Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    873
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke gi SAS noen ideer nå:p

Preference, Storbaba and Insomnia4u like this.
  2. Finkster

Finkster Finkster

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Må beklage så mye for at jeg ikke har fått svar, men ja jeg kommer og går jo litt da!

Blir selvfølgelig reisebrev! Tenker å lage fra hele turen istedenfor bare flyvningene!

3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Sikkert ikke mulig, men jeg irriterer meg over at jeg kan bestille fly med forskjellig avreiseflyplass (retur), men ser ikke ut som man kan bestille reise der man reiser tilbake til en annen flyplass. På nett altså, ikke via kundeservice.
    Bare sånn i tilfelle jeg har oversett noe, så spør jeg om det er mulig.
    For eks så finner jeg en vei fra AES til LPA, men fornuftig retur kun til OSL

4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ringe inn. Det skal vel komme løsning på dette ila 2026....

lohelle and eventyrer like this.
  5. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    SAS ringte tilbake noen dager senere og informerte om at backoffice ikke kunne gjennomføre endringen likevel pga mixed classes, så foreløpig ser det vanskelig ut å få til dette.

Xflipper liker dette
  6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,457
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags endring er det? Jeg fikk backoffice til å billetterere en feeder-flight i øko mens resten av segmentene er i biz.
    upload_2025-11-27_11-36-26.png

Insomnia4u liker dette
  7. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Story of my life.

8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det to billetter til JNB i høstferien så lenge ikke blir krøll med feederflightene. Trodde jeg skulle til Asia, men fant plutselig disse billettene. For øvrig fortsatt mye ledig til BOM i Premium.

Ser ikke ut til at det finnes business i Europa så langt frem i tid med bonus,

9. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    613
    Bonuspoeng:
    93
    Feedere til huber funker, dette var ICN-NRT med Korean.

10. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt samme problemet. Helt i begynnelsen av var "feeder" til og fra destinasjon ala økonomi mellom ICN-TYO helt fint når man hadde CDG-ICN i business. I 2025 har jeg aldri greid å få det gjennom, så jeg har gitt opp. Kun OSL-HUB

11. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Hei! Noen som vet om de økte skyteam-prisene fra 1.des vil spille inn dersom man legger til feeders? Og hva om CT går ut på dato (31.des)? Antar de vil det ved en full "endring", men dersom man kun legger til OSL-HUB, HUB-OSL? Kontekst: Feeders til/fra AMS i påsken krever en natt på flyplassen, så planen var å ha litt is i magen og vente til det kom noe bedre.

themichael and magnusant like this.
  12. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dessverre trist, men står ganske tydelig på siden om å booke skyteam partner reiser...

13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,748
    Bonuspoeng:
    183
    All den tid det ikke medfører endring i pris så vil ikke SAS trekke om poengene. I prinsippet gjør du ikke en endring som skal medføre endring av pris (legge på tilsluttningsflyvning i samme sone), og dermed skal ikke poengene trekkes på ny. Det er slik det har vært praktisert fra og med 01.09.2024, om det fortsetter fra 01.12.2025 eller om SAS ser sitt snitt til å knipe noen ekstra poeng, vil tiden vise. Min magefølelse er at man vil kunne legge til tilslutningsflyvninger i samme sone på en 'gammel' booking uten at poengprisen endrer seg.

themichael and Insomnia4u like this.
  14. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Hva om man gjør en endring i samme sone? F.eks hvis du har BGO-OSL-AMS og endrer det til BGO-SVG-AMS.

15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,748
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir det samme. Det er i utgangspunktet en endring som ikke medfører nytt poengtrekk p.t. Hva SAS instruerer de ansatte ved 'lik-for-lik'-endring fra og med 01.12.2025 for bookinger gjort før 01.12.2025 er vanskelig å vite.
    Hvis de følger samme praksis som nå så er det ikke en poengprisendring, og dermed ikke nytt poengtrekk, og dermed beholder man gammel pris.

biaop liker dette
  16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pratet nettopp med en in-house agent, som etter å ha konferert med en kollega kunne opplyse om at enhver endring etter 1. desember ville innebære poengtrekk etter ny tabell, mens det å legge til feed fortsatt kunne gjøres uten. Dette kommer sikkert til å variere ut fra hvem man treffer på.

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,748
    Bonuspoeng:
    183
    Det gir for så vidt mening, og samtidig ikke. Hvorfor skal det å endre i samme sone være mer endring enn å legge til tilslutningsflyvninger og på den måten endre avdeisested/destinasjon? Blir SAS-bingo i 2026 også.
    Man får støtte seg på schedule changes for endringer. Enhver endring skal i prinsippet medføre at man kan endre gratis med invol change som grunn. Her er min erfaring at noen er strengere enn andre. Noen tillater fri endring ved 5 min endring, mens noen prøver å spille kortet om at 5 min ikke endrer noen ting (med mindre det gjøre at MCT brytes).

18. casperfaarlund

casperfaarlund Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Greia er visst at man bare får ett "forsøk" på feeders med 150kr prisen og utregningslogikk. Skal man endre feeders til noe bedre/mer direkte after the fact er dette en full endring og koster dermed betydelig mer. Derfor sitter jeg f eks nå og lurer på om man skal bestille en ledig feeder med overnatting i AMS (litt kjipt), eller vente på en samme dag (veldig nice isåfall) men da risikere å ikke komme seg hjem fra AMS (veldig kjipt). Synes personlig dette med feedere kunne vært løst bedre, og at de burde kunne "låst" opp en SAS-bonus i eco f eks, istedenfor å knote meg gjennom en haug med KLM biz ruter. Skulle tro det var billigere for dem og..

magnusant and indahla like this.
  19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    113
    Ofte er det bare ledig feeder en av veiene, f.eks OSL-AMS, og hos KLM er det omtrent samme pris for t/r som en enkeltreise (skiller bare et par hundre).

Jeg har gitt opp feeder og kjøper heller t/r. Da får en i hvert fall velge direkteflyvninger selv i stedet for å begynne reisen med OSL-CPH-LHR-ARN-AMS som jeg ser enkelte må velge.

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om BGO-CPH-TRF/OSL-ARN-AMS (med egen transport TRF-OSL) ...

Del denne siden