Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,794
    Bonuspoeng:
    113
    Håååper det

2. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Det tror jeg nok de har for de mangler biz-billetter med KLM som jeg finner på flysas.com

leeds1979 liker dette
  3. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    Er booket på AF186 fra CDG til FDF (Martinique) i mars, og som ekte flynerd måtte jeg så klart sjekke ruten. Men så får jeg plutselig opp at AF186 egentlig skal til Havana (HAV, Cuba).

Ble litt stressa – “hæ, har SAS-IT rotet det til nå igjen, eller er jeg booket inn på en flight som ikke eksisterer?”

Etter litt mer research viser det seg at AF186 faktisk flys til to forskjellige destinasjoner, noen ganger Havana og andre ganger Martinique! Har aldri vært borti at samme flightnummer brukes sånn – vanligvis er de jo låst til én rute?

Noen andre her inne som har opplevd lignende, eller vet hvorfor Air France gjør dette?

NoLimit and JonathanI like this.
  4. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Har vært borti det i tilfeller hvor samme fly mellomlander på veien.
    Har f.eks. flydd en KLM-rute hvor det er samme rutenr. for alle 3 kombinasjonene:
    AMS-SIN
    AMS-(SIN-)DPS
    SIN-DPS

oddA liker dette
  5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    @pma er inne på det. Du vil kunne se det samme på andre 5th freedom-flights med KLM også: AMS-BOG-CTG, SCL-EZE-AMS.

6. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Ganske vanlig i karibien, mye øyhopping. ABC-øyene, SXM, osv.. Var innom POS på vei hjem fra SXM i sommer.

oddA liker dette
  7. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har ventet på pdf for en endring som ble gjort i midten av august med avreise mars 2026. Har ringt inn flere ganger og agentene sier de skal "løfte" det opp. Kommer vel plutselig? Bookingen ligger som "confirmed" siden august, har ikke forsvunnet

kongenamundsen liker dette
  8. graphite

graphite Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    EDIT: HUACA :)

Har det skjedd en endring i mulighet til å legge til/endre rute på ST-bestilling? På vårparten endret jeg både destinasjoner og avreisepunkt temmelig friskt under tweake-og-optimaliserings-perioden på en eksisterende CT longhaul med SK+AF til Søramerika, men idag sier svensk dagtid-agent at man ikke kan legge til segmenter på «slutten» av en eksisterende bestilling. Mulig det var jeg som forvirret ham ved å være teit og nevne begrepet «feeder». HUACA?

Last edited: 06. nov 2025
  9. sss

sss Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei har booka min første CT sas business bonusreise via Virgin og har et par spørsmål:

1. Jeg ringte og fikk kun lagt på feeder hjem fra heathrow fordi det ikke var noen ledige bonusbilletter bort. Er det riktig at kun bonusbilletter kan brukes som feeder? De tilbød dagen før men da valgte jeg heller å bestille en billett selv.
    2. Er det mulig å få valgt sete på disse bonusbillettene? Må jeg da ringe igjen? Ser ikke ut som det er mulig på sas nettsiden eller appen. Er forøvrig gullmedlem.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,351
    Bonuspoeng:
    293
    1 ja bare bonusseter. Jeg hadde booket dagen før og sover på LHR. Da kan du ta taxi til Upper Class Wing, og sjekke inn der. Det er en opplevelse i seg selv.
    2 bruk nettsiden til Virgin

sss liker dette
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,328
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk samme hakesleppet med turen vår til Guadeloupe PTP. AF770 skal fly oss dit, etter vi ankommer CDG fra AMS. Men så sjekker jeg Flightradar og da flyr AF770 ORY-PTP?!? Var det noe transfer jeg ikke hadde fått med meg?
    Så viser det seg at en eller annen gang iløpet av vinteren så flytter AF770 fra ORY til CDG… Hjerteinfarkt avverget!

Leon and holmen like this.
  12. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått autokansellert billetter med Virgin etter en viss tid? Bestilte igår, men ingen PDF enda åpenbart, bare lurer på når jeg skal begynne å ringe inn.

13. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    113
    Bare sjekke at jeg har forstått reglene nå. Jeg kan booke enveis på nett nå (asia-eurpa med CT og legge til retur ( som vil være utreisen på telefon senere mot 150kr/billett)?

Utreise flyplass må være samme som hjemkomst (reise fra arn og komme hjem til arn, ikke osl?)

På Expertflyer ser jeg mye ledig om jeg søker f eks 0sl-cdg-bkk, men dette er jo ikke ledig. Mistenker at expert flyer søker først hva som er ledig osl-cdg også cdg-bkk, men ikke gjennomgående. Betyr det at det for eksempel kan være verdt å lete etter married segmentsflighter fra andre byer for å finne de fire setene jeg ser hos cdg-bkk?

14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Expertflyer viser vel ikke tilgjengelighet for SAS Eurobonus lenger? Alltid masse ledig i andre program, men det hjelper ikke oss i OBOS-ligaen.

15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,720
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, endring eller tillegg av langstrekk vil da koste 750 SEK eller alternativt 75 EUR, per person. Det er bare tillegg av feeder, f.eks. ARN-OSL som vil koste 150 SEK eller 15 EUR, men om du uansett skal legge til utreise kan du legge til feeder samtidig.

Du kan ha en open jaw, dvs. enten utreise til annen destinasjon i samme område som BKK, eller til samme destinasjon men fra annet sted i europa. F.eks. OSL-BKK/BKK-ARN.

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke alltid så lett å skjønne seg på rutinglogikk og married segments.

Hvis man søker fra CDG så kan man ikke fly direkte, nei da må man via AMS.
    d60b58e4-c2f1-4715-aa00-5d39f3ec95be.jpg

Søker man fra AMS så kan man ikke fly direkte, nei da må man via CDG.
    ab793cad-c811-4cef-9941-67f1e091be44.jpg

(Jeg vet det også er variasjon i hvilke datoer det er ledig fra hvilke flyplasser, men synes det er komisk at man oftest blir sendt på melkerute med bonuspoeng på grunn av noen rare interne regler flyselskapene setter med tanke på betal-billetter)

EndreD, Frode789, Insomnia4u and 9 others like this.
  17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sågar funnet reise hvor man fra AMS må via OSL til CDG for å få den interkontinentale ruta.... Og selvsagt uten at det er mulig å finne den fra OSL el. CDG....

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Det var i det nederste bildet mitt :)

Greit nok at vi kanskje er over gjennomsnittet interessert i å fly, men å fly AMS-OSL-CDG-SXM.. Jeg fant også et fly som gikk via TRF (Torp). Tror dere vi kan få feeder flight OSL-AMS for å fly OSL-AMS-OSL-CDG-SXM? :D

Minner meg om da svigersønn ble omrutet fra FRA-MUC-MIA til FRA-ZRH-MUC-MIA. Ringte inn til Lufthansa og de fikset direkte FRA-MIA (som ikke var mulig å booke med poeng vanligvis). Det var lufthansa-gruppen hele veien så da var det nok litt lettere for dem.

EndreD, Insomnia4u, magnusant and 2 others like this.
  19. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk en gang KIX-MUC-ZRH-MUC-OSL, men et par dager før avreise kom det proaktivt en endring som klippet bort ZRH. Reisen ble booket via telefon og agenten humret like mye som meg over at det måtte bli slik.

EndreD, magnusant and kongenamundsen like this.
  20. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

Har booket en bonustur i biz neste sommer, OSL-LHR-BGI og samme rute hjem. Vurderer å endre til annen destinasjon i Karibien da jeg har funnet billetter som passer resten av ferieplanene våre bedre. Jeg er litt usikker på hvordan jeg best mulig håndterer dette så håper på noen tips.

Hvordan bør jeg gjøre dette i praksis for å unngå problemer? Avbestille/kansellere på nett og umiddelbart bestille de nye billettene (blir CT og poeng tilgjengelig med en gang etter kansellering)? Ringe inn for å gjøre alt på telefon, inkl. legge til feeder? Kansellere på nett og deretter ringe inn? Tips mottas gjerne:)

Del denne siden