Jeg hadde tatt hele bookingen på telefon og du sparer 150 kr. Dessuten, dersom du er avhengig av UA-leg så ville jeg jo ikke booket før jeg var sikker på at jeg fikk hele reisen...
Ikke behov for hjelp, men er dette nytt? Eller har det alltid vært slik? Gjelder SK bonusreiser: Mellomlandinger som er lengre enn 24 timer er ikke tillatt med unntak av SAS-flygninger til/fra Asia og Nord-Amerika (én mellomlanding på utreisen og én på hjemreisen).
Tenkte jeg skulle prøve å booke en tur til Hellas og bruke litt poeng. Men når jeg nå sjekker hos sas så dukker det opp ruter med gamle *A selskaper, og bytter jeg da til poeng så er det ingen alternativer. Noe som henger igjen?
Er det mulig å legge til eurobonus gold på en KLM bestilling gjort før 1 september? Selve reisen er ikke før i oktober. Hadde jo vært kjekt med lounge og poeng dersom mulig.
Ser ut som SAS fortsatt har aktivt codeshare med Aegean. (Selges med SK rutenr, men operated by Aegean). På det vanlige SAS søket med poeng får du som før imidlertid kun opp flygninger som faktisk flys av SAS inkl. wetlease + Widerøe. Du kan finne ledige datoer med å søke på vilkårlig dato og så trykke på dato og slå på vis laveste pris. Alternativt kan du søke reise med Skyteam: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/
Bare for å verifisere: Innenlands gir fremdeles poeng per segment, så Plus Pro Bio OSL-TRD-SVG-BGO gir f.eks 3x1600 poeng om klassen er D eller Z?
Heisann! Titter på en reise til OSL-ICN iløpet av April 2024. Er det mulig å reise ECO til og BIZ hjem med ST nå? Eller må man ha samme booking klasse T/R?
Setereservasjon Virgin upper class: sliter med å få booket sete på virgin upper class. Heller ikke SAS chat klarte dette. Noen tips?
Fikk valgt seter hos Virgin på hjemmesiden -> «My booking». Brukte SAS sin bookingreferanse. Får og valgt seter i Virgin sin app.
Jeg sliter med å booke fire innenlands SAS revenue-billetter for poeng. Billettene er ikke tilgjengelig som bonusbilletter, så jeg har derfor akseptert at jeg må betale en relativt stiv poengpris for å få disse. Problemet skjer når jeg gjennomfører bookingen. Får lagt inn alle reisende, valgt seter og skrevet inn kreditkortnummer for skatter/avgifter. I det jeg trykker på betal så kastes jeg ut av bestillingen og billettene har gått opp noen tusen poeng i pris. Dette fortsetter om jeg prøver på nytt (blir bare dyrere. Etter et kvarter går poengprisen tilbake ned igjen, som om reservasjonen er nullstilt). Ringte SAS-telefonsupport men de kan ikke booke revenue-billetter for poeng, kun cash eller bonusbilletter og får ikke hjulpet meg. Det er utrolig frustrerende å ikke få gjennomført bookingen når billettene ligger der. Har noen noe tips til hvordan dette kan løses?
Takk for tipset @holmen , jeg gjorde et forsøk nå uten å velge seter men det endte dessverre med samme resultat, ble kastet ut bookingsiden i det jeg skrev inn kredittkortnummeret. Det er utrolig frustrerende å se på de billettene man ønsker ligge tilgjengelig for booking uten å kunne få de, særling når man er villig til å kaste bort urimelig mye poeng for revenuebilletter. Jeg gir SAS en dag til for å se om det er noe som løser seg, men må etter det evt gå til plan B som er å booke billettene med kun cash. Siden jeg for tiden er statusmatchet til Norwegian Reward Priority og har gold for life hos SAS, velger jeg isåfall da Norwegian som ligger et par hundre kroner lavere i billettpris. Det gir mulighet til å vedlikeholde statusen hos Norwegian, men føles nesten som jeg tvinges over til dem mot min vilje. Well done SAS
Har en CT-reise med Star Alliance til påske neste år, vil jeg kunne endre denne innen SA eller må jeg kansellere og foreta en ny booking innenfor SkyTeam?