Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,721
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er tredje tråden jeg ser dette innlegget i (svarte i den tråden du startet). Det er IKKE god kutyme å "spamme" gjennom å legge samme innlegg mange steder...

Henrik, Rapolo, Spielhaug and 7 others like this.
  2. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å finne bonus billetter for dattera mi til Montreal 20. eller 21. desember 2025. Regner med disse røk ut for lenge siden... Eller finnes det noe håp? De er 2 som reiser.

Avreise foretrukket fra Paris eller Zurich.

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Tviler på det har vært noe utenom de få dagene i feb/mar det var mye tilgjengelig hos KLM/AF. Ser det er noe ledig i eco CDG-YUL i oktober nå, mulig det kommer noe i desember om et par mnd eller nær avgang. Ellers er nok eneste håp at det plutselig blir et nytt "slipp" fra AF.

4. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg finner bonusbilletter i SAS Plus fra CPH til LAX 12. februar 2026, og jeg finner bonusbilletter fra SVG til CPH (via OSL) samme dag - men det dukker ikke opp når jeg søker SVG-LAX.

Er det da sånn at jeg kan ringe inn og bestille uten kostnad, all den tid det ikke er mulig å sy sammen på nett?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    898
    Bonuspoeng:
    93

Ja, du skal kunne ringe inn og be de booke alt i et. Da skal det ikke koste noe ekstra.

Du kan booke long haul først og så legge på tilslutningsfly, men da kommer det et endringsgebyr oppå. Hvis du synes et endringsgebyr er ok å betale, hadde jeg booket longhaul online og da ringt inn og lagt på tilslutningsfly. Mest for å forsikre deg om at de får med riktig navn og slikt. Blir for mer trøbbel on de misser noe der.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,366
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg finner ingen bonusbilletter SVG-OSL-CPH som er fremme før CPH-LAX, uansett om jeg søker SVG-OSL og OSL-CPH eller SVG-CPH i ett. Alle billettene som kan kjøpes for bonuspoeng er vanlige billetter.

7. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Dette er billettene vi har blinket oss ut. Får se om vi får landa hoteller ila flash-deal I dag - i så fall ringer jeg inn og bestiller på mandag. Vi har i utgangspunktet spart poeng og CT det siste året for å komme oss t/r Mellom-Amerika, men SAS+ til LAX og så betalt reise derfra på Eco får holde når AF og KLM plutselig fjernet alle bonusflightene sine!

Attached Files:

kongenamundsen liker dette
  8. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått «nei» når jeg har prøvd å ha tilslutningsfly i en lavere klasse på rene SAS-reiser. Så siden det ikke er ledig SVG-CPH i Plus, så får du nok ikke knyttet disse sammen med CPH-LAX ennå. Veldig kjedelig, og jeg har «mistet» (avbrutt bookingprosessen) en del turer siste halvåret fordi jeg er for gjerrig til å betale for tilslutningsfly separat. I deres tilfelle ville jeg nok anbefalt å booke reisen fra CPH, og enten ha øynene ute for om det slippes Plus-billetter (Premium?) nærmere avgang og betale 750,- per person (usikker på om det er per flyvning eller per person) for å legge på tilslutningsfly, eller bestille tilslutningsfly separat for poeng/cash - alt etter hva som gir mest mening.

9. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har klart å kludre til kjæresteturen til Madrid, eller dvs bestillingen. Her må jeg ha vært litt svimmel, eller så har det kommet flere billetter tilgjengelig nå i etterkant. Spørsmålet er hva som er best for å korrigere det. Jeg har opprinnelig:
    TRD-MAD 19/9 2pax for 144 000 poeng (business)
    MAD-TRD 23/9 2paz for 30 000poeng
    Så må jeg endre reisen ned ett døgn, til 20/9. Har da funnet følgende:
    TRD-MAD 20/9 2pax for 80 000 poeng
    MAD-TRD 23/9 2paz for 40 000 poeng (litt bedre avgang for oss)

Den opprinnelige bestillingen er gjort på to separate billetter. Så da er spørsmålet hva som er best for meg å endre det. Burde jeg endre reisen ned til den nye. Hva koster det? Eller må jeg bare kansellere begge å bestille på nytt. Det er 250 kr pr pers pr bestilling? Dvs kr 1000,- for meg?

