Kan man kjøpe feeder og legge til? Får man da igjen avgifter hvis utreise var fra øvr feks tidligere? Kan jo nesten lønne seg noen ganger i så fall.
Førstnevnte blir litt for enkelt, men må nesten krysse grensen og kunne bevege seg fritt før man kan si man har vært der. Så ja, har faktisk vært der. Men jeg har en kammerat som mener jeg også har vært i Algerie, Burkina Faso, Sør-Afrika og Botswana pga mellomlandinger. Står det T3 i JED på bookingen din? Flyr selv samme flight, men det står T1 på JED hos meg. Hajj-terminalen omtales som Terminal H. Du er sikker på du ikke blander med T3 i CGK som er terminalen SV bruker der?
Hvis du tenker at en god vei fremover er å kidnappe og avsette Ben fra OMAAT, boikotte TPG UK, ta over svenske BC.com, hyre inn Josh Cahill til å moderere forumet for å ha en fin tone og kalle Noel Phillips mange stygge ting, så ja.
Hmm.. Booket poengreise for 4 i går, forsøker nå å ringe inn for å få splittet booking og lagt på 2 CT - men SAS sier "tyvärr". Noen med ferske erfaringer her? Er det nytolkning av regler, eller må jeg bare ta agentruletten?
Og da kan jeg svare meg selv. Agent nr 2 sier "Det er jo intet problem", splittet bookingen, la på 2 CTer og fikset alt på 10 minutter. Jaja.
Det ser dessverre ut til at det er en endring i regler. En gang mellom 4. og 19. desember 2025 (I følge The Internet Archive) ble denne setningen lagt til her; "Voucheren kan kun brukes på bestillingstidspunktet og kan ikke brukes med tilbakevirkende kraft på en allerede foretatt bestilling." Jeg forstår ikke hvorfor SAS skal legge kjepper i hjulene på denne måten. Hva har de å tjene på det? Det spiller vel ingen rolle for dem når CT'en brukes? Så ja, inntil videre vil det nok være agentrulletten som gjelder.
Jeg synes generelt sett det er positivt for tilgang på billetter fordi det gjør at man må ha opptjent CTen før bestilling og ikke kan bestille billetter 1. januar for å legge til CT 31.12. Men det er veldig negativt sett i lys av SAS' tekniske utfordringer med dårlig søkemotor uten støtte for flere klasser, ikke mulig å bruke CT for mer enn to pers, legge på feeder i etterkant osv.
Både ja og nei. Jeg tror ikke nødvendigvis det vil gjøre tilgangen på billetter bedre. Jeg har eksempelvis bestilt en returreise nå, hvor jeg senere vil legge til en utreise. Jeg har både poeng og CT jeg kunne ha brukt nå, men velger å "ferdigstille" bookingen først - altså vente på en utreise. Nå vil jo heller ikke det være mulig. Men ja, jeg pleier å bestille for 3 pax. Det kompliserer mye, jamfør at man uansett må splitte booking etc.
Hmmm. Mine CT ble opptjent før dette, så dette kan vel ikke gjelde for dem? Ser at poeng ikke er trukket ennå, men hvis det ikke trekkes ila noen dager bør jeg vel mase til diamantmailen. Anyway, hadde alt for mange poeng, greit å få brukt opp litt....
Litt av utfordringen her (slik jeg leser teksten fra SAS) er at selv om CT er opptjent før bestilling, men ikke legges til ved bestillingstidspunktet, kan den ikke legges på i etterkant. Det er jo en stor endring fra tidligere ... At CT skal være opptjent før bestilling høres fornuftig ut.
Nok en gang kan jeg svare på eget spørsmål - halvparten av poengene kom nettopp tilbake på konto, så det er åpenbart teknisk mulig....
Ligger ein del billetter med China Eastern ute nå i Biz, og i 777-3ER. Er erfaringene at dette er litt lotto?
Har ringt flere agenter, og de sier at de har fått mange henvendelser i dag og at det at disse vises er en feil - det gjelder 100-200 flighter som dukket opp til og fra China Eastern destinasjoner. Får feilmelding på både flysas.com. www.sas.no, www.sas.se og www.sas.dk