Er du diamant(gull)? Ring inn, for å forsikre deg at ikke noen seter forsvinner i det du booker 2. De kan booke alle 5 pax, så splitte og trekke poeng+CT i etterkant. Alternativt kan du booke alt på nett, ringe inn og splitte senere via tlf. Men da må du ha nok poeng til det. Skal du legge på feeder i eco, må dette gjøres etter billettering av long haul, og koster 150 kr per pers. BGO-CPH regnes som feeder, ja. Service fee, altså SA gebyr kommer alltid på toppen, men skal være inkludert i disse 2000 du ser på nettet når du prøver å booke. Det høres samtidig riktig ut med 2000. Kan bli noe dyrere når du legger på feeder.
Takk for gode svar. Redd noe forsvinner når første blir booket ja. Utfordring at 1 bill uten CT skal bookes fra annen konto. Er diamond ja. Har det noe fordel ifbm bookingprosessen?
Som diamant kommer du ofte til in house support I ordinær åpningstid. Der kan de trikse og mikse mye mer enn de andre. De kan kanskje tom booke fra den andre kontoen, så lenge vedkommende er ved deg og kan oppgi sms kode som sendes. Ringer du inn og kommer til en norsk/svensk/dansk så forklar alt og be om hjelp til å holde av alle 5 billetter og deretter splitte/billettere og trekke poeng fra riktig sted.
Takk. Ja fikk meget god hjelp, og booking via min bror var ingen problem sålenge jeg kunne referere til sms koden som ble sendt til han. Alle 5 ble holdt ja
Hei, jeg har et dumt spørsmål Når jeg sjekker awardfares finner jeg tur til destinasjon, men hvordan funker det med retur? Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg for mye inn i dette dessverre. Går det en egen ct til dette, må jeg betale ekstra e.l. for dette?
Velkommen i bonusnissenes verden! Det er endel å sette seg inni om du skal ha max uttelling, men det kommer etterhvert. Husk at etter du har funnet reisen på Awardfares, må den bookes via SAS. Så etter du har funnet utreise på awardfares, søker du opp en hjemreise. Deretter sjekker du på SAS om den kan bestilles der. Ofte finner du flere alternativer dersom du søker fra de store flyplassene i Europa (AMS, CDG, LHR, CPH). Bakdelen er at da må du ringe inn og legge på reisen fra Norge og dit. Det koster 150kr ekstra pr pers, men kan mange ganger være verdt det hvis du har funnet en fin reise CT kan benyttes på en tur-returreise. Da blir det halv poengpris. CT kan også benyttes på en enkeltreise for å få halv pris der også
Takk for informativt svar. Jeg antar jeg kan sjekke awardfares for returreisen også, kanskje? Eller vil dette vise annerledes i forhold til hva som er på sas? Kan disse «ekstra» reisene som jeg kan ringe inn til sas, kan det være andre enn sas (sky team), slik som til destinasjonen? Og dersom jeg finner en tur på awardfare på biz clas, vil dette gjelde alle 3-4 flytur/byttene på turen?
Selvfølgelig. Awardfares bryr seg ikke om hvilken vei du reiser. Du kan jo starte og slutte reisen din i Sydney om du vil. Det kan være forskjeller mellom Awardfares og SAS, men det er alltid SAS som er fasit. Ja, tilslutningsfly mellom Norge og flyplasser i Europa kan være Skyteam. Det er ikke mulig å booke mixed class på nett, så enn så lenge vil reisen din være i en klasse. (Dette gjelder Skyteam, i andre allianser går det an) For å få til mixed class, må du ringe inn. Tilsutning kan være eco, mens langstrekker er biz.