Bakketjenester heller dårlig, transfer i Kina trekker også ned. Maten ombord var egentlig ganske god. Servicen topp og setet veldig bra. En del hakk under LH og ANA, men definitivt ikke noe å styre unna, mye bedre med CA first enn biz med andre. Jeg ville derimot ikke brukt de ekstra poengene fra biz til first om det kun involverer CA og ikke er for å posisjonere seg til noe annet i F. Da hadde jeg prioritert best routing hos noen med bra biz.
Har en booking som innebærer de eldste business setene til Singapore (A380). Hvordan holder disse setene og skjerm/media stand? Vurdere på om en skal booke om til en Singapore (A359) flight som har hakket nyere business seter (dog ikke de nyeste som er på suite cabinene) men usikker på om det er verdt det .. ? (det er jo en lang flight)
Beste tilgjengelighet med rabatter på bonusreiser (på SAS og Widerøe) Nei(medlem) 5 %(sølv), 14 dager før 10 %(gull), 14 dager før 30 %(diamant), 14 dager før Aldri skjønt den fordelen her i de forskjellige eb nivåene,kan noen mate meg med t-skje?
Hvis du kjøper billett med beste tilgjengelighet, så får du rabatt om du har status. Hvis jeg skjønner det rett, så må du kjøpe billettene mer enn 14 dager før for å få rabatten(?). Feks får man Biz t/r USA for 192k poeng med beste tilgjengelighet om man har EBD. Uten status koster det 275k poeng. (Hvis jeg husker rett).
Beste tilgjengelighet er en kombinasjon av poeng og penger. Du bestemmer selv fordelingen. Mye poeng => lite penger. Lite poeng => mye penger. Til forskjell fra beste pris (bare poeng + gebyr) så tjener du det vanlig med poeng på en beste pris reise. Beste pris er kun på SAS.
Det må man nesten vurdere. Jeg bruker dette støtt og stadig, da jeg har mye poeng, og bruker det til å være sikker på å få reise på de tidene jeg ønsker. Også får jeg grunnpoeng for å opprettholde status. I fjor hadde SAS også ekstra rabatt for EBD på beste tilgjengelighet, og da betalte jeg ca 150k poeng for Biz til MIA. Håper de kommer med lignende tilbud igjen snart.
En reise som hadde kostet 60 000 via flypremium, men derimot tilnærmet umulig å få tak i som bonus-billett.
Nettop. Så enten bestiller du langreiser med SAS i god tid sånn at de er greie å få tak i, og betaler færre poeng, ellers så benytter du deg av fleksibiliteten som andre bestillingsmetoder gir og betaler noen flere poeng. Så blir det opp til den enkelte å vurdere hva som er best.
Det er jo derfor bare poeng heter beste pris, og dette heter beste tilgjengelighet. Vi måtte ha billetter disse dagene. Ikke var jeg villig til å ta sjansen på å vente å se om noe ble sluppet nærmere reisedato heller. Jeg syns det er greit. Pengemessig ble det halv pris i forhold til å kjøpe vanlig billett. Som med @holmen , så har vi poeng nok, så da er det bare å bruke.
Kan man kredittere et annet star alliance program, mens man fortsatt nyter fordelene av status hos Eurobonus? Jeg har tenkt til å gi bort et gullkort til en som normalt tjener sine poeng i KrisFlyer. Kan han da fortsette å tjene poeng i KrisFlyer men få godene fra Star Alliance gold? Regner med at lounge er enkelt, siden du slipper inn der ved å vise gullkort+boardingpass. Men jeg har selv opplevd krøll med ekstra baggasje, fast track og priority boarding når statusen min ikke har vært linket korrekt til reisen.
Du kan normalt endre bonusprogram i gate. Då kan du ha programmet med alle fordelane liggjande inne til du kjem dit og deretter endre til det programmet du skal opptene poeng i. Har opplevd ein gong at dei fekk problem med å leggje inn nytt program, men då fekk dei fjerna det gamle slik at det ordna seg med etterregistrering.