Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn og det viste seg at det antakelig var grunnet ulik bookingklasse tilgjengelig fra HKG - CPH (F) og videre til TRD (I).

    Hadde begge vært I, så skulle jeg kunnet endre selv i følge hun jeg snakket med. Gebyret fjernet hun elegant, da jeg henviste til at jeg ikke fikk booket om selv...

    Så da har man SAS C TRD-HKG og SAS Eco+ HKG-TRD
     
    RoadKing liker dette
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Ble en litt kreativ løsning på returen på årets sommerferie. Fant ut jeg hadde 3 mindre feriedager enn jeg trodde. 1700 kr med omvei med Ryanair og SAS, kontra SAS med ALC-BGO til 4834 og DY med ALC-BGO til 3k+.

    Flyr da Ryanair fra ALC - MAN (T3) 8-10.00(70€). Booket så F&F med SAS (953 kr og 737 EBP med VIP GO) fra MAN - BGO kl 13.15 - dette bør vel gå greit tidsmessig, eller? Kun pc-veske.
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med OSL IST PTY SJO? TK C :)
     
    Jeanette liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    OSL IST SIN DPS. TK C og SQ C.

    TK flyr vel direkte IST DPS med nye dreamliner kabin også? Flere alternativer her :)
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    OSL BKK MEL har vært mulig å få 4 stk TG C på :)
     
    ValdresBjarne liker dette
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre man mailer diamant mailen og de frigir noen seter som er 27 timer mellomlanding på. Ankommer Paris 18:40 og har fly til Oslo dagen etter rundt 20:00 og det gikk fint. (Booket i går) :)
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med Air china first? Mye ledig hele året
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    NH F slippes mellom 1-4 uker før avreise ca. Jeg sjekket tilregnelighet for juli nettopp og da sa hun at jeg var alt for tidlig ute :)
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Vurderer en Ego-trip OSL-FRA-BOG for å teste LH F (har forstått det bruker å være mye ledig FRA-BOG). Men sliter med en god retur. Siden dette kun blir en tur for å fly ønsker jeg helst å fly ut fredag eller lørdag og bare ha en natt i BOG.

    Har funnet BOG-EWR-CDG-OSL med UA men det frister ikke veldig (hvis det ikke er den nye United Polaris C med 1-2-1).

    Avianca C? Andre forslag?
     
    Last edited: 25. mai 2019
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel mye ledig FRA BOG FRA? :D
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng :)
    Men når jeg booker FRA-BOG er det greit å booke en OK retur i C (og så endre til BOG-FRA LH F når de slippes).
     
    flying_all liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Har du ikke flydd LH F ennå?? Du har jo postet flittig gjennom to år nå med LH First-muligheter og spørsmål ;)
     
    mariusbb, drsyk, RoadKing and 5 others like this.
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke det dessverre :(
    Drømmer stadig..
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Her sikles det også på LH F, venter 14 dager før 2.juli da opprinnelig avreise (ligger vel våken hele natten og trykker update på Award Fares og posten til @flying_all :)), og får booka om til LH F FRA-BKK ut er jeg strålende fornøyd...ellers blir det neste år;)
     
  15. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig du har booka nå, men jeg tror jeg ville siktet meg inn på noe som dette:
    Utreise:
    OSL-FRA
    FRA-HND med ANA eller FRA-PEK med Air China F (sistnevnte mye tilgjengelig)
    Videre med business til HKG, bare pass på at det passer med flytidene til LH-flightene så du kan bytte til LH F 2 uker før uten å endre businessflyvningen til HKG.

    Hjemreise:
    Enten via BKK og Thai F til Europa et sted (bør dukke opp tilgjengelighet før eller siden, sett opp varsler)
    Eller som utreisen - hvis dere skal være borte så kort tid, er jo mulighetene gode for LH F evt. på returen også.
     
    Points4Fun and ChrisTW like this.
  16. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    3,872
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dette jeg har konkluderte med også, men tenkte ikke på flytider som skal matche ved et event bytte til LH F. Takk for tips!
     
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Neste år skal vi mest sannsynleg til Anchorage Alaska.....
    Og sidan returdato kan tenkast og komme til og bli endra så er det og bruke 1x CT uaktuelt.

    Opsjon 1 Utreise:
    Bruke 1x CT, men det ser ikkje ut til at det er så lett og komme seg til Anchorage på bonusbillett?
    Air Canada kan vere ein mogleghet?
    Korleis er AC i C, og korleis er tilgjengelighet?
    United er vel ganske kjipe på og legge ut seter i C?
    Viss United kor bør ein fly til for og ha god connection?
    Same med LH C, kor bør ein fly? Både for og ha god sjans for og oppgradere til LH F og komme seg til Anchorage?

    Opsjon 2 Utreise:
    Bruke SAS MC Premium og fly til ein SAS destinasjon i USA, LA eller SF er vel nærmast Anchorage slik sett. Og deretter booke bilett utanom for $ til Anchorage, då kan ein jo ta nokre dagar i SF eller LA også.

    Heimreise:
    Her tenkjer eg vel uansett 1xCT, bestille noko. Samt satse på og bytte til LH F før vi skal heim....

    Har for tida 1xCT tilgjengeleg med CT 2 er undervegs...

    Avreise er snakk om slutten av Mai 2020.
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så mange alternativer, du finner enklest ut hvem som flyr hvor her - og så kan du velge fra ANC og Star alliance og du ser hvor det er ruter. Klikk på ruten og du får opp detaljer... En liten start. United.com gir oversikt over deres award-bill. - ev. travelhacks gir mange alternativer med *A, gjorde et par søk langt frem i tid. Ingen biz på de to periodene jeg prøvde, men mange rutinger i øk. AC legger ut biz award. langt frem i tid, vet ikke ift UA. LH over dammen gjør det vel heller ikke før noen få mnd før..
     
    snus_mumrikken liker dette
  19. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekka du om det var noe tilgjengelighet i juli/august? Jeg har ikke lenger expertflyer og sliter litt med å finne noe fornuftig på united om dagen. Vært ute av "gamet" i et lite år, så sliter litt.
     
  20. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk til denne tidligere i år (blir forandring på den, men er sånn den er per nå): OSL-LHR-PEK-SIN-DPS-BKK-FRA-VIE-OSL, her har vi F med CA, SQ, TG, resten er C minus SIN-DPS som foregår i monkeyclass grunnet married segments til SQ.
     
    Sunnfjordingen and Oslo1989 like this.

Del denne siden