Hei,
Jeg og en venn(som har spart opp poeng og CT til sin første biz) planlegger en tur til Bali i sommer, og ønsker hjelp/en mini-step-by-step guide for hvordan vi kan finne den beste reiseruten?
Vi har idag to eurobonus kontoer:
- 212 000p + CT + SASMC Premium (Min)
- 82500p + CT
Reise periode:
- 28 juni - 31 juli (muligens 4 august)
- Ønsker ca. 3 ukers ferie, og har fleksibilitet i hele denne perioden.
- Kunne tenke oss 1-2 lengre layover/stayover på reiseruten ned til Bali, men på veien hjem gjerne rett hjem uten noen lange connections.
Ifjor reiste jeg ganske så direkte til Bali, SAS PLUS + SQ BIZ.
OSL>CDG>SIN>DPS og var veldig fornøyd med denne ruten.
I den hellige ånd og tro av dette forumet har jeg fått opp øynene for at dette kan planlegges og finpusses enda mer!
Vil også benytte muligheten igjen til å takke forumet her for ekstremt mye gode tips, og håper på å kunne få til enda en fantastisk reise!
- Hvordan går vi frem for å finne den beste reiseruten? Forslag?
Vi vurderer å abonnere på EF for å finne noen gode seter denne veien.
- Hvor kan vi få best/lengst layover? Forslag til steder å besøke som kan være fine å besøke for en dag?
- En ting vi tenker på er å prøve å kun bruke 1 CT, og 165 000p om det er mulig.
Helst den CT fra kontoen til personen som har minst poeng.
Kjenner til dette med Pointsharing, men ser noen utfordringer med denne kontoen kanskje som er vanskelig å løse..
Jeg ønsker å beholde den siste CT`en min og resterende poeng på min konto for ny reise i desember.
Vil dette være mulig på noen måte?
Dersom dette ikke er mulig må vi bestille hver for oss, bruke begge CT`en som nå er opptjent også må jeg få kr 150.000 på mitt nye amex iår for å få ny CT til desember?
(Dersom vi bestiller på 1 CT vil det være mulig for min venn og Feks. Velge en senere retur billett enn meg om han vil være der lenger, eller blir det da best å bestille dette med hver vår CT?)
Ble veldig mange spørsmål, men håper jeg klarte å gjøre dette så oversiktlig og greit som mulig.
På forhånd takk for hjelpen!
Vis alt...