Angående å legge til feeder i etterkant, kan det stemme at tilgjengelighet på SAS feeder til LHR er helt forskjellig fra det som vises av tilgjengelige bonusplasser? Ledig i business for ren bonus reise men agent finner ikke samme tilgjengelighet når de sjekker i samband med Virgin booking videre fra LHR.
Du bør vel først se på tilgjengelighet med partnerbonussøk, og ikke vanlig SAS søk. I tillegg kan det være begrensning at noen plasser kun er ledig for ny booking, og ikke for tillegg på eksisterende booking.
Ja var det jeg fikk beskjed om, altså forskjellig tilgjengelighet på ny booking og endring er jo ganske crappy opplegg for kundene, og ikke kan vi se denne forskjellen selv heller.
Du kan også prøve å be agent se etter feeder i eco, ikke alltid de prøver å søke etter det om eksisterende booking er i biz. Jeg hadde en booking hvor feeder tilsynelatende var ledig i både biz og eco, men bare mulig å legge til i eco. En ekstra utfordring da er at det ikke er alle agenter som får til / tillater mixed class booking.
Prøvde å legge til OSL - CDG med SAS. Har prøvd med agentrullett å legge til feeder 4 ganger, men har fått beskjed om at det ikke er mulig selv om tilgjengelighet vises i awardfares (da var det fly med AF/KL). Har fått med meg fra noe sted at det kanskje er lettere med SAS-flyvninger som feeder, men agenten fant ikke det heller i går selv om det tilsynelatende var tigjengelig i Awardfares. Nå får jeg heller ikke til å søke med SAS på nettsiden, da bonussøket ser ut til å være nede i de siste 3 dagene både på .no, .se, og .com. Har klart å få til et par bookinger på bonus etter overgangen til Skyteam, men prosessen virker mye vanskeligere enn før, og agentene har ofte dårlig kunnskap / feil info. Ja ja.
Jeg fikk lagt til en feeder senest i går. Det var OSL-AMS (kun ett leg) i økonomi med SAS, på en hovedbooking med Saudia på biz. Tilgjengeliggheten for feeder var synlig både på Awardfares og SAS partnersøk. Jeg ringte inn og fikk lagt til mot et gebyr på 15 EUR.
Det er litt komplisert, men du kan prøve det hvis du vil: (Jeg anbefaler det ikke fordi det er dyrere og slitsommere enn å kjøpe en direkteflyvning til CDG og deretter fly videre derfra) - Jeg opplevde en lignende situasjon med CDG-XXX med AF og kunne ikke legge til feederflyvninger fra OSL med SAS eller AF selv om de hadde mange billetter på systemet. - Først legger du til MAD-CDG (koster 150 kr feeder-tilleggsgebyr pluss eventuelle ekstra skatter og avgifter) - MAD kan bytte til hvor som helst så lenge du finne billett med AF - Legg deretter til OSL-MAD (koster 750 kr endringsgebyr pluss eventuelle ekstra skatter og avgifter fordi det ikke ble ansett som en feeder da MAD ikke var i det angitte hub-punktet). I mitt tilfelle måtte jeg fly OSL-CPH-CDG-MAD-CDG-XXX
Ble dette godkjent? Meg bekjent kan du ikke fly innom samme flyplass (CDG) flere ganger i samme retning (tur eller retur)
Booket en reise i dag på telefon. Fant ikke gjennomgående på nett, så måtte bygge selv. Agenten "fikset noe på bakrommet", så feeders i eco til AMS og hjem fra CPH ble lagt til etter Long Haul-flightene, uten at det kostet noe ekstra. Topp stemning.
Har en langdistanse med AF i biz, men agentene finner ikke noe ledig tilslutningsfly fra TRD/OSL selv om det er ledig med både SK (eco) eller KLM. De fant heller ikke tilslutningsfly i andre enden (AM). Ikke så enkelt å få en komplett reise for oss 3. Noen som har tips på hvordan få lagt til feeder? Er kun sølv
Meningsmåling: Hva ville du ha valgt? Avreise og ankomst er nesten likt. 1. BKK-SGN-CPH med Vietnam Airlines. Kort flight til SGN, og så lang flight til CPH. Doble poeng. 2. BKK-JED-AMS med Saudia. To like lange(?) flighter, med mellomlanding midt på natten. Og tørr fly. Ikke doble poeng.
Svaret avhenger av hvor stor poengbinge du har. Har du mye poeng slik at du har mer poeng enn du har ferie gå for VN. Har du lite poeng slik at en reise med VN gjør at du må spare opp 12mnd før du har poeng nok til neste reise gå for Saudia.
2 av følgende årsaker: - Natt, hvor mye får man drukket egentlig. - Doble poeng. Får reist den 2 ganger. - Ikke reist Saudia, så da får jeg gjort det også. (Men har faktisk ikke prøvd VN heller...) - Satse på schedule change og håp om å få bedre routing (er jo rapportert om at man får lagt på VN ved schedule change, uten å betale dobbel poengpris...) Har man mer poeng enn man trenger, så spiller det kanskje inn.
2, litt drikke er ikke verdt dobbel pris. Dog avhengig av: tidspunkt avreise og ankomst Hvor enkelt du sover Hva du skal etterpå
Selv trives jeg godt i business-setene til Saudia på dreamlinerner, sover godt, rent og fint. Men har ikke testet VN ennå, det hadde vært diggg. Jeg ville valgt alternativ 2 for å slippe betale dobbelt, hvis du ikke har veldig stor poengbinge. Legs'ene på BKK-JED-AMS er hhv 9t og 6.5t. Den på 9 er såpass at du rekker sove en god del. På det andre leg'et kan du spise på noe loungen og på flyet heller gå rett på flatbed istedenfor frokost hvis du ønsker fortsette sove.
Ja, det ble akseptert, og jeg fløy. Telefonagenten prøvde å hjelpe meg med å fly, for eksempel osl-cdg-xxx eller osl-cph-cdg-xxx, men systemet tillot ham ikke det, så jeg måtte fly gjennom CDG to ganger. Ved innsjekkingsskranken på Oslo Gardermoen lufthavn var det like overraskende; de prøvde å ombooke meg til å fly gjennom CDG én gang, men uten hell (selv om de visste at det var en bonusbillett). Systemet lot agent heller ikke sjekke inn gjennom hele veien fordi jeg måtte gå gjennom CDG to ganger, så jeg kunne bare sjekke inn til MAD og hente bagasjen min, og deretter sjekke inn igjen.
Det er ikke så mye mer ‘tips’ enn at det må være ledige billetter. Det er opplest og vedtatt at det er knotete å få lagt til tilslutningsfly i ettertid siden en del billetter kun er tilgjengelige ved nye bookinger, ikke ved endring. Ser du ledige billetter på nett er det bare å ringe inn, men vær forberedt på at ikke alt kan legges til. Hvis det ikke går er det bare å vente til nærmere avgang for å sjekke igjen, og igjen og igjen. Mitt beste tips om man syns det er frustrerende med å legge til tilslutningsfly er å la være å booke før man har hele reisen fra A til Å. Eventuelt får man leve med risikoen for at man må booke deler av reisen med betalte billetter.
Noen som vet om det går ann å booke med China Eastern nå om man ringer inn? Skulle bestille reise tilbake i mai og ringte inn, men da fikk jeg bare beskjed om at billettene med China Eastern var "on hold" eller noe slikt