i romjula ser det ut til. Da med AI til Delhi og med TG videre.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Om vi skal gjette litt basert på dagens partner-tilgjengelighet i SkyTeam bør det finnes muligheter med f.eks. Vietnam Airlines etter 1. september. Merk at poengprisen til Thailand øker fra 165.000 til 187.500 i ny allianse.

    Eksempel fra seats.aero:

    upload_2024-8-16_22-37-54.png
     
    holmen liker dette
  11. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar - hva tror du er best av det kontra f eks Vietnam Airlines?
    Så det blir OSL-CPH-DEL-BKK eller OSL-CDG-BKK ?
     
  12. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ok, takk. Noe håp for AF eller KL direkte i business?
     
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg ikke svar på Vietnam Airlines vet jeg lite om. Også må du nok innom Hanoi også. Så totalen blir OSL - CDG - HAN - BKK.
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,332
    Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid tar det før poeng vises i oversikten og registres hos SAS etter at man har flydd WF? (Her snakk om utreise fredag kl 17 og hjemreise i går, søndag kl 2120). Skjer det automatisk eller må man registrere noe sted? (EB nr var registrert før innsjekk på begge flights)
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,515
    Likes mottatt:
    36,895
    Bonuspoeng:
    293
    Poeng for WF-flyvninger dukker vanligvis opp ei lita uke etter reisen, det er mi erfaring, i alle fall.
     
    Neonex liker dette
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,332
    Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    113
    Da er poengene inne, men feil sum. Fløy på sportsbilletter. Her er eksempel fra slik bookingen ser ut før bestilling, det finnes ingen spesifikk omtale av EBP på selve kvitteringen.

    upload_2024-8-21_17-32-30.png

    For utreisen fikk jeg kreditert 312 EBP grunnpoeng. Altså regner jeg med at jeg har fått 250 + 25%. Regner med at jeg skal ha minimum 500. Sender jeg claim til WF eller SAS?
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,515
    Likes mottatt:
    36,895
    Bonuspoeng:
    293
    ebretro @ sas.se er vel adressen fortsatt?
     
  18. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    2,232
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik at UA award ikke lenger lar seg booke elektronisk, men man kan finne tilgjengelighet f.eks via Aeroplan og få det booket per telefon?
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Du får en pekepinn der, kan bookes pr. telefon t.o.m, 28.8. Deretter no more Star-bookings.
     
    The_Dude liker dette
  20. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,277
    Likes mottatt:
    2,232
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Så book så langt man kan på nett, ring deretter til og legg til UA-leg og betal 150 i gebyr?
     

Del denne siden