Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få inn ekstrapoeng etter leie hos Hertz gjennom SAS siden? Om det har noe å si ble bil leid 2 ganger hos Hertz south beach Miami
Hvis du finner en kløpper i Amadeus legger du inn Eurobonus på FQTS og Miles&more på FQTV, så får du i pose og sekk. Det er det et fåtall som klarer, så eventuelt bytter du bonusprogram på vei ut av loungen eller i gate.
Forhåpentligvis. Jeg kopierte dette fra noe jeg skrev i en annen tråd, men du skjønte sikkert at det var KrisFlyer og ikke Miles&More som skulle inn
På Thai 747 biz, hvilket seter anbefales det fra folket her inne å velge? Skal jo fly samme flytype tur retur Bangkok-Bali, men velger man upper deck på begge flightene? Skulle helt klart valgt rad 1,2 eller 3, men de er blokkert enn så lenge.
Er det ennå innafor med Europa-tyo-sin/bkk-Akl/syd? Lenge siden jeg har sett noen med en slik booking
SIN-AKL virker jo å være helt borte, i hvert fall for to pax. Ellers var det vel en her om dagen som booket FRA-ICN-PEK-SYD. Vil derfor tro at Eur-TYO-BKK-SYD er like innafor?
Tror ikke det er like innafor, siden TYO og BKK er i forskjellige soner, mens ICN og PEK er i samme sone.
Trodde heller ikke ICN og PEK er innenfor i utgangspunkt? ICN og PEK er jo i transittsone. Er vel bare avreise- og destinasjonssonen det er tillatt med flere leg?
Dette med soneregler er vel borte nå? Det står at agentene avgjør om ruten er “fornuftig" nok, og ingenting om soneregler?
Hei alle! Vært endel borte fra forumet her siste månedene (samlet poeng osv ), og trenger en liten update: Hva er status med Singapore Airlines i F fra høsten av? De bytter vel fly fra CPH til SIN som ikke har F, så er det da bare LHR-SIN som er aktuelt? Går også rykter om Zürich-SIN...? Og videre fra Singapore, hva er mulig å booke? På forhånd takk!
Heisann, Jeg vil til Japan, nesten samme når Kravene er: Business 2 pers Under 220,000 EBP (+ 2x CT) 5-8 dager Jeg hadde booket en tur i desember i fjor, men måtte kansellere. Må jeg bare følge med eller finnes det noen tips for å få til dette?
Skal du bruke CT så står du jo fritt til å velge alle Star* selskaper som flyr via via til Tokyo. i og med at du også er fleksibel på tid, så må det være mulig. Foreslår at du leser deg bakover i denne tråden, og noterer deg tips og regler for booking og så starter med å få en oversikt over hvilke selskaper og mellomlandinger du ønsker deg, med tanke på setevalg tidspunkter og lengde på stop over osv. Ut fra dine preferanser begynner du å søke legg for legg ved å starte med langfgyvningene til Asia ( eventuelt rett til Japan) før du " legger på" flyvningen hjem mot Norge. Når du har funnet noe ruter, kan du jo slenge dem ut her, og få litt tilbakemelding og tips på forbedringer.
@holmen snakket så pent om Asiana her om dagen. Med en CT og masse poeng så slår det meg at kanskje fruen fortjener en tur til Seoul. Jeg burde kanskje vite dette... , men altså. Slipper Asiana seter fortløpende eller er det etter modell av Lufthansa at det er 14ish> dager før?
Asiana finner du langt frem i tid. De kjører en del blackout, typ i juli og jul. Har nå 3x LH F og 1x OZ F. OZ var overlegne i lufta, men har praktisk talt intet bakkeprodukt. Får testet mot SQ F i morgen
Noen som har erfaring med å booke innenriks USA med United med EB-poeng? Finner f.eks. ledige billetter under "Economy (Lowest award)" på United sine sider, mens EF og *A Award trips viser nada tilgjengelighet selv om jeg søker leg for leg. Forsøker å finne noe fra LAS til MCO den 28/7.
Hei, Om man har en bonus billett bestilling hos sas og ser at det er mulig oppgradere klasse(fks fra plus til biz) Kan man gjøre dette selv online og slippe gebyr? Tenker da bestilling uten bruk av ct. Fks at man har booket for 2 Tokyo tur/retur i Plus og en av veiene har 2 biz billetter tilgjenglig? Poengprisen går da fra 80K til 90K,kommer det flere avgifter? Samt kan dette gjøres selv på sas.no?
Hei, prøver å finne noe til Bali i høsten, men det er bare turkish som er tilgjengelig for langdistanse i Business, hele uka, når jeg sjekker via United.com..Hvor lenge i forveien åpner TQ, og hvor kan jeg evt finne Singapore Airlines? Expertlfyer?
Sikkert nevnt 100 ganger til nå. Normalt kan du sjekke SQ på Sas sin *A award søk. Men for øyeblikket er det problemer og du MÅ ringe sas for å sjekke ledige seter med SQ.