Ja, lov å spørre men har aldri fått ja på freesell utenom irrops. Ja, da det ikke gjennomføres nytt poengtrekk er det mulig med mixed class. Merk at feedere må tas til slutt "når du er ferdig" med longhaulene da det kan bli problematisk å booke om senere.
Finnes det en oversikt over tidsfrist for billettering hos de ulike selskapene? Jeg hsr en forestående reise med Virgin som ikke er billettert, og lurer på hvor lenge jeg kan vente på å finne en bedre utreise.
Noen som vet om SAS trekker om poengene ved endring av SkyTeam billett hvor poengprisen er den samme før og etter endring? Tenkte å gjøre noen spekulative bookinger nå før 1. desember som endres på nyåret men hvis poengene trekkes om igjen så har det ingen hensikt. Leste at SAS skulle endre praksisen og ikke trekke om poeng igjen ved endring dersom endringen ikke medførte endring i poengpris.
Jeg gjorde en endring på to bookinger (tidligere flight LHR-JFK). Det tok noen uker for den ene bookingen og nesten tre måneder på den andre...
Litt blandede erfaringer. Dersom det er samme rute/skatter/avgifter så kunne iallefall CT være utgått før billetten ble billettert fordi poengene ikke ble trukket på ny. Men dersom du endrer rute tror jeg det ikke er så enkelt.
Noen som vet hvordan det blir med poeng om jeg syr sammen en retur ala denne: ICN-DEL (Vietnam air, 60k poeng) DEL-AMS (KLM, 99K poeng) Blir det summert? Blir det beregnet likt som om jwg hadde direkte retur ICN-AMS? Hvordan kommer dobbelt pris fra VN inn i beregningen?
Om en flight i bookingen er med VN, CI etc blir hele reisen priset dobbelt. I ditt tilfelle som ICN-AMS pris X2.
Ok, så om man har bare litt eller hele returen med VN så blir prisen den samme? Hvem har best business-produkt av KLM og VN da?
Følger på med et spørsmål om prising av VN: Dersom utreise er med AF, men hjemreise med VN, blir det da dobbel pris på hele reisen, eller bare hjemreisen?
Billetter fremdeles ikke ticketed og de forsvinner nok ila formiddag i morgen. Vurderer å bare bestille ny billett online m/CT. Og så ringe mandag og kansellere den gamle. Er det riktig at jeg da totalt sett "taper" de orginale 450kr + nye 450kr i bookinggebyr, altså 900kr?
Prisen dobles på hele strekket av bookingen så lenge det er med en flight av de, uavhengig av hvor lang den måtte være eller om det kun er en av flere. Det gjelder hele bookingen for en enveis reise, eller som @Nuvolari sier, utreise og/eller hjemreise der en eller begge har VN flights. Erfaringsmessig vil jeg si at KLM har bedre business produkt enn VN, men begge er gode etter mitt syn.
Hvis alternativet hadde vært å endre, så taper han vel 300 kr mindre ved å avbestille og bestille på nytt istedenfor? Litt rart at de har gjort det sånn egentlig, men er vel ikke ofte man kan bestille nøyaktig eller bedre hel reise senere.. Booking (+ avbestilling) + Ny booking = 450 kr + 450 kr = 900 kr Booking + endring = 450kr + 750 kr = 1 200 kr
Hvordan er det med feeders og married segmente? Jeg finner ledige bonusbilletter en dag separat SVG-AMS og AMS-LHR, men ingenting SVG-LHR. Kan CT-telefonen legge til hver enkelt flight separat som feeders?
Takk Må uansett ringe inn for å kansellere siden de ikke lar meg gjøre på nett. Står i 300 for å slippe det der styret, men må i tillegg kjøpe separat t/r feeder i økonomi til 3500kr. Så det blir ikke en billig billett uansett.
Du kan prøve, men det er ikke alltid det går.... Det er både Married segments og Origin/Destination bindinger som skaper en del problemer. Ingen andre muligheter enn å ringe og prøve..
Og der hvor det er O/D-begrensninger kan det ofte løses ved å sette sammen reisen i motsatt rekkefølge. Om f.eks SVG-AMS har O/D begrenset, kan du ikke legge den til dersom du har AMS-LHR allerede, men det kan kanskje gå med en tom utreise eller i hvert fall uten å ha legget videre fra AMS.