Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg tror bare vi må konkludere med det. Det hadde vært noe annet hvis LH F-alternativet var bedre mht. tidspunkt, loungetid etc. Men her er det nok rett og slett kanskje ikke verdt det.
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har du nok poeng til LH F én vei (105k+CT)? Da kan du få booke enveis hos Tallinn når denne slippes. Når returen slippes ringer du inn, får dem til å legge til returen, kansellerer selv FP-turen via web, og får Tallinn til å belaste oppdatert booking.
     
    oyvindm liker dette
  3. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Da må det spares noe voldsomt de neste månedene! :D
     
    Gullars liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativene innebærer vel litt spekulasjon:

    A) Endre til CT-booking med LH F på utreisen og SK C på hjemreisen, og endre til LH F begge veier etterhvert. Du kan risikere at returen aldri dukker opp, og du vil da betale 152,5k EB + CT for LH F på utreisen og SK C på returen.

    B) Ha is i magen og vente til du har LH F som alternativ begge veier. For en langhelg i NYC tipper jeg det er bra muligheter for at denne strategien funker. Du har jo tross alt fire aktuelle flighter hver vei som det kan åpnes seter på.
     
    oyvindm liker dette
  5. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Nei nå kan jeg ikke sitte på sidelinjen lenger. Gå å vask munnen din :eek::D
     
    drsyk, Arvid1410, Gullars and 2 others like this.
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    :eek::eek::eek:
     
  7. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man gjøre dette dersom SK C-billettene er booket på web med Fly Premium også? Forstår at man "mister" FP-rabatten, men lurer på om Tallin kan "ta over" denne bookingen, legge til CT og endre utreisen til LH F?
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng. De kan vel, men gjør det helt siklert ikke. Så i praksis må man nok kansellere gammel booking og håpe på at returen dukker opp igjen. Hvilket vel taler for alternativ B som foretrukket metode.
     
  9. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Om man flyr SK til Frankfurt og har LH F videre, og har bussgate. Blir man da hentet av bil? Eller må man ankomme med LH?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Må ankomme med LH
     
    animals liker dette
  11. ThomasG

    ThomasG Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hej
    Jeg overvejer at booke Star alliance award billet (med CT) til sydamerika til vinter (januar-marts 2020). Om det havde gået da helt til USH (Ushuaia) men tror ikke nogen i alliancen flyver det. Så det må blive CPH-EZE.
    Har nogen gode råd / tips til routing? Jeg finder ingen availability med LH på C - ville ellers gerne nå at opleve deres 747-8...
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har erfaring med å plukke opp 4 stk bonusbilletter til BNE i juni/juli? Planlegg ny tur down under og vurderer om eg skal ankomme BNE, SYD, AKL eller PER. Med utreise omvendt.
    Har Cairns ankomst med *A?
    Dette er to CT i C
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert noen her som vet mer sikkert, men for meg ser det ut til at LH kun slipper bill. i økonomi tidlig, og at biz kommer noen (3-5??) måneder før avreise...
     
  14. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Funderer litt på beste taktikk på retur-reisen fra Taipei i sommer.
    Hadde egentlig bestemt meg for "bare" business på denne CT'en men det er jo for ille å la en First mulighet gå til spille.

    Nåværende ruting:

    Mandag 12 aug
    TPE->SIN - 09:25 - 13:50 Eva Air B777 (Business)
    1 dag/overnatting i SIN

    Tirsdag 13 aug
    SIN->LHR - 09:00 - 15:40 Singapore A380 (Business - 2006 config)
    LHR->OSL - SAS
    OSL->TRD - SAS

    Morsomt med en dag i SIN. Fordel at det er dag flight.
    Singapore Business er jo kjent for å være bra (og første gang for meg). Kanskje litt gammel config?

    Klarer ikke å se noe ledig og eller åpninger for Thai eller OZ enn så lenge.
    For Lufthansa så har de fleste flightene i nærheten 7 eller 8 ledig i First så sjansene er jo greie enn så lenge.

    a) beholde eksisterende booking å være fornøyd med det
    b) beholde eksisterende booking og prøve sjansen om det kommer LH SIN->FRA åpning (liten sjanse vil jeg tro)
    c) endre ruting med LH business til enten PVG eller PEK. PVG & PEK har dagflighter og en må da reise den 12. dit og få 1 natt overnatting. Usikker på om det er noe å trakte etter?
    d) endre ruting med LH business til HKG. Får da kanskje 8 timer i HKG. Må ta kveld/natt flyet fra HKG->MUC
    e) noe annet?
     
  15. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Håper dette er riktig underforum å søke hjelp og forlag til rute:)

    Sitter på en CT og nesten 400K poeng og planlegger vår første tur. Kona ønsker seg HKG og jeg vil gjerne en tur tilbake til Tokyo.

    1. Vil gjerne få til LH F ut fra FRA pga totalopplevelsen bakke/luft og gjerne med nok tid i FRA til en liten tur med leiebil før bobleinntaket starter;)
    2. Ønsker retur fra SIN til CPH med SQ F og i 777 da denne som jeg har skjønt snart er historie.
    3. Øvrig ruting som gir en dag eller to i HKG og i Tokyo, sånn ca. Vi er litt fleksible.

    Tenker å reise til høsten og kan planlegge nå eller vi kan reise til høsten på ganske kort varsel (<14 dager)

    Noen gode forslag til planlegging og ruter som kan være mulig å få til?

    Takk!
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    En god start er å lese gjennom denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threa...ger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/unread
     
    Points4Fun liker dette
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Med CT så er maks stop-over 24 timer, endelig destinasjon kan du oppholde deg lenge. Så 2 dager i Hong Kong og Tokyo er ikke mulig (så sant du ikke bruker 2 CT´er)
     
    Points4Fun liker dette
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ev. er det vel mulig med en Open Jaw der man selv betaler reisen mellom Hong Kong og Tokyo?
     
    Travellingalf and Points4Fun like this.
  19. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Det er en grei ting å vite. Skal lete litt i oversikten over vellykkede CT bookinger og se på Awardfares mv, så finner jeg nok noe bra:)
     
    RoadKing liker dette
  20. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Kva er det beste kredittkortet for trumfpoeng som er gratis?
     

Del denne siden