Dersom jeg reiser fra Sør-Korea til Norge også retur fra Norge til Bangkok, vil jeg da måtte betale like mye som bkk-osl t/r eller kombineres prisen for ulike soner i t/r reiser. Mener en i gamle dager ble belastet for dyreste sone begge veier. Krøp forresten til korset og betale for Awardfares nå jeg også.
Akkurat det passet jo litt dårlig, men da får en bare slenge på en flight opp til hkg da. Har forresten alltid forsøkt å unngå LHR, men det ser jo ut som at skatter/avgifter er nesten like store i CDG. Hvilke flyplasser har høye avgifter på business-klasse på 1 connections og 2. når en starter der. LHR har iallfall litt lavere på connections. For avresieflyplass ser det ut slik for meg (dyrest-billigst) LHR-CDG-FRA-MUC-AMS.
Hvordan er egentlig reglene for mixed class? Har en booking LHR-ICN (biz) hvor jeg ønsker å legge på ICN-CGK (økonomi) og CGK-SYD (biz). Da jeg ringte inn får legge til disse strekningene sa agenten i SAS at ICN-CGK (økonomi) ikke er mulig. Mixed class var bare mulig hvis jeg f.eks fløy økonomi til en hub som LHR, AMS osv.
Egentlig ikke mulig etter reglene da poengsystemet ikke støtter poengtrekk med mixed class. Men om du er diamond kan du be dem gjøre en special redemption og kalkulere prisen manuelt.
Jeg husker at det tidligere ble nevnt at SAS ikke lenger trekker poeng på nytt når man endrer en bonusreise (så lenge endringen er innenfor samme sone?). Uansett, så har jeg en reise TRD–KUL om to uker. Egentlig passer det dårlig å reise nå, og jeg fant billetter til neste høst i stedet. CT-en er selvsagt utløpt allerede, men dersom de ikke trekker poeng på nytt, er det kanskje ikke et problem? Kan de forresten ombooke hovedreisen og legge til en feeder i samme samtale? Jeg fant MUC–KUL og TRD–MUC begge veier, men er det teknisk mulig for dem å (om-)booke til dette? Jeg er bare EBG.
Jeg har LHR-ICN i business, umulig å få de til å legge på ICN-TYO i økonomi da også? Er kun feeders til europeiske huber som funker?
Du kan få lagt til ICN-TYO i eco, men det vil regnes som en endring - ikke en feeder. Blir derfor 750,- per person i endringsgebyr. Det er i allefall den erfaringen jeg har.
Kan man? Tror (som det skrives over) at mixed class ikke lar seg løse, det er min erfaring. Tydeligvis andre spilleregler for EBD(?)
Har vel vært nevnt tidligere, men mye frem og tilbake med tilgjengelighet på Virgin. Har fulgt med på icn-lhr og en dag er tilgejgnelighet borte for så å komme tilbake noen dager etter? Er det i helgene tilgjengelighet blir borte? Flightene var borte da jeg endelig skulle få ringt inn og booket så endte opp med F&F osl-bkk open icn-osl til veldig god pris i Premium, men litt surt at det i dag igjen er ledig i Upper Class. Er forresten endel ledig i Premium med SAS til BOM, ikke sett noe på returen.
Det å legge til flyvninger i mixed class er i utgangspunktet OK så lenge man ikke krysser over til ny sone.
Takk. Fikk beskjed på telefon om at det dessverre er helt umulig, "IT-systemet tillater ikke dette". Men da vet jeg det til neste gang, ECO bestilt nå og biz-setene selvfølgelig tatt. Tar den neste gang!
Lettere forvirret over "gebyr for feeder". Forvirringen er: 1) Eet er egentlig ledig bonus (feeder), men denne plukkes ikke opp online (f.eks OSL-LHR innen 24 timer før avgang fra LHR( 2) Det er i utgangspunktet ingen bonus innen 24 før avgang fra LHR, men SAS konverterer en revenue til bonus (som "kompensasjon" for at det er så mye krøll og manglende funksjonalitet) Jeg har alltid trodd 1, men... er det 2?
Det er pga Origin/Destination availability control og manglende støtte for mixed-class etter overgangen til SkyTeam (Hovedsakelig pga innføringen av Salesforce) SAS har svært ofte restriksjoner på business award i kombinasjon med andre selskaper. Dvs de slipper feks 4 biz awards OSL-LHR som bare er tilgjengelig om LHR er sluttdestinasjon. Economy derimot er det færre O/D restriksjoner på, så for å løse dette må longhaul-flightene billetteres først, og deretter kan de legge på feeder flights i en separat transaksjon uten å gjøre nytt poengtrekk.
På 4. forsøk traff jeg en agent som var villig til å prøve å gjennomføre endringen, og har sendt den til billettering, så da er det håp!
Fant omsider to C-billetter direkte til Asia, og fikk satt på ombokningsprioritet etter at jeg kunne fortelle agenten (med stor takk til forumet) at det er AF som har 14 dg, KLM har kun 48t. Så får vi se om billettene kommer. Må i tillegg kjøpe separat feeder t/r for penger, men det er blitt det vanlige for å få til en booking.
Takk, men det må i utgangspunktet være ledig bonus (for feeder)? Og var det slik at de får til mixed eller ikke (at feeder er Y, men partner er C eller omvendt)? Salesforce? Jesus.