Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Bakketjenester heller dårlig, transfer i Kina trekker også ned. Maten ombord var egentlig ganske god. Servicen topp og setet veldig bra.

    En del hakk under LH og ANA, men definitivt ikke noe å styre unna, mye bedre med CA first enn biz med andre.
    Jeg ville derimot ikke brukt de ekstra poengene fra biz til first om det kun involverer CA og ikke er for å posisjonere seg til noe annet i F. Da hadde jeg prioritert best routing hos noen med bra biz.
     
    Travellingalf and RoadKing like this.
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    5,058
    Bonuspoeng:
    183
    Har en booking som innebærer de eldste business setene til Singapore (A380).
    Hvordan holder disse setene og skjerm/media stand?
    Vurdere på om en skal booke om til en Singapore (A359) flight som har hakket nyere business seter (dog ikke de nyeste som er på suite cabinene) men usikker på om det er verdt det .. ?
    (det er jo en lang flight)
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Beste tilgjengelighet med rabatter på bonusreiser (på SAS og Widerøe) Nei(medlem) 5 %(sølv), 14 dager før 10 %(gull), 14 dager før 30 %(diamant), 14 dager før

    Aldri skjønt den fordelen her i de forskjellige eb nivåene,kan noen mate meg med t-skje?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,179
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du kjøper billett med beste tilgjengelighet, så får du rabatt om du har status. Hvis jeg skjønner det rett, så må du kjøpe billettene mer enn 14 dager før for å få rabatten(?).

    Feks får man Biz t/r USA for 192k poeng med beste tilgjengelighet om man har EBD. Uten status koster det 275k poeng. (Hvis jeg husker rett).
     
    Xflipper liker dette
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Dere snakker her om å «kjøpe» en vanlig billett med poeng, og ikke gå via eurobonus/award-billett?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Beste tilgjengelighet er en kombinasjon av poeng og penger. Du bestemmer selv fordelingen. Mye poeng => lite penger. Lite poeng => mye penger.
    Til forskjell fra beste pris (bare poeng + gebyr) så tjener du det vanlig med poeng på en beste pris reise.
    Beste pris er kun på SAS.
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke kombinasjoen en veldig dårlig deal,i forhold til kun poeng?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Tilgjengeligheten er som vanlige billetter, ikke som bonus-billetter. Det er det du betaler for.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,179
    Bonuspoeng:
    293
    Det må man nesten vurdere. Jeg bruker dette støtt og stadig, da jeg har mye poeng, og bruker det til å være sikker på å få reise på de tidene jeg ønsker. Også får jeg grunnpoeng for å opprettholde status.

    I fjor hadde SAS også ekstra rabatt for EBD på beste tilgjengelighet, og da betalte jeg ca 150k poeng for Biz til MIA. Håper de kommer med lignende tilbud igjen snart. :)
     
  10. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    En reise som hadde kostet 60 000 via flypremium, men derimot tilnærmet umulig å få tak i som bonus-billett.
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,402
    Bonuspoeng:
    293

    Nettop. Så enten bestiller du langreiser med SAS i god tid sånn at de er greie å få tak i, og betaler færre poeng, ellers så benytter du deg av fleksibiliteten som andre bestillingsmetoder gir og betaler noen flere poeng. Så blir det opp til den enkelte å vurdere hva som er best.
     
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man bruke ct på beste tilgjenglighet?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nei
     
    Maggie liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo derfor bare poeng heter beste pris, og dette heter beste tilgjengelighet.
    Vi måtte ha billetter disse dagene. Ikke var jeg villig til å ta sjansen på å vente å se om noe ble sluppet nærmere reisedato heller.
    Jeg syns det er greit. Pengemessig ble det halv pris i forhold til å kjøpe vanlig billett.
    Som med @holmen , så har vi poeng nok, så da er det bare å bruke.
     
    Maggie and drsyk like this.
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er reglene for poeng+penger?
    Er det fast 50/50 split?
     
  16. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du bestemmer selv fordelingen utover en minstegrense.
     
  18. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man kredittere et annet star alliance program, mens man fortsatt nyter fordelene av status hos Eurobonus?

    Jeg har tenkt til å gi bort et gullkort til en som normalt tjener sine poeng i KrisFlyer. Kan han da fortsette å tjene poeng i KrisFlyer men få godene fra Star Alliance gold?

    Regner med at lounge er enkelt, siden du slipper inn der ved å vise gullkort+boardingpass.

    Men jeg har selv opplevd krøll med ekstra baggasje, fast track og priority boarding når statusen min ikke har vært linket korrekt til reisen.
     
  19. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan normalt endre bonusprogram i gate. Då kan du ha programmet med alle fordelane liggjande inne til du kjem dit og deretter endre til det programmet du skal opptene poeng i. Har opplevd ein gong at dei fekk problem med å leggje inn nytt program, men då fekk dei fjerna det gamle slik at det ordna seg med etterregistrering.
     
    magicbyte liker dette
  20. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Knotete, men det høres ut som en ok løsning. Takk!
     

Del denne siden