Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere måtte en være 18 år for å melde seg inn, det er kanskje slik fortsatt?? Men har sett på nettet at noen har meldt barna inn i andre selskapers bonusprogram i *A. Vet ikke hvordan det er med barn i Aegans program men det er jo de som skryter av at det bedre opptjening der på SAS-flights enn det er i Eurobonus...

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være i gamle dager, ikke slik nå. Dvs kan være under 18 og være med i EB

3. Selvebax

Selvebax Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker for foreløpige svar. Har endelig fått registrert dem nå:) Men av en eller annen grunn får jeg ikke opprettet Pointsharing..
    Og det går jo verken an å chatte med dem lengre, sende e-post eller chatte via messenger... Kun telefon....

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,767
    Bonuspoeng:
    293
    Bytting fram og tilbake mellom klasser underveis er det ikke gitt at kabinpersonalet er begeistret for, du bør nok spørre først.

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmmmm kanskje best om f.eks. på avreise jeg og guttungen sitter i biz, og på retur i plus, og omvendt med mor og datter... Så får alle oppleve litt biz og plus, uten at cabin crew blir hindret i sitt arbeide...

Blitt komplisert nå som må opparbeide seg EB status poeng samt ivareta familie interesser:rolleyes:

Storbaba and RoadKing like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror kanskje at en må være kunde i en periode før en kan legges til i pointsharing gruppe. Du kan jo lese regelverket til SAS om pointsharinggrupper. Men her er jeg lett usikker.....

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Nei mine barn på 4 og 5(blir 6) har egen EB konto, begge de er i min gruppe, jeg er eier og admin, kone og barn har begrenset rådighet og jeg styrer showet.

Om jeg ikke husker feil må du altså ha en gyldig epost adresse på barna, en unik hver, kan ikke bruke en som allerede er registrert hos SAS, så må en "verge"/ansvarlig legges til med både epost og telefon nr, så må du svare på den eposten at du akseptere det opprettes konto, deretter må du sende forespørsel at du ønsker å delta i felles gruppen og bekrefte dette. du trenger ca 1 time for dette arbeide(måtte lage passord, epost adresser, pauser forstyrrelser underveis osv), etterpå er det bare gøy ;)

Last edited: 08. mai 2019
    Storbaba and Sonictravel like this.
  8. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Legg merke til at det heller ikke er noe stress med å få lagt dem til gruppen. Alle bonuspoeng de har tjent opp vil bli lagt til i det du legger dem til i gruppen. Spiller ingen rolle om poengene er tjent først altså

9. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    For mest mulig effektiv F-reise til Tokyo:
    Er det bare FRA/LHR-HND som er mulig å booke i F med LH eller NH?
    Nest raskest er FRA-PEK-HND med LH/NH(C)?

LH er jo grei med billetter 14 dager før, men er det noen som har sett noe mønsker på slipp av 2 seter hos NH? Finner noe tilgjengelighet med 1 sete. Nær framtid er jo helt skrapet for begge?

10. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Har en litt søkt "problemstilling" (egentlig luksusproblem) jeg lurte på om noen har erfaring med:

Har for tiden inne en booking for 2 t/r OSL-ARN-LAX i SAS Plus, booket med poeng (fly premium). Har satt opp EF-varsler dersom det skulle dukke opp noe i biz før avreise, og tanken er da å endre denne bookingen til dette.

Utfordringen er at det begynner å bli litt fullt i biz-kabinen, og på midtrekka er det nå bare 2 ledige seter (rad 1, som vi ønsker oss). Ellers 5-6 ledige vinduseter. Jeg er redd for at de siste to setene på midtrekka blir tatt før avreise.

Jeg vurderer nå følgende;
    Jeg har nok poeng til å gjøre enda en reservasjon med cash&poeng (beste tilgjengelighet, Business Pro), egentlig mest av alt for å holde av de to nevnte setene. Dersom det senere skulle komme bonusbilletter i Biz (kun poeng), alternativt at jeg skulle få tilslaget gjennom Plusgrade på den første bookingen, så kansellerer jeg altså sistnevnte booking og plukker de samme setene som nå blir ledige igjen.

Så begynner spørsmålene å virre litt i hodet mitt:
    1) Man må jo registrere APIS innen 72t. før avreise. Får jeg registrert samme infoen på to separate bookinger?

