Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Shamrock

Shamrock Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så agenten kan endre utreisen men kombo Bergen-London(økonomi) og London- Miami(business)?

2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,203
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i hvert fall fått bestilt ICN-PEK-AMS-OSL med 2 første leg i business og siste i økonomi. Forbehold om ev. ekstra begrensninger med SAS som feeder fly, men tidligere praksis har vært om du får opp f.eks. BGO-LHR i partnerbonus-søket skal det kunne kombineres med videre reise.

Shamrock liker dette
  3. Midters

Midters Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Vi flyr hjem fra Barbados med Virgin til LHR og videre med SAS til OSL denne uken. Det er businessbilletter bestilt med poeng. Da vi booket var det kun ledige bonusbilletter på SAS flighten 15:35 fra LHR noe som betyr 6 timer layover. Jeg fikk beskjed av agenten som booket turen at om det ble ledige bonusbilletter på et tidligere SAS fly den dagen så ville vi kunne booke om slik at det ble en kortere layover. Nå har jeg stått 90 min i kø på tlf til SAS for å få beskjed om at de ikke kunne endre SAS flighten fra 15:35 til 10:35 selv om det er ledige bonusbilletter på flighten 10:35. Agenten sa at eneste alternativ var å kansellere hele turen og booke på nytt og håpe at bonusbillettene på Virgin flighten kom tilbake igjen. Det er ikke en sjanse jeg er villig til å ta, men er det noen som vet om det virkelig er så lite fleksibelt eller var jeg uheldig med agenten?

4. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er SAS «Business Bonus» fra LHR til OSL så kan det hende du er heldig og får muligheten til å bytte flyvning i appen dagen før. Det har dukket opp to ganger for meg på transatlantiske SAS Bonus-reiser.

Midters liker dette
  5. Midters

Midters Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det er SAS business bonus. Om vi får til å booke om så får vi kun 60 min layover og det kan jo være i knappeste laget. Er det en minstetid på layover for at SAS setter oss opp på neste ledige fly om vi ikke rekker flyet eller vil du kunne booke oss tilbake på 15:35 flyet uansett?

6. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Godt mulig du bare var uheldig med agenten. Kan være verdt å ringe en gang til eller to og se om du får samme svar.

Du vil nok uansett ikke få opp valgmuligheten til det tidligere flyet hvis det er under minimum connection time (MCT). Men, så lenge det er over MCT så vil du bli booket videre på neste ledige anledning.

Midters liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,168
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer ikke til å få det endret da MCT er 1,5t med Virgin, SAS og terminalbytte. Eneste måten å få det til på er om du finner billetter på VS132 som går 1,5 time tidligere. Hvis du allerede er på tur er det også for sent.

Midters and btm like this.
  8. Midters

Midters Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar! Regnet med at 60 min ikke var nok. Jeg får sjekke ut VS132

Del denne siden