Har en litt søkt "problemstilling" (egentlig luksusproblem) jeg lurte på om noen har erfaring med:
Har for tiden inne en booking for 2 t/r OSL-ARN-LAX i SAS Plus, booket med poeng (fly premium). Har satt opp EF-varsler dersom det skulle dukke opp noe i biz før avreise, og tanken er da å endre denne bookingen til dette.
Utfordringen er at det begynner å bli litt fullt i biz-kabinen, og på midtrekka er det nå bare 2 ledige seter (rad 1, som vi ønsker oss). Ellers 5-6 ledige vinduseter. Jeg er redd for at de siste to setene på midtrekka blir tatt før avreise.
Jeg vurderer nå følgende;
Jeg har nok poeng til å gjøre enda en reservasjon med cash&poeng (beste tilgjengelighet, Business Pro), egentlig mest av alt for å holde av de to nevnte setene. Dersom det senere skulle komme bonusbilletter i Biz (kun poeng), alternativt at jeg skulle få tilslaget gjennom Plusgrade på den første bookingen, så kansellerer jeg altså sistnevnte booking og plukker de samme setene som nå blir ledige igjen.
Så begynner spørsmålene å virre litt i hodet mitt:
1) Man må jo registrere APIS innen 72t. før avreise. Får jeg registrert samme infoen på to separate bookinger?
2) Dersom ja på 1), går det an å kansellere cash&poeng-reservasjonen etter at jeg eventuelt får tilslaget på Plusgrade (på poeng-bookingen)? Og da selv om APIS-info er registrert?
3) Er dette "innafor"?
Vis alt...