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    10,310
    Bonuspoeng:
    183
    Hva flyr du med på utreise som har så høy poengpris?
    Hjemreisen mener jeg at det ikke er vits i å endre, med mindre du synes 500kr og 10k er verdt det. Er det forresten ulik klasse på de billettene, gitt ulik poengpris?

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    4,334
    Bonuspoeng:
    113
    Utreise må du nok avbestille, du får ikke endret en partnerbonus-billett til vanlig SAS bonus. Om du ønsker ny retur ville jeg prøvd å bestille ny komplett t/r først og så avbestille eksisterende retur, det koster det samme i gebyr for endring og avbestilling. Ev. om du vil beholde eksisterende retur kan det lønne seg å få lagt på ny utreise på den for å slippe dobbelt avbestillingsgebyr om du senere må avbestille.

12. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Nå er den nye utreisen også en partnerbounus billett, men det går kanskje uansett ikke å lagt til en retur som er SAS bonus?

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,366
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kombinere SAS og Skyteam, men da blir hele billetten priset som partnerbillett.

14. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for gode svar. Alt ordnet seg 6. mai, da var det plutselig mye ledig i plus - og vi har billetten bort. :)

Hjem skal vi nå alltids komme oss...

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,069
    Bonuspoeng:
    293
    Litt frustert nå.. Jeg har en reise til SXM i juni som jeg må kansellere pga. for mye jobbreising =(
    Forsøker derfor å finne en ny i 2026 (har en CT som går ut 1/6).

"Kravet" er som følger:
    1 pax
    Utreiseperiode: 8/1 - så langt frem i 2026 det er mulig å booke
    Utreise på torsdag, fredag eller lørdag. To eller tre overnattinger på destinasjon.
    Biz begge veier med ett leg på 10+ timer. Helst ikke USA.
    Ikke Air Europa (dobbel poengpris)

Jeg har brukt AF men finner absolutt ingenting som matcher. Personlig syns jeg ikke disse kravene er for "store" ...

Noen med tips?

16. marlan76

marlan76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk beskjed fra agent at det var full refund, og ingen kost for å avbestille mine reiser. Spurte 3 ganger, for å være sikker på at han forstod spørsmålet mitt. Og kosten for å endre billett var 15 euro.
    Men han anbefalte jeg å ringe kl 08 på morgenen, for da ville jeg få poengene mine tilbake tvert, og slippe å vente 7 dager om han skulle gjøre denne avbestillingen.
    Var ikke dette litt rart? Tenkte å bare gjennomføre det, men hadde ikke opptaker på telefonene min, så når jeg blir belastet for avgift for avbestilling, så hadde jeg ingen bevis for denne samtalen..

17. Ljmong

Ljmong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har sett på noe tilsvarende selv, det som i utgangspunktet skulle være lette krav er visst ikke det lenger. >10 timer leg utelukker alt med KQ, nesten alt med VS, som ellers ville være mulig å booke lang tid i forveien. Antar VN utgår av samme grunn som UX, da sitter du igjen med lengste ruten (ekskludert USA) med SV som vel er JED-MNL. Hvis du gidder å fly så langt tørt da?

Edit: AMS-CGK med Garuda kunne kanskje også vært en mulighet, men finner ikke umiddelbart billetter i biz langt frem i tid, og det flyet går vel bare to-tre ganger i uken

Attached Files:

Last edited: 15. mai 2025
  18. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har opplevd å bli trukket 2x poeng? Bestilte enveis for voksen + 2 barn på 10 til UK fra Norge. Skulle bli trukket 15+7,5+7,5 poeng (30000), men har blitt trukket 2x 30000. Mottatt kvittering på epost hvor alt er korrekt og står tydelig 30k+skatter og avgifter. Er heller ikke utstedt dobbelt opp med billetter.. har sendt inn klage for over en uke siden, men ingen svar og veldig usikker om jeg klaget til rett sted da det ikke var noen standard skjemaer som passet til denne casen.

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,069
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble t/r OSL-AMS-CTG. Like over og under 10 timer.

Ljmong and btm like this.
  20. yki

yki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, er det bare meg som får en feilmelding "Beklager, det er ikke mulig å bestille flyreiser med poeng akkurat nå. Vi jobber med å få dette løst så snart som mulig." da man prøver å booke bonusreise med SAS på deres nettside og i appen? Det har vært i snart 24 timer nå...

Del denne siden