Dette er jo helt ufattelig.. Sitter i samme situasjon som
@biaop, har forsøkt over flere uker å få lagt til feeders på en long haul ut fra CDG.
Har snakket med 2 svensker på SAS tlf, første skjønte ikke hvorfor ikke noen av flere alternativer kunne legges til på eksisterende reise. Hun synes det var helt merkelig. Prøvde både med business og eco, KLM og AF. "tyvärr"
Andre personen jeg snakket med fant ingen ting, og mente at det fantes ingen billetter til CDG den dagen eller dagen før, så ble linjen brutt.
Prøvde så CT-telefonen siden jeg hadde booket long-haul segmentet fra CDG med CT. Da snakket jeg med en annen svenske som virket som han hadde litt mer peiling, men han var også overrasket over at ingen av flightene vi fant kunne legges til. Prøvde også en mulighet med SAS via CPH, men han mumlet noe om at det var en code share som heller ikke kunne brukes som feeder. Prøvde å legge til AMS-CDG først, eller CPH-CDG, men fortsatt ikke noe hell.
Svensken på CT-telefonen fortalte faktisk til slutt at han også prøver å få brukt en CT, men selv ikke klarer å finne noen mulige reiser. Han sa det var ganske håpløst i systemet deres slik det er i dag.
Så hva er egentlig konklusjonen for oss som ikke bor i Paris / Amsterdam / London? Det er nok uaktuelt for meg å betale de ekstra kr / poeng for separate feeders. Blir eneste mulighet å få booket leg for leg med feeders først? Blir lite long-haul business å få booket hvis vi ikke kan kapre billettene på nett først, og må forholde oss til kundeservice åpningstider..
Vis alt...