Regner med at om man ombooker en poengbillett kjøpt på salg (50% rabatt) ved å bruke "endre bestilling", så rekalkuleres det til ordinær pris + 150 kr i gebyr, slik at det er bedre å avbestille og rebestille? Eller beholder man samme poengpris? 5000 poeng er jo lett verdt 150 kr i mine øyne, hvis så er tilfellet.
Dersom man endrer på en bonusbillett kjøpt med poengrabatt så rekalkuleres den til normal poengpris ved endring...
Noen med tilgang på expertflyer som kan gi meg noen tall på SQ 452 SIN-MLE 23-25 juli? Og eventulet SQ 451 6-8 august? Takk for hjelpa
23/7: Z4 C4 J4 U4 D4 Y9 B9 E9 M9 H9 W9Q9 N9 V9 K9 24/7: Z4 C4 J4 U4 D2 Y9 B9 E9 M9 H9 W9Q9 N9 V6 K9 25/7: Z4 C4 J4 U4 D4 Y9 B9 E9 M9 H9 W9Q9 N9 V9 K9 6/8: Z4 C4 J4 U4 D4 Y9 B9 E9 M9 H9 W9Q9 N9 V9 K9 7/8: Z4 C4 J4 U4 D0 Y9 B9 E9 M9 H9 W9Q9 N9 V9 K9 8/8: Z4 C4 J4 U4 D2 Y9 B9 E9 M9 H9 W9Q9 N9 V4
Takker, ville du sagt at det er mulig å få biz på en av disse? Vurderer å bytte ut Bali med Maldivene til sommeren. Så må prøve å sy sammen en reise
Maskina som går nå (i følge Flightradar) er en A330. Den skal visstnok ha 30 biz seter i følge seatguru. Forutsetter at det er denne også i juli/august Her rapporteres det C4 (C er fullpris), det tolker jeg dithen at det er 4 ledige seter, da spørs det. Det pussige er at listen også viser U4 (biz saver), det ville jeg ikke forventet hvis det var bare 4 seter igjen av 30 så lenge før... Jeg syns det er påfallende likt på alle disse dagene, så jeg lurer nå litt på om dette er reelle tall EF gir her. Eller kanskje er det jeg som tolker feil.
Veit når eg dreiv å søkte til Australia og fant 333, så var det ofte at det var C4 som vises, sjølv om det er fleire seter ledige. Det er ein begrensning på bestilling på biz på maks 4 seter per bestilling på nett, uten at det bør ha noko å seie. Men uansett det betyr at det er meir en 4 seter
Awardfares viser også 0 ledige bonusbilletter til/fra Male (Mle), United.com viser ledig med Air India via Del. Men får ringe inn og høre. Ønskelig rute er Osl-Cdg-Bkk-sin-Mle-sin-Lhr-Osl eller noe lignende (tror det er F4A2 på en 77W avgang til Lhr, så lov å håpe, eller ny SQ biz på 380 er også levelig).
Skal fly Trondheim - Tokyo til sommeren og det er lett å finne bonuspoengene om jeg bestiller med SAS (SAS Pluss). Men Lufthansa frister, for de er noen tusen kroner billigere (Premium Economy). Om jeg ikke er helt på bærtur, får jeg fire Miles & More-poeng for hver Euro turen koster (ca 1200 Euro t/r), dvs. 4800 Miles & More. Men hva blir disse 4800 tyske poengene når de dukker opp på min Eurobonusoversikt?
Da må du først finne ut hvilken bookingklasse Lufthansa gir, så kan du gå inn på www.wheretocredit.com for å finne ut hva det gir i Eurobonuspoeng.
Har postet dette en annen plass, men kan være dette er mer korrekt plass for å få svar: Jeg flyr AA SXM-MIA-LHR-OSL med bookingklasser henholdsvis O-P-K. Samtidig har jeg i overkant av 60000 miles hos Finnair. Er det noen måte jeg kunne brukt disse for en oppgradering på ett eller fler av disse flightene? De er tross alt oneworld "hele gjengen"
Da må det i såfall være på forhånd, altså bud eller lignende. Logg deg inn på aa sine sider og se om du får noen mulighet til å by på oppgradering der. Du kan ikke bruke Finnairpoints til å oppgradere med ved gate
For en som er litt fersk på dette. Er det slik å forstå at SAS sin egen reward-søkemotor innen *A ikke nødvendigvis presenterer de mest spennende/lukrative rutene, og at man derfor kan være tjent med å sette sammen sin egen rute ? På den måten kan man vel også kombinere C og F-klasse ?
Føler meg litt dum som må spørre om dette, men har faktisk aldri kjøpt en longhaul biz med *A. Når jeg finner ut på sas.no at et partnerselskap i en gitt klasse har 100% opptening - gir det dermed antall miles i poeng? Jeg la merke til at jeg på en kalkulator for miles, fikk opp dobbelt poeng hvis man skrev inn 100 % Hva er fasit? - eks P med lufthansa?
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! 100% gir like mange poeng som miles. Gå inn på gcmap.com, og legg inn reiseruten (feks OSL-FRA-HND) da får du opp lengden på strekningene. Rund opp til nærmeste 100 miles, så mange poeng får du. Har ikke oversikt over hva P hos LH gir, men det har kanskje noen andre?
Har tenkt meg en helgetur til Manchester om noen helger. Sjekka priser, var mye billigere med NAS bort men har avventa bestilling. Booka returen med poeng hos SAS, 18.000 p + 300 kroner i avgifter. Nå har NAS steget så mye at jeg kunne tenke meg å bruke SAS sine flygninger med poeng begge veier. Men, returen min finner jeg ikke lenger tilgjengelig med poeng på sas.no når jeg søker. Det er altså utsolgt for bonusbilletter (jeg har en av de) og kan kun kjøpes med cash. Koster jo 30.000 p T/R, mens det koster 36.000 p om jeg gjør 2 seperate bestillinger. Hvis jeg kansellerer enkeltreisen min hjem, er jeg da 100% sikker på at billetten "min" dukker opp igjen umiddelbart så jeg kan booke en ny T/R reise og således spare 6000 poeng? Eller er det en mer smooth måte å gjøre dette på?