Etter å ha fått autokansellert selv om jeg maste 3-4 ganger på telefon og pr e-post til gullmailen har jeg innsett at det må mases og gnåles og lirkes og lures helt til man har PDF-dokumentene i innboksen. Jeg kan for øvrig ikke fatte og begripe at det er holdbart for SAS å holde på sånn for i stedet for å ringe en gang og være ferdig må de nå bruke to-fem ganger så lang tid på folk uten at de får mer betalt. Dårlig butikk kalles det.
Dessverre regelen heller enn unntaket at dei vert liggande i det uendelige. Eg har opplevd at ein billett vart liggande i vekesvis sjølv om det var ei rein SAS-reise.
Hvordan kunne kollegaen din fikse din booking med EBD status? Jeg har oppdrevet en kompis som er diamant, som kanskje kan hjelpe meg, må bare ha litt erfaringsutveskling fra deg hvis det går
Sikkert fordi EBD kommer til inhouse (Skandinavia) support som kan billetter over tlf,uten å sende til backoffice.
Fordi de kommer rett til backoffice med norsk personell som har fullmakt til å skrive ut billetter og eller faktisk ringer tilbake hvis noe er galt. Sikkert en gråsone å utnytte det her, men til mitt forsvar så reiser jeg faktisk med en EBD, men han satt fast i møter hele dagen så jeg måtte fikse billettene.
AF billettene ble kansellert etter 8 dager for meg. Har SAS noe ansvar her? Hva gjør du i slike tilfeller? Billetter er ikke lenger tilgjengelige.
Tidsfristene varierer også ut fra hva slags endring man gjør. Har man f.eks. overlapp mellom ny og gammel reiserute kan duplikatsjekken slå inn tidligere.
Er det bare endringene som autokanselleres og man beholder fortsatt det gamle? F.eks. hvis man endrer fra øko til biz? Hvis man risikerer å miste hele reisen er jo endringer risky.
Bestillte OJ reise i mai 2026 med SAS,AirFrance,Garuda den 25.07.25 og fikk faktisk pdf igår 1.novemberHar ventet på pdf, som garanti på at billetter er utstedt, så har sjekket både på AirFrance og Garuda sine sider at billetter var i systemet ilag med SAS sine sider. Fikk booke seter med en gang med ref nr på AirFrance, så billettene har nok ligget inne i systemet og vet ikke helt hvorfor dem har vært inne å generert pdf først 1.november. Reisen er jo i mai, så den har sikkert ligget i bunken..Har ikke purret på for å få pdf pr tlf.
Aktiverte Diamond på AF for å ta en kikk. Virker jo som blåst for ST-billetter. Er erfaringen nå at det generelt er veldig lite ute og går?
Ja. For noen dager siden "forsvant" fryktelig mye billetter vekk. Virker nesten som.noe er feil en plass
Hadde fiska frem en virgin reise til India med planer om revenue videre til Vietnam til neste år. Finnes jo ikke sjangser på virgin heller lenger faktisk heeelt krise dette
Akkurat nå virker det mest som at Awardfares har trøbbel. F.eks. på dette søket viser sas.se to ledige seter i business på OSL-AMS-ICN:
Nei, det kan man ikke. Virker heller ikke å hjelpe ringe inn. Mistet akkurat returen fra vinterferie 2026 med begrunnelsen av at den ble lagt til billettering på fredag og rett før helg. Kansellert i dag, tirsdag. Dette var billetter med SAS selv. Ringte inn i går og fikk bekreftet at det var ikke noe problem og de ville ikke bli kansellert. Skulle bare vente så ville det bli billetert. Yeah, right....