Du kan legge til feeder flight i annen klasse så lenge det er i samme poengsone. Så du kan legge til SVG-AMS i alle klasser.
Noen som har erfaring med å slå sammen 2 reiser i forskjellige billettklasser? Dvs vanlig voksenbillett og ungdomsbillet? Går ikke an å kjøpes samtidig hvertfall.
Det skal i utgangspunktet ikke være mulig å få på samme PNR. Du kan be kundeservice om å sette en merknad om at dere reiser sammen
Må dobbeltsjekke da jeg ikke har avbooket noen partner reise etter vi ble endel av skyteam. Er det fortsatt 24t som er frist for avbestilling? Eller har de snikinnført 4 dager her og?
Kansellering: Du kan kansellere bonusreiser med SkyTeam-flyselskaper inntil 24 timer før avgang for utreisen.
Fant en tur i oktober 2025 som jeg ønsket å booke på telefon. Norge-CPH var ledige i SAS Go Bonus, mens CPH-USA var ledig i SAS Business Bonus. Etter 35 min på telefonen fikk agent bare feilmelding når hun skulle prise reisen. Konklusjonen hennes og supervisoren hennes var et det ikke var tillatt på SAS Bonus-turer å mixe reiseklasser. Skal sies at før hele prosessen spurte jeg agenten om det gikk fint, og de sa at det skulle gå med Go på feederflight og Biz på longhaul. Men, computer said no
Det er jo helt håpløst! Det er jo nå altså ikke mulig å ha gjennomgående billetter i SAS business fra oktober ...
Samme her, Ringte inn for å legge til Feederflight i go, (har Business over dammen) En veldig hjelpsom kar sa ingen problemer, men det koster 750.- + eventuelle avgifter. (ikke 150.- som på Sky Teams feeder) Han trykket og trykket og sa jeg skulle få beskjed om litt... Etter et par timer fikk jeg sms fra SAS at "computer says NO" så det var det...
Erfarte for en del år siden at awardtilgjengelighet på en flight kunne forsvinne dersom det ble gjort en booking på flighten, altså om det var 4 billetter tilgjengenglig, så forsvant alle sammen dersom noen booket 2 av de for eksempel. Er dette fortsatt tilfelle? Sitter og skal gjøre en booking snart, og siden jeg skal svi av 2 CT tenker jeg å booke i 2 omganger, så jeg slipper å ringe inn for å splitte, men booker jo alt samlet først dersom det er risiko for det ovenstående fortsatt.
Du kan kun ha 1 CT pr booking uansett. Det er jo 24t gratis avbestilling så du finner jo fort ut om resten av setene fortsatt er der.
Joda, enig i at risikoen er liten, men jeg kan booke den uten CT og kun poeng for å sikre at jeg får alle billettene, men da med påfølgende split etc styr. Har jo hørt det kan ta litt tid å få poengene tilbake ved kansellering, så kan jo bli styrete, men satser på at det går fint å booke i 2 omganger.
Har observert et par ganger nylig at resterende seter forsvinner etter noen timer men kan dukke opp igjen noe dager eller uker senere. Kan ikke huske å ha sett at resterende seter forsvinner umiddelbart.
Ja, funket fint, la på CT med en gang i to bookinger. Trodde først VS-inventory var ghost da de dukket opp igår kveld da jeg fikk "oops"-meldingen hele tiden, men lot seg plutselig booke idag tidlig. Virker nesten som at SAS synliggjør de før de er bookbare.
Hei! Jeg har booket en tur Bergen-London-Miami og Fort Lauderdale-Atlanta- London- Bergen i januar neste år(CT). Nå ser jeg at det er en avgang på business to dager tidligere fra London til Miami, noe som passer bedre. Jeg finner likevel ikke business Bergen- London, da vil jeg jo ikke Sas agentene kunne endre denne. Kommer nok uansett business biletter på dette streket senere. Jeg har nok poeng til og sikre meg denne turen. Da kan jeg vente til det blir lagt ut business på Bergen-London og få Sas agenten til og hekte den på hjemreisen min. Eller vil det kunne gå og booke denne på nett nå, og få SAS til og legge på Bergen- London som feederflight(økonomi) og så koble den på hjemreisen min og den brukte CT? Noen tips?
Det går ikke å slå sammen 2 bookinger (forskjellige PNR) som du vil få om du booker ny utreise separat på nett. Men dersom det er ledig i økonomi BGO-LHR, ev. BGO-OSL/AMS-LHR skal du kunne kombinere det med ny utreise LHR-MIA, men du må ringe inn og få det som en endring på eksisterende booking. Mulig noen agenter fortsatt vil si det ikke er lov å kombinere klasser, ville da prøvd å ringe på nytt.