Ja, jeg tror bare vi må konkludere med det. Det hadde vært noe annet hvis LH F-alternativet var bedre mht. tidspunkt, loungetid etc. Men her er det nok rett og slett kanskje ikke verdt det.
Har du nok poeng til LH F én vei (105k+CT)? Da kan du få booke enveis hos Tallinn når denne slippes. Når returen slippes ringer du inn, får dem til å legge til returen, kansellerer selv FP-turen via web, og får Tallinn til å belaste oppdatert booking.
Alternativene innebærer vel litt spekulasjon: A) Endre til CT-booking med LH F på utreisen og SK C på hjemreisen, og endre til LH F begge veier etterhvert. Du kan risikere at returen aldri dukker opp, og du vil da betale 152,5k EB + CT for LH F på utreisen og SK C på returen. B) Ha is i magen og vente til du har LH F som alternativ begge veier. For en langhelg i NYC tipper jeg det er bra muligheter for at denne strategien funker. Du har jo tross alt fire aktuelle flighter hver vei som det kan åpnes seter på.
Kan man gjøre dette dersom SK C-billettene er booket på web med Fly Premium også? Forstår at man "mister" FP-rabatten, men lurer på om Tallin kan "ta over" denne bookingen, legge til CT og endre utreisen til LH F?
Godt poeng. De kan vel, men gjør det helt siklert ikke. Så i praksis må man nok kansellere gammel booking og håpe på at returen dukker opp igjen. Hvilket vel taler for alternativ B som foretrukket metode.
Om man flyr SK til Frankfurt og har LH F videre, og har bussgate. Blir man da hentet av bil? Eller må man ankomme med LH?
Hej Jeg overvejer at booke Star alliance award billet (med CT) til sydamerika til vinter (januar-marts 2020). Om det havde gået da helt til USH (Ushuaia) men tror ikke nogen i alliancen flyver det. Så det må blive CPH-EZE. Har nogen gode råd / tips til routing? Jeg finder ingen availability med LH på C - ville ellers gerne nå at opleve deres 747-8...
Nokon som har erfaring med å plukke opp 4 stk bonusbilletter til BNE i juni/juli? Planlegg ny tur down under og vurderer om eg skal ankomme BNE, SYD, AKL eller PER. Med utreise omvendt. Har Cairns ankomst med *A? Dette er to CT i C
Sikkert noen her som vet mer sikkert, men for meg ser det ut til at LH kun slipper bill. i økonomi tidlig, og at biz kommer noen (3-5??) måneder før avreise...
Funderer litt på beste taktikk på retur-reisen fra Taipei i sommer. Hadde egentlig bestemt meg for "bare" business på denne CT'en men det er jo for ille å la en First mulighet gå til spille. Nåværende ruting: Mandag 12 aug TPE->SIN - 09:25 - 13:50 Eva Air B777 (Business) 1 dag/overnatting i SIN Tirsdag 13 aug SIN->LHR - 09:00 - 15:40 Singapore A380 (Business - 2006 config) LHR->OSL - SAS OSL->TRD - SAS Morsomt med en dag i SIN. Fordel at det er dag flight. Singapore Business er jo kjent for å være bra (og første gang for meg). Kanskje litt gammel config? Klarer ikke å se noe ledig og eller åpninger for Thai eller OZ enn så lenge. For Lufthansa så har de fleste flightene i nærheten 7 eller 8 ledig i First så sjansene er jo greie enn så lenge. a) beholde eksisterende booking å være fornøyd med det b) beholde eksisterende booking og prøve sjansen om det kommer LH SIN->FRA åpning (liten sjanse vil jeg tro) c) endre ruting med LH business til enten PVG eller PEK. PVG & PEK har dagflighter og en må da reise den 12. dit og få 1 natt overnatting. Usikker på om det er noe å trakte etter? d) endre ruting med LH business til HKG. Får da kanskje 8 timer i HKG. Må ta kveld/natt flyet fra HKG->MUC e) noe annet?
Håper dette er riktig underforum å søke hjelp og forlag til rute Sitter på en CT og nesten 400K poeng og planlegger vår første tur. Kona ønsker seg HKG og jeg vil gjerne en tur tilbake til Tokyo. 1. Vil gjerne få til LH F ut fra FRA pga totalopplevelsen bakke/luft og gjerne med nok tid i FRA til en liten tur med leiebil før bobleinntaket starter 2. Ønsker retur fra SIN til CPH med SQ F og i 777 da denne som jeg har skjønt snart er historie. 3. Øvrig ruting som gir en dag eller to i HKG og i Tokyo, sånn ca. Vi er litt fleksible. Tenker å reise til høsten og kan planlegge nå eller vi kan reise til høsten på ganske kort varsel (<14 dager) Noen gode forslag til planlegging og ruter som kan være mulig å få til? Takk!
En god start er å lese gjennom denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threa...ger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/unread
Med CT så er maks stop-over 24 timer, endelig destinasjon kan du oppholde deg lenge. Så 2 dager i Hong Kong og Tokyo er ikke mulig (så sant du ikke bruker 2 CT´er)
Takk! Det er en grei ting å vite. Skal lete litt i oversikten over vellykkede CT bookinger og se på Awardfares mv, så finner jeg nok noe bra