Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde tatt hele bookingen på telefon og du sparer 150 kr. Dessuten, dersom du er avhengig av UA-leg så ville jeg jo ikke booket før jeg var sikker på at jeg fikk hele reisen...

The_Dude liker dette
  2. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke behov for hjelp, men er dette nytt? Eller har det alltid vært slik? Gjelder SK bonusreiser:

• Mellomlandinger som er lengre enn 24 timer er ikke tillatt med unntak av SAS-flygninger til/fra Asia og Nord-Amerika (én mellomlanding på utreisen og én på hjemreisen).

eventyrer liker dette
  3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vært sånn tidligere også, ikke sikker hvor lenge men ikke noe som er kommet nå

The_Dude liker dette
  4. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte jeg skulle prøve å booke en tur til Hellas og bruke litt poeng.
    Men når jeg nå sjekker hos sas så dukker det opp ruter med gamle *A selskaper, og bytter jeg da til poeng så er det ingen alternativer.

Noe som henger igjen?

5. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Er det mulig å legge til eurobonus gold på en KLM bestilling gjort før 1 september? Selve reisen er ikke før i oktober. Hadde jo vært kjekt med lounge og poeng dersom mulig.

6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,937
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som SAS fortsatt har aktivt codeshare med Aegean. (Selges med SK rutenr, men operated by Aegean). På det vanlige SAS søket med poeng får du som før imidlertid kun opp flygninger som faktisk flys av SAS inkl. wetlease + Widerøe. Du kan finne ledige datoer med å søke på vilkårlig dato og så trykke på dato og slå på vis laveste pris.
    upload_2024-9-3_13-2-58.png

Alternativt kan du søke reise med Skyteam:
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/

mariusberg89 liker dette
  7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,467
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det går fint. Du skal få gjort det på nett eller i app.

petrate liker dette
  8. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Bare for å verifisere: Innenlands gir fremdeles poeng per segment, så Plus Pro Bio OSL-TRD-SVG-BGO gir f.eks 3x1600 poeng om klassen er D eller Z?

9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,467
    Bonuspoeng:
    113
    Alle SK-fligher (markedsført av SAS) gir poeng per segment.

yki and The_Dude like this.
  10. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann! Titter på en reise til OSL-ICN iløpet av April 2024. Er det mulig å reise ECO til og BIZ hjem med ST nå? Eller må man ha samme booking klasse T/R?

11. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,467
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fullt mulig å ha ulik kabinklasse på t og r. Du kan booke dette selv på nett.

12. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar! :)

13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,905
    Bonuspoeng:
    113
    Setereservasjon Virgin upper class: sliter med å få booket sete på virgin upper class. Heller ikke SAS chat klarte dette. Noen tips?

14. kag

kag Nytt Medlem

Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk valgt seter hos Virgin på hjemmesiden -> «My booking». Brukte SAS sin bookingreferanse. Får og valgt seter i Virgin sin app.

15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,905
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerer ikke i Virgins sin app. Får prøve websiden

Last edited: 12. okt 2024
  16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,905
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerte ikke i Virgin sin app men på Virgin sine websider fungerte det. Takk for tips :)

Cumulus liker dette
  17. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sliter med å booke fire innenlands SAS revenue-billetter for poeng. Billettene er ikke tilgjengelig som bonusbilletter, så jeg har derfor akseptert at jeg må betale en relativt stiv poengpris for å få disse. Problemet skjer når jeg gjennomfører bookingen. Får lagt inn alle reisende, valgt seter og skrevet inn kreditkortnummer for skatter/avgifter. I det jeg trykker på betal så kastes jeg ut av bestillingen og billettene har gått opp noen tusen poeng i pris. Dette fortsetter om jeg prøver på nytt (blir bare dyrere. Etter et kvarter går poengprisen tilbake ned igjen, som om reservasjonen er nullstilt). Ringte SAS-telefonsupport men de kan ikke booke revenue-billetter for poeng, kun cash eller bonusbilletter og får ikke hjulpet meg. Det er utrolig frustrerende å ikke få gjennomført bookingen når billettene ligger der. Har noen noe tips til hvordan dette kan løses?

Cumulus liker dette
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,316
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv uten å velge seter, det har vært en løsning på andre problemer tidligere.

19. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset @holmen , jeg gjorde et forsøk nå uten å velge seter men det endte dessverre med samme resultat, ble kastet ut bookingsiden i det jeg skrev inn kredittkortnummeret. Det er utrolig frustrerende å se på de billettene man ønsker ligge tilgjengelig for booking uten å kunne få de, særling når man er villig til å kaste bort urimelig mye poeng for revenuebilletter. Jeg gir SAS en dag til for å se om det er noe som løser seg, men må etter det evt gå til plan B som er å booke billettene med kun cash. Siden jeg for tiden er statusmatchet til Norwegian Reward Priority og har gold for life hos SAS, velger jeg isåfall da Norwegian som ligger et par hundre kroner lavere i billettpris. Det gir mulighet til å vedlikeholde statusen hos Norwegian, men føles nesten som jeg tvinges over til dem mot min vilje. Well done SAS

Spielhaug liker dette
  20. dbh

dbh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har en CT-reise med Star Alliance til påske neste år, vil jeg kunne endre denne innen SA eller må jeg kansellere og foreta en ny booking innenfor SkyTeam?

Del denne siden