Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Greenbull

Greenbull Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Har en retur icn-fra i biz nå på lørdag (og ett sete ledig i F), men etter mye om og men hos ct-telefonen får jeg svar at setet er holdt av til nybookinger. Er det vits å ringe inn på nytt, eller må jeg bare vente og se om det slippes flere seter?

2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,890
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke hørt om den problemstillingen før, men ser tilgjengelighet er F3A0 og det ser faktisk ut til at alle slippes nærmere avgang basert på at avgang dagen før også har F3A0 og nå 3 ledige. Ville kanskje prøvd en gang til i dag uansett hvis du har utreise i morgen, ellers følge med og ringe inn så snart det slippes mer.

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,565
    Bonuspoeng:
    183
    Restriksjonene kan plutselig heves, men hender også at kabinen fylles opp før den tid. Dersom det er ledige seter i business for å booke ny retur kan det være verdt et forsøk å slette nåværende flights for å se om dette åpner opp, da med risiko for å miste hjemreisen. Andre muligheter som kan påvirke resultatet er å be agenten søke gjennomgående ICN-OSL istedenfor leg for leg.

Greenbull and Nordlands like this.
  4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er dessverre et utbredt fenomen med ghost availability, jeg har stridd mye med det på TK hvor fligher ikke lot seg booke, og det er mange rapporter om samme på ET. Særlig hvis det vises 9+ ledige på ET.

The_Dude and haifinn like this.
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forsøker å optimalisere reisen hjem fra Japan i april og har funnet KIX-GMP-PEK-ARN-OSL (men på PEK-ARN må jeg booke helt til LHR for å Biz).
    Så ruten PEK-ARN-LHR er mulig i Biz, mens PEK-ARN kun er tilgjengelig i Eco.
    Noen tips om hvordan SAS-agenten kan få til at jeg slipper å reise via LHR?

6. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    ET har dette med 9 og 5 ledige som ofte ikke stemmer. Filteret på awardfares kommer etter varslingsrutinen, så har fått bøttevis med med mail siste uken(e). Dette er det bare EB-folk som klager på, såvidt jeg har fått med meg på Flyertalk.

På TK er problemet stort sett at de ledige setene er venteliste og ikke lar seg booke, i alle fall ikke selvstendig dersom de inngår i married segments.

haifinn liker dette
  7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,868
    Bonuspoeng:
    113
    CA har en del married segments. Trikset for å bryte dette opp med LH-gruppen har vært å først booke og billettere disse, for så å ringe inn etterpå og endre. Det er dog ingen garanti for at det går.

8. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Vet jeg er sent ute, men ting har måtte komme i orden først.
    Er det noen sjangs for å få til en reise fra KRS event. OSL til MIA, Florida generelt fra 7-8. nov til 17-18. nov?

Har en CT som går ut i år og nok av EB poeng

9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Som «alle» andre her inne jages det first i desperasjon:confused:
    Har sikra oss FRA-DEL på mandag.
    Trenger hjelp til biz videre derfra.
    Vi har eco booket til BKK, og kort stop der før SIN.
    Noen timer der før LH 747 i biz (med mindre en syk oppgradering fikses) til FRA.
    Vurderer også samme flygning hjem dagen etter, så man har hatt 1 natt der hvertfall:rolleyes:

Så i bunn og grunn;
    Trenger hjelp til biz i asia fra DEL førstkommende tirsdag for 2, og evt om noen hadde hatt andre lure ideer mottas også de.

PS; har tråla awardfares, awardhacks, sas eb booking

Last edited: 02. aug 2024
  10. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som ANA har Business til Tokyo kl 18:00. Men det blir lenge å vente da...

leeds1979 liker dette
  11. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har sett den. er litt vanskelig da ANA står høyt, mens 3/4 døgn av en 4 døgns tur på lounge i Delhi virker ørlite bortkasta…

12. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Funker VIE-trikset fremdeles? Man gjør bookingen VIE-FRA/MUC, for deretter å skifte direkte OSL-VIE/ VIE-OSL, så fremt det er ledige billetter?

Edit: mente selvsagt OSL-FRA/FRA-OSL.

Last edited: 03. aug 2024
    Jeanette liker dette
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Det funker å droppe VIE også.

The_Dude liker dette
  14. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, det var egentlig det jeg spurte etter :)

15. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan går man frem med agenten her? Sier man at man har funnet via VIE, og at kan legge inn de lange strekkene, for deretter å ta direktemuligheten fra og til OSL? Eller må de legge inn en full rute OSL-VIE/ VIE-OSL og deretter endre?

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,890
    Bonuspoeng:
    93
    De må i hvert fall søke opp og legge inn ruten fra VIE til destinasjon først, så kan du forespørre tilslutning fra OSL og om det er mulig å få direkte OSL-FRA. Jeg har bare bestilt reise på nett fra VIE først, og så ringt inn for å få lagt til tilslutning og fjernet VIE.

The_Dude liker dette
  17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom vi reiser 3 pax med 2xCT, kan jeg legge alt inn på én booking eller blir det én booking per CT?

Dersom det går fint med 3 pax og 2 CT på én booking, kan man eventuelt endre til 2 pax og 1 CT senere, eller låses bookingen til 3 pax?

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,565
    Bonuspoeng:
    183
    SAS lar deg bruke flere CT på samme booking over telefon. Book på nett og legg til CT i etterkant om du har nok poeng, eller ring inn for å fikse hele bestillingen.

Det er også uproblematisk å fjerne passasjer fra booking og trekke poeng/CT på nytt, med forbehold om at disse fortsatt er gyldige. Rent teknisk splittes personen som ikke skal reise ut til et eget PNR som deretter avbestilles. Det er derimot ikke mulig å legge til nye passasjerer i en eksisterende booking.

holmen liker dette
  19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Da er det kanskje også uproblematisk å starte bookingen for 3, for så å skille ut den siste personen på en egen booking dersom man f.eks. ikke får samme returflight for alle tre?

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,565
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer, splitting av PNR kan også brukes om man vil booke om til ulike flights.

Gullars liker dette

Del denne siden