Nei, det er 100% usikkert at den dukker opp igjen. Du kan forsøke å ringe SAS, og be de om å omgjøre turen til en t/r.
Ingen garanti. Det er ikke bestandig det lønner seg å være smart. Prøv evt LHR isteden og kombiner med tog til Man.
Ville ringt sas om du finner ledig bonus tur den veien du vill og så gjøre den om til tur retur via tlf.
Kommer med et ganske basic Eurobonus-spørsmål her. Opptjener man legs som teller mot høyere medlemsnivå på flyturer med Star Alliance?
Får sikkert kjeft av noen her inne at dette tema er omtalt på side 17 på en viss tråd ifra 2017, men jeg tar sjansen. Er det slik å forstå at man fint kan "bygge" en reise stegvis? F.eks 1. F-klasse dukker opp og man Talinn og får denne reservert asap. 2. Noen dager senere dukker det opp tilknytningsflighter og man legger dette til reservasjonen i punkt1. Er det en fordel å ha hele reisen klart forran seg før man ringer Talinn, eller vil segmentbygging som ovenfor utløse masse servicegebyr eller andre problemer ?
Ja, ja og ja, og husk at hver gang du " bygger" på bookingen din koster det deg 900kr i gebyrer for 2 pers. Om dette er et problem eller spørs jo litt på deg. Mer realistisk er at du ringer med 1-2-3 alternative ruter klare. Og hvis du er ute etter LH F så booker du en ferdig tur som du liker selv, og vil fly. Men som har potensiale for oppgradering/ ombooking til F om det slippes nærmere avreise. Kommer billettene så tar du gebyret og flyr F, hvis ikke har du en fin reise klar.
Takker for svar. Benytter du selv ExpertFlyer, eller kun United sine nettsider i dine søk ? En kombo kanskje ?
En kombinasjon av Expertflyer, United, SAS *A Award og Awardfares for min del. Og Travelhacks for SAS.
Travelhacks kan også brukes for *A, men gir de samme resultatene som SAS forstår jeg. Men du kan få visning for 7 el 14 dg som bedre enn søket hos SAS på dato. Tidlig utgave dog, men funker..
Hva er minimum connection som folket her inne anbefaler i Kina, og da PVG/PEK? I og med at disse to stedene er ganske enkle å få LH F på, så bygges det en routing via en av disse nå til sommeren. Og er loungene noe å rope hurra for på disse plassene? Frøkna mener det blir litt mange timer på lounge og reise timer på turen vår til Bali, så må prøve med litt overbevisning sånn at vi får til LH F og ikke «bare» TG F (eventuelt CA F).
Hei, får barn under 12år 50% rabatt på award billett med star alliance? Eller er det kun på award turer med SAS?
Air China Business Lounge på PVG er helt på det jevne. Ikke stort utvalg av mat men OK med plass generelt.
Er det vanlig at Tallinn ikke finner bonusbilletter som vises på united og awardfares? Ligger ledige F billetter på TG både på united og awardfares, men Tallinn fant ingenting.
Gjelder det samme for vanlige bonusreiser booket hos SAS? For jeg regner med at jeg må ringe SAS direkte så lenge jeg ikke har noen CT?