Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt! Les gjerne den andre posten min her dersom F er interessant. F til Nord- og Mellom-Amerika for 175k EB + CT er jo tross alt veldig god value for money: https://insideflyer.no/forums/threa...ica-med-2xlh-f-og-en-dag-i-el-salvador.12496/

    Ønsker dere C er det flust av alternativer som antakelig kommer til å åpnes. Av disse anbefaler jeg primært å se på BOG/ORD/IAD, da det virker greiere å finne connection videre derfra enn fra øvrige flyplasser. Du har da for eksempel:
    - AV fra LHR/MUC/MAD/BCN til BOG
    - SK/OS/LX/LH til ORD/IAD/BOS

    Videre fra nevnte flyplasser åpner det seg i tide og utide bra tilgjengelighet med AV/CM til LIR/SAL/GUA/PTY. LIR og SAL er i Costa Rica, GUA er i Guatemala og PTY er i Panama.

    Når ønsker du å reise?
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,368
    Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for mange gode tips. Avianca ser jo greit ut. Jeg liker Dreamlinerne som jeg ser de flyr til BOG. Imidlertid virker de ikke til å ha et veldig godt C tilbud, men jeg er heller ikke så godt vant med C, så blir nok fornøyd uansett. F ser heller ikke dumt ut, og som du sier - veldig god value!

    Håpet er å se om det åpner seg noen muligheter i jula i år.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    LH er jo ekstremt rause med F award på FRA-BOG, så posisjonering via BOG trenger ikke å være en dårlig idé.

    Noen eksempler på utreiser som kan bookes nå:
    26/12: OSL-ZRH-ORD, videre ORD-PTY-SJO neste dag
    27/12: OSL-VIE-LHR-BOG-SJO

    Og returer:
    6/1: SJO-SAL-BOG-LHR-OSL
    7/1: SJO-BOG-LHR-OSL

    Alt er i C.
     
    Last edited: 17. april 2019
    Jomik and Jeanette like this.
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,368
    Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk @Gullars!
     
    Gullars liker dette
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger litt assistanse på å få bestilt en CT-reise til min onkel og tante med SA fra EVE eller OSL til Tokyo eller Osaka rundt 21.09 til 04.10, helst i biz. Har selv alt for mange EB-poeng på konto, men enda ikke fått brukt CT selv pga tidsmangel, og ble overrasket over hvor utrolig labert utvalg det var omkring disse datoene. Fant stort sett ukurante reiser i Eco med Thai, eller et lappeteppe av flights med 3 mellomlandinger mellom OSL og Tokyo.
    Hvor mange poeng koster denne reisen i Biz forresten? Blir ikke klok på awardkartet til SAS, siden det ikke står noen beskrivelser på hvilke destinasjoner som ligger under hvilken "del" av Asia.
    De er forøvrig fornøyd bare de får reist dit, men foretrekker selvfølgelig Biz eller Premium Eco.
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/

    Står full oversikt over soner med tilhørende land. Japan er altså i Sentral- og Øst-Asia, og altså 165 000 poeng pr. person i business.
     
    kaijoar liker dette
  7. oje005

    oje005 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!
    Jeg bestilte SAS Plus (klasse Y) Oslo-Brisbane og ønsker å oppgradere til business. Det står at flyet er "Scandinavian Airlines Operated by Sq Singapore Airlines". Jeg ringte SAS og spurte om det var muligheter, men de sa at jeg da burde bestilt billetten direkte hos Singapore. Er det noen mulighet for å bli oppgradert? Kanskje på flyplassen/ved gate? Jeg er EB-diamond, om det skulle ha noe å si.
     
  8. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har en god rute for å komme seg til Bali i Juli/August i 10-14 dager?

    Har vært ute av gamet i et lite år og blitt rusten, og finner ingenting på United som jeg fant sist gang jeg fant frem CT.

    Ser at noen har tatt LHR-SIN ruta, men finner man bare den i expertflyer om dagen eller hvordan ligger det an? Håper noen har litt hjelp å komme med her!
     
