2 ledig 18.06 nå. Jobber selv med å få ferdig en tur til Japan, kan trygt si jeg følger en del med for tiden.
I god SAS-stil varierer dette litt med hvem man spør! Vilkårene for Star Alliance-reiser sier 24 timer, mens praksis på CT-telefonen virker å være ut åpningstiden dagen før avreise.
Er det mulig å avbestille bonus billetter innen 24 timer med full tilbakemelding av poeng og avgifter på lik linje som vanlige billetter?
Et par spørsmål; Finnes det noe logikk i LH first? 1 sete søndag. 3 ledige, 2 blokkert 2 seter tirsdag, samme status som over Annen destinasjon; 3 seter mandag, 3 ledige, 0 blokkert 1 sete tirsdag, 4! Ledige, 1 blokkert Er det noen som helst sjangs for at det kommer 1 sete til på søndagsavgangen? og spørsmål 2; Slipper ana biz nært avgang? Har sett de samme 4 biz på hnd-lhr ligge i mange dager nå, men INGENTING før eller etter. Også prøvd å søke til FRA, CDG, BRU og MUC uten hell.
Som jeg har nevnt før, ANA slipper business alt fra 2-10 dager før avgang. I mai loggførte jeg ANA sine slipp i 2 uker i et forsøk på å forstå mønsteret. Nøyaktige datoer ligger loggført i heftige notater på macen siden jeg ikke er bruker av excel, kan eventuelt sende screenshot av dette senere når jeg er tilbake på hotellet. Jeg sliter med å se noe klart mønster utenom 2-10 dager før, men det er mulig noen andre klarer det.
Takk. Da ser du samme mønster som meg Litt frustrerende å søke seg ihjel. Er gøy å planlegge, men det skal liksom klaffe også.
En ting er at det skal klaffe med ønskede billetter, men en annen ting er jo blitt at det skal klaffe med SAS sin telefon, de 2 siste dagene har billettene blitt tilgjengelig rett etter at SAS sin telefon for bookinger med CT har stengt Ganske håpløst med firkantede agenter og flere andre bonusprogram med tilgang.
Setekartet sier ikke noe om antall ledige. Det kan være folk som ikke har valgt sete. Ellers er det logikk i det. Hvor mange ledige seter er det faktisk? Hva er fyllingsgraden i de andre kabinene? Om det f.eks ikke er ledige bonusbilletter I Business slippes det heller ikke til first. Selv om alle setene er ledige i First. Så det er en del ting som kan gi vel så gode indikasjoner som å se på setekartet.
Om det er til hjelp for noen så er dette loggen jeg har ført over 13 dager i mai for ANA The Room LHR-HND. Sliter med å se noe særlig system her, men billettene dukker opp 2-10 dager før og vanligvis mellom 18 og 21 som gjør det litt vanskelig å booke om man vil ha det inn på en booking med CT. Dette er snakket om som et av verdens beste produkter innenfor business og tilgjengeligheten er derfor overraskende bra, men merker at setene forsvinner fort nå som vi går inn i sommeren. 18. Mai-Ledig 21, 27 og 28 19. Mai-Ledig 21, 22, 27, 28 og 29 20. Mai-Ledig 27, 28 og 29 21. Mai-Ledig 23, 27, 28 og 29 22. Mai-Ledig 26, 27, 28, 29 og 30 23. Mai-Ledig 25, 26, 27, 28, 29 og 30 24. Mai-Ledig 26, 27, 28 og 29 25. Mai-Ledig 27, 28, 29, 01 og 03 26. Mai-Ledig 28, 29, 01 og 03 27. Mai-Ledig 29, 01 og 03 28. Mai-Ledig 01, 02, 03 og 04 29. Mai-Ledig 01, 02, 03 og 04
Mellomlanding ICN. Kan velge mellom 6, 8,5 og 12 timer layover. Erfaringer her? reise inn til Seoul? Knappe 2 timer med tog. Andre ting? Om mulig ankommer vi med first og reiser videre med eco/biz. Er *gold for evt lounge access
I mitt hode er 6 timer for lenge å henge på ICN. Jeg hadde selv valgt 12 timer og dratt inn til byen eller for eksempel til DMZ (demilitarized zone). Toget inn til sentrum tar, som du sier, litt tid. Derfor vil du ikke rekke særlig mye med 6 timers mellomlanding og 8 bli litt knapt det også. Asiana har lounge(r) og du har tilgang som *G. Loungen er fin og fjong med dusjfasiliteter og god utsikt. Maten er helt middels, så du gjør ikke feil om du spiser middag i byen.
som @Rapolo skriver Velg 12 timer, og vurder en bil/guide, feks til DMZ. Hent på flyplassen og gjør noe gøy også blir levert tilbake. bruke loungen til å slappe av og dusje, men ikke dra dit for å bruke tid. De er store og ikke rolige, selv om en kan finne gode stoler og hvile områder.
Relativt snevert spørsmål: Noen som kjenner til om Air China slipper seter i Biz på ruten PEK-NGO? (er jo bare 3 timer, men hadde vært OK å sitte litt lengre frem..) PS: Ser ut som de kun har Eco og First, ikke Biz..? PS2: Iflg. billettbestillingen har de Eco og Biz..