Litt usikker på hva du spør om men hvis du booker en reise som starter / slutter i arn/cph/lhr/ams/cdg så kan du ringe inn og få lagt på osl-arn/cph/lhr/ams/cdg gitt at det finnes bonus bill.
Det har vært slik i noen måneder. Mange opplever at billettene aldri blir billetter av backoffic i tide og blir fjernet fra bestillingen igjen, selv om man ringer inn daglig og maser. Been there done that.
Er det vanlig med spøkelsesbookinger hos Delta? Ser en ledig OSL - SEA 25. desember, og det er mulig å booke, dvs har testet å frem til der man legger inn kortinformasjon. Kundeservice finner ikke denne flighten, de ser at den er fullbooket, og mener at bookingsiden ikke er oppdatert.
Det har hendt at jeg har fått bestilt reiser på nett som agenten ikke ser. Gjetter egentlig agenten da har gjort noe feil i søket. Du kan jo bare prøve, med tanke på 24T fra avbestilling av bonusbillett.
Hvor langt er stoppet i Saudi-Arabia? Alt over 12 timer krever visum og da virker det som de ikke blir billettert med mindre det kanskje nevnes i bookingen.
Greit å vite. I dette tilfellet var det nok en spøkelsestilgjengelighet eller hva man skal kalle det. Etter betaling fikk jeg feilmelding:
Takk for innspill! I dette tilfellet er det kun ca. 4 timers transit i RUH, altså langt under 12 timer og uten behov for visum. Segmentene ble bekreftet ved rebooking, men forsvant først etterpå (24h), så det virker mer som et ticketing/TTL-problem enn et visum-/stopover-issue.
Jeg slet med å få lagt på en retur med Saudia. En oppegående agent fant så ut at billettene autokanselleres etter 1 time og fikk lagt billetten i en ekspress-kø. Da ble de billettert. Neste gang jeg skulle gjøre tilsvarende gjorde jeg agenten oppmerksom på den korte autokanselleringstiden og da gikk de bra på første forsøk.
Takk for tipset! Interessant at det løste seg for deg med ekspress-kø. Jeg har dessverre prøvd nettopp dette på mine to siste forsøk (ba spesifikt om ekspress pga. kort tidsfrist), men segmentene ble likevel kansellert før back-office rakk å se på det. Det virker som om "ekspress"-køen deres kanskje er lenger enn 24 timer nå i helgen, eller så har jeg bare hatt uflaks med agentene. Jeg får prøve igjen og håpe at det ordner seg denne gangen.