Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,752
    Bonuspoeng:
    293
    Da tipper jeg det er "First" type US Domestic Biz. De kaller det First, selv om det i praksis er vanlig IC business.

2. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,467
    Bonuspoeng:
    113
    Seatguru er generelt utdatert .www.aerolopa.com er up to date.

Air China intra-Asia på 'småfly' er for øvrig veldig bra. Champagne før avgang, slippers og god mat.
    Jeg har beskrevet dette produktet i mitt reisebrev;
    https://insideflyer.no/forums/threads/4-nye-flyselskap-2-nye-land-og-1-nytt-underverk.20176/

indahla liker dette
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Da gjenstår egentlig det opprinnelige spørsmålet =)
    Noen som kjenner til om Air China slipper seter i Biz på ruten PEK-NGO?
    2024-06-17 11_26_57-Velg flygninger _ SAS.png

4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    717
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde et søk for de neste ukene og 361-(1-7) dager frem i tid på Awardfares og fant ingenting

indahla liker dette
  5. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,467
    Bonuspoeng:
    113
    Air China har en del married segments, så prøv å søke fra A til C, hvor PEK er B. Da jeg booket reisen omtalt i reisebrevet fant jeg ikke CPH-PEK eller PEK-ICN hver for seg, men det var ledig CPH-PEK-ICN.

indahla liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Noen nylige erfaringer med AC F? Jeg husker @Are var ganske happy før pandemien, men han var vel blant de få… Lar de seg for øvrig booke med EB?

7. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Air Canada? Eller mener du CA - Air China?

Gullars liker dette
  8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    CA F!

9. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg i ny og ne sett noe tilgjengelighet hos United. Men om det er tilgjengelig for SAS vites ikke.
    Har forresten registrert at reisende i CA F har tilgang til LH sine F lounger i MUC og FRA. Det er jo en bra bonus. Var det slik før pandemien?

Gullars liker dette
  10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo i så tilfelle et interessant utreisealternativ om man eksempelvis snapper opp TG F på returen. Hvor har du registrert dette? Har CA utreise fra MUC og FRA i F?

11. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som om de for øyeblikket bare har fra FRA. Observerte selv en 748 fra CA der i sommer, så det kan nok stemme.

Loungetilgang er beskrevet på Lufthansa sine nettsider: "Entry to the First Class lounges only for FC passengers of CA in Frankfurt and Munich."

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Skal man dømme etter sist jeg var i FCL på FRA er det definitivt plass til andre selskaper ihvertfall.. Bare et par andre passasjerer der i tillegg til oss. Men det var tidlig på dagen da. Uansett virker det som de fleste bruker FCT.

Det er kanskje bare CA i tillegg til LH som flyr F fra MUC og FRA for tiden? NH er jo ute så lenge russisk luftrom er stengt, Asiana har sluttet med F, Thai og Air India flyr F bare fra LHR. Det må være Singapore Airlines isåfall?

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør i så tilfelle CA F til et reelt alternativ, selv om vi naturligvis foretrekker noe bedre…

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Open Jaw:
    Har en reise OSL-HND / KIX-OSL og vurderer å endre hjemreise så den blir NGO-TRF. Med andre ord en «dobbel open jaw». Men, OSL og TRF regnes vel som samme by og dermed bør dette være OK?

15. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Hei dere,

Har en reise til HNL t/r via USA. Tenkte endre til utreise via Asia. Det sa de ikke var lov. Er det riktig eller hadde jeg uflaks med telefonen?

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Most resonable route blir litt forskjellig håndtert. Noen rapportere som deg, nei. Noen får igjennom booking. Så det er lov å prøve igjen.

Og ja, i miles er det vel ikke enormt stor forskjell, men en sone passeringen er litt forskjellig.-

WingmanWizard liker dette
  17. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    fikk nei igjen:( Reisetid var omtrent likt, miles noe lenger. Begge vakter måtte ringe å sjekke og fikk da at det var "ulovlig" å fly over kina for så å returnere over USA. Mulig jeg går for nye forsøk, men de virket så sikre etter ekstrasjekken på tlf..

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som regelen om at utreise og retur må gå i motsatt himmelretning, med henvisning til at man ikke kan reise jorda rundt. Slikt håndheves ekstra strengt ved justering av eksisterende booking, da alle endringer går til backoffice for etterkontroll.

19. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel akkurat der jeg ryker, takk. For de har ringt og sjekket bak hver gang med samme resultat:( 3 gangen nå, så jeg tror sannsynligheten for flaks begynner å bli ganske dårlig.

20. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har litt erfaring som dette:
    Endrer du til en eksisterende booking vil den "som regel" bli avvist. Men hvis du bestiller en ny, godkjennes den enkelt fordi agenten ikke sender den gjennom EB-avdelingen, men vil være klar til å utstede billetten direkte til deg.
    Jeg har blitt avvist som deg mange ganger og de nekter alltid av samme grunn som du sa. Men mange her har kanskje litt forskjellige erfaringer

Del denne siden