  9. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    1,782
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har selv denne ruta når i juli/august: OSL-LHR-PEK-SIN-DPS-BKK-FRA-VIE-OSL, hvor jeg har F på 3 av rutene inkludert CA F, SQ F (380 gammel config) og TG F (380). Ikke så lenge siden den ble bestilt. Har et lite mål om å få til LH F til PEK slik at vi får til FCT på turen vår. Ble 17 timer layover i SIN. Hvis vi går får LH F blir det 8,5 timer i PEK også 17 timer i SIN. Wife to be er ikke altfor gira på så lang reise, selv med FCT og masse F. Men vi får se, etter turen min innom FCT i januar så syns hu at det frister litt med Porsche og badekar (and) og champis i lange baner, er tross alt bryllupsreisa.
     
    Sunnfjordingen and Oslo1989 like this.
  10. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Høres bra ut.

    Her skal det være med et lite barn(6mnd), så håper på en kortest mulig reise med F der det lar seg gjøre :)
     
  11. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal til Bali i Oktober/-November med et barn på 9-10 mnd. Jeg og tenkte first, men etter å ha sjekket en del ruter og tenkt litt booket vi bizz isteden. Jeg tenker at forskjellen mellom first og bizz når man flyr med et spebarn ikke er all verden, bedre å spare de poengene til man kan nyte all first luksusen uten barn:)

    Vi har booket den nye Turkish ruta, og det er vel den mest effektive også, Osl-Ist-Dps. Ny dreamliner med Turkish og ny flyplass i Istanbul blir spennende å prøve!
     
    Sunnfjordingen and jgroneng like this.
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger litt hjelp til å synse rundt noen viktige verdensproblemer her:

    Skal til Boston med samboeren en helg i juni (tors-søn eller tors-man), og har foreløpig ordnet følgende rute med SAS:

    Torsdag:
    SK1467 OSL-CPH 1055-1205
    SK927 CPH-BOS 1250-1455

    Mandag:
    SK928 BOS-CPH 1730–0655
    SK1462 CPH-OSL 0810-0920

    Dette er jo effektivt og bra, men jeg tipper vi flytter til LH F dersom mulighetene åpner seg. Vi har da følgende alternativer:

    Utreise:
    A) LH F MUC-BOS (346) 1550-1825 med LH fra OSL 1150-1400, eller B) LH F FRA-BOS (74H) 1305-1505 med LH fra OSL 0605-0810 (B1) eller SK 0915-1120 (B2).

    Hjemreise:
    A) LH F BOS-MUC (346) 2210-0930 med SK til OSL 1255-1505, eller B) LH F BOS-FRA (74H) 1705-0600 med LH til OSL 0705-0900.

    Vi satser nok på B) via FRA på returen. Da kan vi reise hjem mandag kveld og være i Oslo klar for jobb på tirsdagen. Minuset er at vi ikke får noe lounge på returen. Med alternativ A) via MUC får vi mer tid i loungen, men må reise hjem på søndagen siden i praksis hele neste arbeidsdag går med grunnet sen avgang. Det er foreløpig F5 til FRA og F6 til MUC, så godt mulig at vi uansett ikke får billetter til noen av delene.

    På utreisen er jeg noe mer i stuss. Alternativ A) via MUC gir 1:50 på flyplassen og ok loungetid, men mest sannsynlig ikke limo. Med denne avgangen ankommer vi BOS 3,5 timer senere enn via FRA/CPH slik at mye av kvelden er gått med når vi er ferdig innsjekket. Alternativ B1) gir jo en ultimat FCT-opplevelse med limohenting på flyet og 5t i FCT, men avgang 0605 er lite tiltalende (og FCT er ikke sååå interessant...). Da er det fristende å vurdere B2) som gir 1:45 og litt loungetid på FRA, men vi rekker neppe FCT og med ankomst med SK får vi heller ikke limo. Status er F5 til FRA og F6 til MUC, og holder det seg slik tipper jeg at det vil slippes seter på begge avgangene.

    Hvordan ville dere prioritert? #ilandsproblematikk
     
    Last edited: 01. mai 2019
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    For meg hadde avgang 06:05 vært en no-brainer for 5t i FCT, og jeg er ikke i nærheten av å være noe morgenmenneske :p.
     