2) Dersom ja på 1), går det an å kansellere cash&poeng-reservasjonen etter at jeg eventuelt får tilslaget på Plusgrade (på poeng-bookingen)? Og da selv om APIS-info er registrert?

3) Er dette "innafor"? :rolleyes:

11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,374
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan bare gi min mening ift. pkt.3 og jeg mener det ikke er innafor. Jeg antar at SAS også har rutiner som kan fange opp doble bookinger, og da tror jeg du kan komme i trøbbel med "fake booking". Jeg ville aldri gjort dette. Booker du setene på business er du vel også med på å redusere muligheten for at det skal gjøres seter tilgjengelig også, så jeg synes vel ikke ideen er spesielt god heller....

Jeg tenker vi skal verne om de godene vi får gjennom EB og reisemulighetene, og forholde oss til regelverket. Dersom vi skal være så jævla lure hele tiden uthuler vi systemet med risiko for regelendringer etc. som vil gå ut over oss alle...

12. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Min mening om 3) er at det er problematisk både for din egen del, siden du reduserer sannsynligheten for at setene blir frigjort, og for alle andre, siden det før eller senere vil medføre restriksjoner på booking/billetter man får tilgang til gjennom EB.

13. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig enig i dette. Jeg tipper jo blant annet at det var en av grunnene til at vi fikk 450,- i gebyr på bestilling hos Tallinn.

Sunnfjordingen liker dette
  14. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Gode poenger!

Dette er imidlertid ikke noe som er særskilt for eurobonus/bonusbilletter egentlig, ettersom det også kan gjøres med ordinære billetter (flex, refunderbar) betalt med cash only.

Vi her inne er nok i en særklasse hva gjelder å skreddersy optimale reiser, hvordan man får tak i disse billettene, hvordan man booker de, endrer de, og generelt finne måter som gir oss mest bang for the buck, ikke for å lure systemet, men for å dra nytte av de fordelene vi har tilgjengelig. Eksempelvis synes det å være akseptert å booke en utreisebillett med SK når de slippes 330 dager før, med en dummy-retur som senere endres til ønsket retur når den billetten slippes noen dager/uker senere. Ingen er tjent med at vi mister de fordelene vi har, og ikke alt er helt åpenbart når man har fått tilgjengelig et hav av tilsiktede og utilsiktede muligheter, derfor fint å kunne forhøre seg med meningsfeller om hva som er innafor eller ikke :)

15. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som ser et *A sete i F fra Tokyo til Europa 29,30 eller 31.05 (ikke Air China) som jeg ikke ser?

Evt. tror dere det er sannsynlig at jeg klarer å snappe opp et LH F sete på Torsdag?

Tusen takk :)

16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting utenom Air China. 29. og 31. er det F8 på LH F HND-MUC, så gode muligheter der :)

KristianSk liker dette
  17. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Tenk hvis det var mulig da, bestill alle billettene, kanseller i siste liten, få privatfly hver gang.

Men det ville jo ikke vart lenge...

Xflipper and Storbaba like this.
  18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,643
    Bonuspoeng:
    113
    Rart spm men på mine sider (SAS) kan jeg se hvor mange poeng som har utgått på en eksisterende bonusreise. 3A168B7A-688F-4FB6-89F9-FCEA795D624E.jpeg
    (Dette er kun en dummy booking for å illustrere).

Men på min CT reise som er bestilt tidligere i år finnes ikke denne infoen.
    Jeg må muligens avbestille denne og utsette den såpass lenge at eksisterende CT vil gå ut på dato, jeg ønsker derfor å avbestille denne slik at jeg kan bruke gammel CT på en ny reise og bestille kommende Sydney tur på ny CT.
    10E1A790-FB0C-40F8-A038-9B8C97E67295.jpeg
    Så til poenget.

Jeg er redd for at noen av disse 250 000 brukte EPB har utgått og at jeg vil miste disse ved avbestilling. SAS forstår ikke mitt spm. og henviser kun til tabell for mine ubrukte poeng.
    Finnes det noen annen måte å innhente informasjon om poengene brukt i bestillingen?

19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått SAS Kundeservice til å sjekke dette for meg før.

20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,643
    Bonuspoeng:
    113
    Har forsøkt 2 ganger og begge viser til min poengsaldo som ikke er brukt og gir meg samme svar. Må muligens ordlegge meg litt annerledes.

Del denne siden