Ok, jeg sliter med å få booke en t/r til NYC via SAS sitt partnersøk. Tur er til JFK og retur er fra EWR. Når jeg søker i partnersøke til NYC (New York City) får jeg kun opp til JFK, selv om forslaget sier alle flyplassene. Søker jeg retur spesifikt fra EWR får jeg turen jeg er ute etter, men ved NYC får jeg kunn til og fra JFK... Skulle gjerne fått booket denne før midtnatt pga prisjustering, noen som har tips? Edit: Når jeg søker t/r til NYC og blar meg videre på andre datoer, får jeg opp retur fra alle tre flyplasser på andre datoer. Men ikke på eksakt denne datoen som faktisk har en retur når jeg kun søker fra EWR.
Da ringte jeg inn, på en søndag kveld. Kom frem til engelsktalende, han booket for meg. Sendte payment link. Sjekket navn og alt før det ble betalt. Pdf kom straight away. Sykt å få til så sent på søndag.
Trodde virkelig ikke det var mulig å booke etter oppsatt stengetid. Skulle gjerne booket en tur før prisene stiger, men ser ikke en sjanse for å rekke det.
Ja, det var det jeg tenkte på. Har opplevd at det slippes c award som jeg kunne tenkt meg å booke i helger og da er CT telefonen stengt og jeg har booket med CT.
Sjansen din er om du kjenner noen som er EBD...? Jeg booket for min kusine som er EBB, men ringte fra min tlf.
27. November bestillte jeg en Skyteam EuroBonus reise med CT for MUC-JED-PKX. Samme dag ringte jeg inn og la til feeders TRD-AMS-MUC. Alt ble booket i Business. Da jeg la inn feeders ble det sagt at skatten skulle være 400ish kroner pluss 15 Euro. Noen dager senere ringte SAS to ganger og i dag ringte jeg tilbake. I dag fikk jeg kontakt med dem. Det visste seg at den ville ha bekreftet at gebyret nå var 75 Euro istedenfor 15 Euro. Er dette noe nytt som har gått meg forbi? Jeg sa ja på telefonen for å ikke risikere at reisen går i vasken, men lurer nå på hvorfor det plutselig koster 75 Euro å legge til feeder flights?
Kan de være at de ikke ser på MUC som en feeder hub og dermed krever endringsgebyret istedenfor feedergebyr?
Ja, denne er lei. Dagens vilkår sier: Vårt kundesenter kan hjelpe medlemmer med å legge til tilslutningsfly (inkludert i en annen reiseklasse) i eksisterende bonusbestillinger. Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). For eksempel kan UME–ARN–CPH legges til en eksisterende CPH–EWR-bestilling. Kostnaden er 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person
Det er ikke noe CT telefon lengre. Alt behandles av samme gjengen, så du kan booke bonusreise med CT 24/7.
Prøvde å ringe 21.0x her om dagen. Ble da møtt med stengt. Blir normalt satt til priority kundeservice så regner derfor meg at tlf ligger korrekt.
EBG har også tilgang 24/7. Ellers er det åpent for alle 07-19 på hverdager, 09-17 på lørdag og 09-18 på søndag.
I dag ser jeg nå at feeder flights som ble lagt til forsvant fra min booking. Men de er fremdeles tilgjengelig i SAS sin søkemotor. Må jeg ringe inn på nytt, eller er backoffice hos SAS kompetent nok til å legge til disse en gang til når min booking endelig er fremst i køen for billettering?
Hvordan er det med bonus og betalt på samme booking? Ser en del muligheter fra hubber, og tenkte å booke det online (t/r). I noen tilfeller er det bonusfeeder (typisk mixed class), men i noen tilfeller er det ikke bonus, men veldig billig å fly til hub for poeng eller cash. Kan alt blandes i en og samme PNR som inkluderer CT? Og godtar SAS feeder til LHR, men neste flyvning fra LGW og omvendt? Kan man bruke CT på VN for på den måten "utligne" prisen til normalpris?
Nei. Du kan bare bestille feeder for cash som separat billett. Du får gjerne til å sjekke inn bagasje hele veien likevel, men det blir på egen risiko om første flygning er forsinket om du ikke beregner veldig god tid mellom (minst 3 timer uten flyplassbytte). Merk at fra LHR blir det veldig høye avgifter på bonusbooking om den starter der, som må regnes inn i prisen det koster å gå for separat feeder for cash. Ja, de bruker i hvert fall felleskoden LON i teksten som beskriver tillegg av connecting flight nederst på bookingsiden. Men må nok ut med ev. bagasje og sjekk selv om du synes det er god nok tid mellom. Ja, selvfølgelig.
Bare for å syte litt: Finner masse snacks fra AMS, CDG, LHR etc i sommer, men ingen feedere som passer. Er det virkelig så tomt med feedere? Har SAS for vane å slippe flere etterhvert?
Mener å ha sett mange eksempler på at SAS slipper flere seter 1-2 uker før avreise, så det kan jo hjelpe på utreisen, og hjemreisen om reisen ikke er altfor lang.