Vestover er der fine muligheder. Østover er vanskeligt at finde nogle brugbare ruter. Hvis du vil østover i fremtiden, er mit råd at skifte alliance
Hei. Dette er sikkert feil tråd. Men prøver meg. Har amex elite og sas staralliance mc (dnb) (diamant og senator. sølv hos BA). MEN, nå som sas er borte fra star alliance, og jeg flyr mest long haul med lf/swiss, og BA; hvilket kredittkort bør man ha om dagen? Prøver å unngå cdg og schipol så da blir det fordelsprogrammet litt mindre interressant. Hvilket kort skal man ha om dagen? Flyr mye business long haul med jobb. Tusen takk hvis noen tar seg tid til å svare!
Indirekte er vel Amex Platinum litt koblet mot One World siden du kan veksle inn i Avios som er valutaen til flere OneWorld selskaper.
Jeg har en bonus booking (bekreftet) med gouda indonesia, men jeg kan ikke booke sæder. Jeg har prøvet diverse browser, app (gouda, KLM, AirFrance, SAS) uten held. Får dette billede op når jeg går via gouda sin app: Nogle hacks til at fikse sæder?
Jeg har et nybegynner spørsmål rundt vanlig booking med cash. Jeg har ikke skjønt helt hvordan jeg flyr med ST partnere gjennom SAS. De har jo codeshare med mange flyselskaper. Men det dukker opp veldig lite i søket til SAS. Hvis jeg ønsker å fly til Bali, og vil booke på SAS. Så dukker det kun opp SQ flighter, og ingen AFKLM flighter verken intra Europa, eller østover. Vil noen forklare dette maskineriet til en nybegynner?
Lenge siden jeg har vært aktiv her, kanskje feil topic.. Har litt bonuspoeng fra EB og nå som SK har gått over til skyteam, hvordan booker jeg KLM flight via bonuspoeng? Vist det er mulig i det hele?
Forstår jeg det riktig at det koster 150 kr å legge til tilslutningsflighter både ved bonusbestillinger med SAS (FP) og Skyteam-partnere?
På sidene står det: Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). Dette koster 150,- Skal du legge på SIN-DPS med Garuda, så går det 750,- kr, som er helt sinnsykt spørr du meg... Samme jobben å legge til SIN-DPS som det er å legge til TRD-AMS.
Prislisten for SAS Bonus spesifiserer ikke eget gebyr for å legge til feed, her ville jeg regnet med vanlig endringsgebyr på 250 / 750 kr.
De har spesifisert det her inne: Bestill partner bonusreiser Vårt kundesenter kan hjelpe medlemmer med å legge til tilslutningsfly (inkludert i en annen reiseklasse) i eksisterende bonusbestillinger. Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). For eksempel kan UME–ARN–CPH legges til en eksisterende CPH–EWR-bestilling. Kostnaden er 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person. Ombestillinger gjøres ved å kontakte kundeservice. Ombestillingsgebyret er 25 EUR / 250 SEK / 250 NOK / 175 DKK / 25 USD / 32 CAD per person for bestillinger med flyvninger innen Skandinavia og Europa, og 75 EUR / 750 SEK / 750 NOK / 525 DKK / 75 USD / 96 CAD per person for interkontinentale flyvninger.
Ja, mulighet for feed er nevnt på siden som omhandler partner awards. For SAS Bonus listes det kun opp vanlig gebyr: Gebyret for kansellering/endring av innenlandske og europeiske flygninger er på EUR 25/SEK 250/NOK 250/DKK 175/USD 25/CAD 32. Gebyret for kansellering/endring av flygninger til/fra Asia og Nord-Amerika er på EUR 75/SEK 750/NOK 750/DKK 525/USD 75/CAD 96. https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/poengtabell
Det er jo ganske genialt. De gjør det umulig å booke tilslutningsfly selv, for at du da skal betale ekstrs for å få noe som er en selvfølge. I tillegg må du akseptere å gå ned en klasse. Det er jo rent tjueri, men vi finner oss i det…
Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). Tilslutningsfly er da det samme som feeder flight. "Fra Norden": Gjelder da kun på SAS-flyvninger og ikke SkyTeam ? Hva med til Norden ? "Våre tilkoplingshuber": Våre = kun SAS, eller også SkyTeam ? Tolker dette dithen at om man skal legge til et tilslutningsfly/feeder som ikke er operert av SAS, så behandles dette som en endring til enten 250NOK eller 750NOK. Kun rene SAS-flyvninger kan legges til som feeder/tilslutningsfly for 150NOK.
Agentene er foreløpig ustødige på reglene selv. Jeg tolker det også slik at feeder Norden-Europa med partner skal koste 250 kr, men jeg har blitt opplyst 150 kr hver gang av agenten, uansett hvilken endring vi snakker om (intra-Norden eller ut av Norden, SAS eller partner). Ved et tilfelle opplyste agenten om 750 kr fordi det regnes som en ombooking. Jeg protesterte, og agenten var enig med meg til slutt. En av agentene forklarte meg nylig at de følger et "script" som forteller dem hvilke gebyrer de skal opplyse kunden om. Men da er det, i så tilfelle, et tvetydig script