Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,008
    Bonuspoeng:
    93
    Shell MC.

Strengt tatt er det vel også kun det og Trumf Visa du kan velge mellom.

2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøper du mye drivstoff kan det også vurderes St1 kun til det formålet. Bare husk å hive kortet i søpla etter 90 dager, da er introduksjonstilbudet over og kortet ubrukelig.

3. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Arg! Mye frustrasjon for en rookie nå:confused:. Har brukt utrolig mye tid i Awardfares, Experflyer, SAS *A, United osv for å finne en reise for to pers i løpet av oktober/november som gir 2-3 dager i HKG. Har lest side opp og side ned på forumet og notert tips underveis. Store regneark er laget!

Ringt Tallinn og fått klarhet i at f.eks SQ F fra CPH for to pers er totalt utilgjengelig fra i dag og ut oktober. Noen få ledige enkeltseter i F. Dette visste jeg for så vidt var nesten umulig, men kunne jo være et forsøk verdt før det forsvinner helt.

LH legger ikke ut F før 14 dager før og flere selskaper legger ned F helt, Thai nedgraderer F til C i økende grad. Noe jeg har glemt?

Hva om jeg sitter stille frem til en uke før jeg har tenkt å reise og så booker, eller er alt vekk da? Eller kan ta ferie en uke når som helst i oktober? Blir det enklere da?

Det er nesten enklere å skaffe en CT og 200K poeng enn å finne tur, jo:(

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,762
    Bonuspoeng:
    293
    Spot on. Det er inflasjon.

flying_all and Points4Fun like this.
  5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Dette tipper jeg løser seg helt fint :) I tillegg til LH som slipper seter inntil 14 dager før avreise, har du også CA og TG som blir veldig rause tett opp mot avgang. Bare sett opp varsler på aktuelle dager, så tipper jeg noe åpner seg.

I tillegg har du jo alle oss som har booket i god tid, men som ser at vi ikke får benyttet oss av bookingene. Jeg har for eksempel SQ F t/r CPH-SIN rundt høstferien som jeg nå mest sannsynlig må kansellere, og jeg er ikke alene.

Bare vær på vakt og ha litt tålmodighet, så ordner dette seg :)

Points4Fun liker dette
  6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problem å fikse dette 1 til 2 uker fr avreise. Da dukker det opp flust nesten alltid. Skal til HKG neste uke, og føler jeg har litt kontroll da jeg har fulgt med på alt inn og ut av denne byen i snart 4 måneder :D SWISS, SAS og EVA har alle åpnet opp hjem fra HKG nå siste uken, så om du finner en hyggelig tur nedover i løpet av den neste måneden, så bare avvent og legg på returen seinere. First dukker garantert også opp fra enten PEK eller PVG

7. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppmuntringen:) Ser at dette nok løser seg og skal i tillegg sette opp noen varsler som foreslått av Gullars.

Is i magen til det nærmer seg avreise er nok et bra triks. Fant f.eks enkelt denne ruta på Awardfares om vi hadde reist 9 mai.

OSL – FRA / SK Plus (737)
    FRA – HKG / LH F (340-600)

HKG – BKK / TG C (777-300)
    BKK – HND / TG F (747)
    HND – MUC / LH F (340-600)
    MUC – OSL / LH C (A320)

Er det i så fall bare å ringe Tallinn og oppgi ruten strekning for strekning? Er ikke sikker på om jeg har klart å lese meg opp på alle restriksjoner rundt CT, men tror da denne er innafor.

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, tidligere er HKG-BKK-HND ikke tillatt. Men flere har opplevd at Tallinn er blitt litt snillere nå.

9. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    En strekning for mye i samme sone, eller?

10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Du flyr tilbake til avreisesone.

Points4Fun liker dette
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Da fyrer en løs med et pr spm. som kan bli mange. Bedre å spørre her, da min inkompetente forskning ga nada svar.

Så takk for de som svarer :)

Mr og Mrs SYK+2 unger på slep. tenker Miami i Feb 2020. 1 uke. Barna er 6 og 4 år gamle, kjøpe billetter altså ikke på bonus.

Kan jeg booke BIZ til meg & madammen med barna i PLUS?

Må dette ringes i? Via nettsiden(får det ikke til)

2 separate bestillinger(barna reiser alene) så ringe kundeservice og koble bestillingene sammen?

Håper noen kloke hoder tar seg pr min og svarer :rolleyes:

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,762
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke få forskjellig bookingklasser på samme bestilling.
    Skal de sitte alene i Plus, så betyr det at de må ha "reiser alene", dvs at du må søke om det.
    Bestilling for barn som reiser alene gjør SAS via Widerøe som har en web løsning for det.
    Jeg vil mistenke at betjeningen ombord neppe vil bli happy for løsningen da det er rimelig sannsynlig at så små barn ikke vil skjønne at de ikke kan gå fram til mor og far foran gardina.

drsyk liker dette
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar @RoadKing , uttenkt løsning er at jeg og madammen, bytter setter underveis, slik at en voksen alltid sitter med barna, jenteungen på fanget, så bytter vi på når tid for mat/servering, madammen drikker aldri når barna tilstede ;) (denne logistikken er minste problemet).

Da skal trikse og mikse litt, var ikke klar over "barn reiser alene"løsningen,så smart!

14. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,345
    Bonuspoeng:
    183
    Verste jeg har lest ;)
    Men relevant spørsmål,kan man bytte plass på flyet i samme famillie?
    Jeg har 3stk bestillinger for kommende sommerferie til NY.
    Jeg og eldste kid(over 12) biz tur/retur brukt companion.
    To jenter alder 4 og 9 i plus på vei og biz i retur.
    Madammen t/r i plus.
    Håpet er at vi alle ender i biz,ekteskapet ryker vel om fruen ender som eneste i plus tur/retur ;-)

RoadKing and drsyk like this.
  15. Selvebax

Selvebax Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei dere!
    Jeg har hatt Eurobonus en stund. Kona likeså.
    Vi har vurdert Pointsharing, men taper vi mye da (andre fordeler m..m).
    Så har vi jo 3 barn (5, 10 og 12 år) som er med og flyr en del - hvordan får jeg registrert dem?
    Jeg er foreløpig på sølvnivå.

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hahaha verste du har lest;)...Må jo ha MR poengene selv, og om kona får Biz billetter, så kan jeg også slappe av i biz, men om blir Plus på henne, blir det også Plus på meg:eek::eek::eek:

17. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,008
    Bonuspoeng:
    93
    Taper ingenting, bare fordeler. Det blir akkurat det samme med barna også.

Selvebax liker dette
  18. Selvebax

Selvebax Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Betyr det at barna kan registreres først når man kjører pointsharing?
    Får opp feilmelding på grunn av alder når jeg forsøker å legge dem inn med nyregistrering...
    Takk for rask avklaring forøvrig:)

19. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Du taper absolutt ingenting på pointsharing. Det er bare en fordel at dere kan slå sammen poengene deres, for dermed å kunne bruke dem på samme reise. Ev. kan kanskje noen se det som en ulempe at dere ikke har styring på hvem sine poeng som blir brukt. Det er de eldste poengene som blir brukt først, uansett hvem de tilhører.
    Barna kan du også registrere egne EB medlemskap på og legge dem til i pointsharing gruppen. Da har dere alle poengene i familien i en pott.

20. Selvebax

Selvebax Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

Herlig.
    Tusen takk! MEN - jeg ser ikke hvor jeg kan få registrert ungene på noen egnet måte. Får feilmelding om alder når jeg prøver.

Del denne siden