Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Så om man ankommer London fra Dubai og ønsker legge til en feeder til Oslo; regnes dette som en endring på en interkontinental reise eller endring innad i europa. Ingen vet vel med sikkerhet

2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    London er jo LON, så det er feeder med endring på 150 NOK

3. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har pratet med en agent og endringen på min booking ligger som bekreftet i app/nettside nå i 4 dager. Dog ikke mottat noe pdf eller trekk på kredittkortet. Antar dette nå ligger hos "back office " i kø ? Ser andre skriver flere uker i kø ?

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Når endringer blir liggende i flere dager er det ofte pga en feil, som at agenten har glemt å informere om endringsgebyr el. Dersom dette er tilfelle er det nokså vilkårlig hvorvidt saken blir tatt tak i før ubilletterte segmenter autokanselleres.

5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,457
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen av mine endringer av ST-bookinger har tatt lengre enn 3-4 timer å billettere. Senest i går kunne agenten jeg snakket med billettere selv uten å gå via backoffice.. (Ja, det er endring av en utreise, ikke ny booking). Når det har gått dager uten å få ny billett tilsendt, så vil jeg absolutt purre.

Rapolo liker dette
  6. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger litt hjelp.

Skal fra LHR til CUN den 21/12 kl 1445,
    og retur fra CUN TIl LHR den 28/12 kl 2230, lander i LHR den 29/12 kl 1250

Trenger conncetion flights. Søker og søker, men finner ikke noe.

Hadde connenction via AMS/CPH til OSL/LHR, men når jeg ringte diamant telefonen så sa de: Bare slapp av, det kommer bonusbilletter direkte fra OSL etter ferien.

Føler meg ikke spesielt trygg på dette lengre, og det medfører at jeg må ha feed flights uansett. Og da blir det ekstra dyrt om jeg må kjøpe feeder flights, og i tillegg betale de dyre LHR avgiftene.

7. snappa

snappa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Veldig noob her. Men har veldig lyst til å komme meg til singapore eller indonesia. Har poengene, og passerer nå også 200k poeng siste år så får fly premium. Problemet er at jeg skulle hatt 4 biz billetter i juli. Finner bare max 1. Sjekker awardfares.com, og der står det at både AF og KLM skal ha mange billetter, men de kommer jo ikke opp på partnerbooking til sas. Har jeg misforstått noe, eller skal ikke AF og KLM ligge inn der?

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,243
    Bonuspoeng:
    93
    Du må velge Eurobonus program på awardfares.com når du søker. Treffene der skal du strengt tatt finne igjen i SAS sitt søk. Jeg mistenker du har valgt AF/KLM - Flying Blu som program, istedenfor Eurobonus.

9. sitrus

sitrus EBG

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Enig med Djasko, men ellers så har ikke fly premium noe å si for partner bookings, kun SAS sine egne bonusbilletter

10. snappa

snappa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mistenker at dere har rett.. Saudia koster bare 57k, men de legger jo bare ut 1 biz pr dato. Noen som har noen veldig gode tips?

11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,457
    Bonuspoeng:
    183
    Splitte opp gruppa slik at to og to reiser sammen. Ellers kan du håpe på f.eks. AF legger ut fire eller flere seter både på vei ned og opp. Ellers koster det 187500 ebp pr. person, uten bruk av CT, tur/retur Europa-Sørøst Asia.

upload_2025-9-1_23-53-5.png

Last edited: 02. sept 2025
    sitrus liker dette
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,243
    Bonuspoeng:
    93
    Sett opp alerts på awardfares.com og vent på treff. Søk ruter via hubene i Europa og andre huber i Asia. Søk ruter via Indonesia feks.

4 pers kan være vanskelig i juli, så ha en backup plan (andre reisemål og evnt andre datoer).

13. snappa

snappa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for gode tips.. Now for something completely different.. Er det vanlig at det tar litt tid før både totale poeng, poeng siste år og totalt fly premium poeng (og tilhørende status) tar litt tid før oppdaterer seg? I går sto alle august transaksjoner som "venter". I dag gjør de ikke det, men temmelig sikker på at summeringene ikke er oppdatert.

14. Flyger675

Flyger675 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan jeg sende rekrutteringskampansjekode til partner som ikke har sas amex elite, også får de 60k/100k EB poeng. Også kan vi kombinere poengene våre via pointsharing så kan jeg bruke begge våres poeng med CT?

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Om de er i pointsharinggruppe med deg eller ikke har ingenting å si. Vilkårene er dette:

Tilbudet gjelder utelukkende for personer som ikke har vært American Express kort- eller ekstrakortmedlem i løpet av de siste 12 månedene.

Preference liker dette
  16. Flyger675

Flyger675 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hen har ikke vært merican Express kort- eller ekstrakortmedlem i løpet av de siste 12 månedene. Jeg ønsker å ta poengene de hadde fått fra rekrutteringen og brukt det med min CT, lurte på om det hadde gått

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere er i familiegruppe så ja. Så lenge du bestiller kan du bruke poeng fra begge, men det blir jo poengene som går ut på dato først isåfall. Så det er ikke sikkert det er de 100k som brukes med den CTen

18. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    282
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har noen gode forslag til resistesteder i sydligere strøk type Spania, Italia, Las Palmas etc som er mulig å fly til direkte enten gjennom SAS eller skyteam partnere fra Flesland. På SAS sine sider virker det som alle SAS reiser har mellomlanding i Oslo eller CPH med overnatting.

19. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det er noe annet enn Alicante og Split med SAS på lørdager, ellers må man via hubene.

Preference and petrate like this.
  20. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    43
    La til feedere t/r Amsterdam i går (de er ikke billettert enda), men måtte overnatte fordi det ikke var ledig på kveldsflyet til Oslo. i dag ser jeg det har åpnet seg for ledige bonusseter på kveldsflyet, kan jeg endre feeder for 15euro eller blir det da en endring for 75euro?

Del denne siden