Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    4,340
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte en bonusbillett på nettsiden i morges, ingen feilmelding.

yki liker dette
  2. yki

yki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    takk skal du ha!

3. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke unga i jula i år, lurte på å ta med fruen på utenlandstur, men må være hjemme til nyttår.

Vil ha tur til sydlige strøk, på biz.

Chatflights finner ingenting. Noen som kan hjelpe?

4. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor lenge går det før leg er lagt til på bookingen gjort over telefon?
    Alt virket til å gå bra over telefon og damen sa at billetten ville oppdateres within the next hour. Dette var ved lunsjtid.

Gikk det skeis?

5. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ta fra noen timer til en uke.

6. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Hvorfor i huleste finner ikke agentene noe på SVG-CDG 11. mars? Det er jo haugevis av biz billetter. Det er haugevis av AMS-CDG også samme dag, men de finner ikke de heller. Å søke på round trip i stedet for one way gav ikke flere resultater heller ifølge agenten. Mulighetene ifølge SAS partnersøk for å komme seg fra SVG til CDG via hubber OSL, CPH eller AMS denne dagen er jo mange. Bare til å velge å vraker, men de finner bare noen få av flightene. Selv om jeg finner 8 ledige biz seter på samtlige AF og KLM flighter...

På bildet finner de kun morgenflyene. Ingen ettermiddagsfly.

Attached Files:

• jpg.png
      File size:
      224.2 KB
      Visninger:
      16
  7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,209
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette ved nybestilling eller forsøk på å legge til feed på eksisterende reise?

8. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Legge på feeder.

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,209
    Bonuspoeng:
    183
    Der har du forklaringen. Veldig mange av bonussetene du finner på short haul er forbeholdt nye bestillinger/reiser innen Europa.

10. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Aha. Takk. Jeg har prøvd agentruletten 3 ganger så langt. Så du har nok rett, ja. Og det finnes ingen gode triks? Det er umulig?

11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig ved nybestilling leg for leg?

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,209
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, løsningen ved nybestilling kan være å be agenten starte med å plukke short haul-segment, noe som forutsetter at long haul-en ikke har tilsvarende restriksjoner. Alternativt vente og se om det legges ut åpne bonusseter på et senere tidspunkt.

13. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Dette er jo helt ufattelig.. Sitter i samme situasjon som @biaop, har forsøkt over flere uker å få lagt til feeders på en long haul ut fra CDG.

Har snakket med 2 svensker på SAS tlf, første skjønte ikke hvorfor ikke noen av flere alternativer kunne legges til på eksisterende reise. Hun synes det var helt merkelig. Prøvde både med business og eco, KLM og AF. "tyvärr"

Andre personen jeg snakket med fant ingen ting, og mente at det fantes ingen billetter til CDG den dagen eller dagen før, så ble linjen brutt.

Prøvde så CT-telefonen siden jeg hadde booket long-haul segmentet fra CDG med CT. Da snakket jeg med en annen svenske som virket som han hadde litt mer peiling, men han var også overrasket over at ingen av flightene vi fant kunne legges til. Prøvde også en mulighet med SAS via CPH, men han mumlet noe om at det var en code share som heller ikke kunne brukes som feeder. Prøvde å legge til AMS-CDG først, eller CPH-CDG, men fortsatt ikke noe hell.

Svensken på CT-telefonen fortalte faktisk til slutt at han også prøver å få brukt en CT, men selv ikke klarer å finne noen mulige reiser. Han sa det var ganske håpløst i systemet deres slik det er i dag.

Så hva er egentlig konklusjonen for oss som ikke bor i Paris / Amsterdam / London? Det er nok uaktuelt for meg å betale de ekstra kr / poeng for separate feeders. Blir eneste mulighet å få booket leg for leg med feeders først? Blir lite long-haul business å få booket hvis vi ikke kan kapre billettene på nett først, og må forholde oss til kundeservice åpningstider..

biaop liker dette
  14. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Samme greie her. Kommer meg ikke hjem fra CDG neste år :confused:

biaop liker dette
  15. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg greide SK flight CPH-CDG i dag. Da er jeg litt nærmere.

Men i de tilfellene du nevner hvor agenten du prater med finner flighten, men ikke greier å booke. Har han funnet disse ved å søke flighten alene først, og så forsøke å legge den til som feeder? Eller fant han de ved vanlig feeder søk?

16. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Tror det var bare en reise via CPH som "dukket opp" ved søk på feeder til eksisterende (selv om han ikke kunne legge til den heller), de andre var bare synlige ved separate søk.

Ifølge AwardFares er det 18 business billetter og 27 eco på 3 forskjellige avganger via AMS som skulle passe som feeder.

biaop liker dette
  17. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har også hørt om trikset å søke flighten først, og legge på bookingen etterpå. Men det er vel en grunn til at den ikke dukker opp i feedersøk i utgangspunktet. Det vil ikke gå an å knytte den som feeder.
    Jeg skal prøve dette trikset litt til allikevel.

18. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Prøvde en ny runde med agentrulett i dag. Denne gangen mente agenten at billettene (alle alternativer med både KLM og AF) jeg kunne se på SAS' hjemmeside var feil, og ikke finnes. Jeg spurte om de kunne eskalere dette, eventuelt som en teknisk feil i bookingsystemet, men det kunne de ikke. Han sa jeg kunne sende inn klage på nettsiden.

upload_2025-7-4_10-20-22.png

upload_2025-7-4_10-20-34.png

Spielhaug, Teknolai, biaop and 2 others like this.
  19. biaop

biaop Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Dette er i hvert fall i tråd med resten av opplevelsen så langt.

Del denne siden