Jeg hadde samme problemet på turen min til Thailand i januar med retur i februar. Flyr med Saudia FRA-RUH-BKK ut og BKK-RUH-CDG hjem og det har ikke vært en eneste feederflight å oppdrive på de rette datoene, men i går fikk jeg et tips av en hyggelig dame i loungen på CPH, nemlig å søke opp OSL-CPH og CPH-FRA samt CDG-CPH og CPH-OSL separat, og da dukket det opp passende avganger. Ringte i dag klokken 16:10, klokken 16:15 svarte svenske Jenny og hun fikset alt på en liten halvtime så nå er hele turen (foreløpig) booket, men ikke billettert enda. Masse ros til nevnte Jenny, utrolig hjelpsom og hyggelig.
Noen som er gode på poeng kalkuleringer? Var mye problemer idag på tlf og vi trooor det er riktig sa de. 2 stk på ct billett ,biz Fra-Hnd Vietnam airlines , booket nå med ny poengpris.(216k poeng en vei pr pers). Biz Hnd-cdg AIr france, booket med gammel pris, trukket 99k poeng fra før. Fikk opplyst totalt 290k poeng for 2 stk ink ct.
Du har altså endret en enveis booking til t/r? Da skal poeng bli trukket på nytt så gammel pris spiller ingen rolle. Ny pris skal være utreise 180k/2 for halv reise * 2 for VN = 180k + hjemreise 180k/2 for halv reise = 90k, totalt 270k for 1stk uten CT eller 2stk inkl. CT. Eneste måte jeg ser å komme til 290k på er samme regnestykke som over, men om de har lest av feil i tabell og brukt 200k som grunnlag for utreise eller 220k på hjemreise.
Noen som har erfaringer med at SAS splitter opp sine egne bonusreiser som har O/D eller married segments restriksjoner? Finner feks 8 biz seter fra USA til CPH og fra CPH til Canada som en enkel bestilling. Men ingenting CPH til Canada. Er diamantsupport behjelpelig med å splitte opp her...? (Det er altså snakk om rene SAS flighter med FP4 pris på 30k...)