Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, lov å spørre men har aldri fått ja på freesell utenom irrops.

Ja, da det ikke gjennomføres nytt poengtrekk er det mulig med mixed class. Merk at feedere må tas til slutt "når du er ferdig" med longhaulene da det kan bli problematisk å booke om senere.

eventyrer and The_Dude like this.
  2. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes det en oversikt over tidsfrist for billettering hos de ulike selskapene?

Jeg hsr en forestående reise med Virgin som ikke er billettert, og lurer på hvor lenge jeg kan vente på å finne en bedre utreise.

3. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge SAS har ikke Virgin, i motsetning til andre, ikke noen frist. Jeg ventet i tre måneder.

Cumulus liker dette
  4. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Det er veldig interessant! Så jeg kan kanskje sitte på bookingen ubillettert i flere uker?

5. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet om SAS trekker om poengene ved endring av SkyTeam billett hvor poengprisen er den samme før og etter endring? Tenkte å gjøre noen spekulative bookinger nå før 1. desember som endres på nyåret men hvis poengene trekkes om igjen så har det ingen hensikt. Leste at SAS skulle endre praksisen og ikke trekke om poeng igjen ved endring dersom endringen ikke medførte endring i poengpris.

6. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde en endring på to bookinger (tidligere flight LHR-JFK). Det tok noen uker for den ene bookingen og nesten tre måneder på den andre...

paron liker dette
  7. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Litt blandede erfaringer. Dersom det er samme rute/skatter/avgifter så kunne iallefall CT være utgått før billetten ble billettert fordi poengene ikke ble trukket på ny. Men dersom du endrer rute tror jeg det ikke er så enkelt.

paron liker dette
  8. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan det blir med poeng om jeg syr sammen en retur ala denne:

ICN-DEL (Vietnam air, 60k poeng)
    DEL-AMS (KLM, 99K poeng)

Blir det summert? Blir det beregnet likt som om jwg hadde direkte retur ICN-AMS? Hvordan kommer dobbelt pris fra VN inn i beregningen?

9. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,415
    Bonuspoeng:
    93
    Om en flight i bookingen er med VN, CI etc blir hele reisen priset dobbelt. I ditt tilfelle som ICN-AMS pris X2.

Nordlands liker dette
  10. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, så om man har bare litt eller hele returen med VN så blir prisen den samme? Hvem har best business-produkt av KLM og VN da?

11. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Følger på med et spørsmål om prising av VN:
    Dersom utreise er med AF, men hjemreise med VN, blir det da dobbel pris på hele reisen, eller bare hjemreisen?

12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,948
    Bonuspoeng:
    113
    Kun hjemreisen.

kjeid liker dette
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    113
    Billetter fremdeles ikke ticketed og de forsvinner nok ila formiddag i morgen.

Vurderer å bare bestille ny billett online m/CT. Og så ringe mandag og kansellere den gamle. Er det riktig at jeg da totalt sett "taper" de orginale 450kr + nye 450kr i bookinggebyr, altså 900kr?

14. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,415
    Bonuspoeng:
    93
    Prisen dobles på hele strekket av bookingen så lenge det er med en flight av de, uavhengig av hvor lang den måtte være eller om det kun er en av flere. Det gjelder hele bookingen for en enveis reise, eller som @Nuvolari sier, utreise og/eller hjemreise der en eller begge har VN flights.
    Erfaringsmessig vil jeg si at KLM har bedre business produkt enn VN, men begge er gode etter mitt syn.

Cumulus liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    Du «taper» vel egentlig bare 450,- for en av de måtte du jo betalt uansett :)

Insomnia4u liker dette
  16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,900
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis alternativet hadde vært å endre, så taper han vel 300 kr mindre ved å avbestille og bestille på nytt istedenfor? Litt rart at de har gjort det sånn egentlig, men er vel ikke ofte man kan bestille nøyaktig eller bedre hel reise senere..

Booking (+ avbestilling) + Ny booking = 450 kr + 450 kr = 900 kr
    Booking + endring = 450kr + 750 kr = 1 200 kr

Insomnia4u, Storbaba and trygveat like this.
  17. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det med feeders og married segmente?

Jeg finner ledige bonusbilletter en dag separat SVG-AMS og AMS-LHR, men ingenting SVG-LHR. Kan CT-telefonen legge til hver enkelt flight separat som feeders?

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :) Må uansett ringe inn for å kansellere siden de ikke lar meg gjøre på nett. Står i 300 for å slippe det der styret, men må i tillegg kjøpe separat t/r feeder i økonomi til 3500kr. Så det blir ikke en billig billett uansett.

19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan prøve, men det er ikke alltid det går.... Det er både Married segments og Origin/Destination bindinger som skaper en del problemer. Ingen andre muligheter enn å ringe og prøve..

20. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Og der hvor det er O/D-begrensninger kan det ofte løses ved å sette sammen reisen i motsatt rekkefølge. Om f.eks SVG-AMS har O/D begrenset, kan du ikke legge den til dersom du har AMS-LHR allerede, men det kan kanskje gå med en tom utreise eller i hvert fall uten å ha legget videre fra AMS.

Del denne siden