    Gullars liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner jeg sliter med argumentasjonen overfor meg selv her... Går frem og tilbake på om det er verdt 75k EB ekstra for LH F i akkurat dette tilfellet.

    Ønsker så effektiv hjemreise som mulig og en praktisk utreise. Med LH F blir det en svipptur innom loungen (eller et veeeldig langt opphold) på utreisen og ingenting på returen.

    Har enda ikke prøvd SAS C i ny kabin, og liker den effektive ruten vi allerede har.

    Akkurat nå heller jeg altså mot å bare droppe LH F og kjøre SAS C hele veien. Sparer vel totalt rundt 2500 i skatter/avgifter (det er vel ca. 2k per pax med *A?). Når 75k EB i tillegg har en trumfverdi på 5k NOK blir det jo faktisk hele 7,5k ekstra for LH F vs SK C. Kan oppgradere hotellet ganske greit for den prisen.

    100k EB og 1400 i skatter/avgifter er altså veldig forlokkende. Men kommer sikkert til å endre mening om dette ca. 30 ganger den neste måneden.
     
    jgroneng liker dette
  15. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    267
    Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Vil ha med familien på en tur sommeren 2020. Hvordan er det med tilgang til bonusbilletter i skoleferien? Er det mulig å håpe på en tur til Miami eller LAX eller er dette umulig i sommerferien. Når kan jeg starte søket? Legger SAS ut bonusbilletter på et spesielt tidspunkt?
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,321
    Likes mottatt:
    17,911
    Bonuspoeng:
    293
    Ville kjørt på denne! SAS i C, og en rask og effektiv rute.

    Du har jo vært i diverse F lounger i FRA og MUC, så kanskje på tide å skalere ned :eek:
     
    Gullars liker dette
  17. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal fly til Miami i oktober på poeng. Valgte følgende rute

    OSL - LIS (TP)
    LIS - MIA (TP)
    MIA - ZRH (LX)
    ZRH - OSL (LX)
     
    flying_all liker dette
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,012
    Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Både MIA og vestkysten er vanskelig å få med SAS, må plukkes med en gang bill. legger ut. Lag konto og opprett varsel på travelhacks og vær ekstra på hugget (gjør egne søk) når billetter skal komme, SAS legger normalt bill. ut 330 dager frem i tid - ved midnatt.. Begrenset antall bill. i alle klasser. Med *A er det flere muligheter, men koster flere poeng og ingen Fly premium rabatt om det er tema
     
  19. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    @Gullars: Jeg og samboeren flyr OSL–EWR–OSL med SAS C en langhelg i september, og jeg er i lignende situasjon som deg, dvs. jeg har veldig lyst til å bytte til LH F t/r. Spørsmålet er hvordan jeg i praksis bør gjøre det. Den opprinnelige reisen er booket med Fly Premium (120k EBP). Kan Tallin kansellere den og booke CT-turen mens jeg har dem på telefonen? Jeg har ikke nok poeng til å selv kansellere etter LH F eventuelt er booket.

    Jeg er ikke så gira på å ha Fly Premium én vei og LH F med CT den andre veien, for da ender jeg vel opp med å betale 60 % av t/r begge veiene? Er det da best å vente med å bestille til det er sluppet F både til og fra, og heller beholde SAS C hvis det ikke slippes billetter? Eller klarer Tallinn å ta SAS C-billetten min over i en CT-booking med LH F den ene veien?
     
  20. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    810
    Likes mottatt:
    2,008
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har fem billetter med SAS C til New York i sommerferien nå.

    Hadde også fire til New York i (nesten) vinterferien (kom hjem tirsdagen uken etter mener jeg på), som etterhvert ble til fire til Miami samme tid, men som til slutt ble avbestilt av diverse grunner.

    Alt dette ble bestilt noen måneder før avreise, altså langt etter 330 dager før.

    330 dager før slippes det normalt bare to billetter i C, i de andre klassene vet jet ikke.
     
    Last edited: 01. mai 2019

Del denne siden