Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    675
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan funger engentlig chatflights og flymedpoeng etc? Oppgir man medlemsnummer og passord til dem også booker de på nett for deg? Sitter de i telefonkø for deg også booker med din navneinfo? Hvordan oppgir man kredittkortnummer etc for bookingen med sas? Hva om de booker et alternativ du ikke er fornøyd med? Kan de bruke Diamond suppert f.eks om jeg er Diamant?

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Det er flere år siden jeg brukte flymedpoeng.

1. De finner reiserute og foreslår den for deg.
    2. Du godtar reiserute
    3. Oppgir EBNR, navn og fødselsdato på alle reisende.
    4. Oppgir sms kode til din EB-konto.
    5. De booker alt for deg.
    6. Sender deg link for å betale booking gebyr de tar + skatter og avgifter (de tok da også amex).
    7. Ved endring fikk jeg gratis ombooking av dem. Men Lufthansa avbrøt en tur internt i Tyskland og det fantes ikke alternativer. Dette var når sas var ute av SA og det ble vanskelig. Men de gjorde en god jobb og hjalp meg med en bedre reiserute kostnadsfritt.

Jeg var fornøyd med dem, men nå er jeg mer erfaren og de pengene der kunne jeg LETT ha spart haha.

kongenamundsen, NoLimit and Christian like this.
  3. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg måtte dessverre avbestille to enveis skyteam-bonusreiser idag. Har ikke fått noen bekreftelse fra SAS og bookingene er fortsatt synlige hos partner (AF/KLM). Er det noen som vet hvor lang tid det tar før disse er ordnet hos back office hos SAS og poeng/penger blir refundert?

4. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Håper noen lure hoder ser denne nå på kort varsel.

Jeg forsøker å booke en siste-liten Skyteam bonusreise, men får bare "
    Oops! Something went wrong
    An error occurred while processing your booking. Please go back and start again.
    " nesten uansett hva jeg booker - det enste som fungerer er faktisk TAP (i partner søk) Noen som vet hva det kan skyldes?

5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Siden er overbelastet, så man får feilmelding på reiser som egentlig ikke bør være noe problem å booke.
    Det funker å booke dem over telefon, men kan være over en time ventetid på å komme gjennom på telefonen.

EDIT: Vet ikke om feilen skyldes overbelastning eller en annen teknisk feil, men resultatet er uansett at man ikke får booket seter som skal være tilgjengelig.

polscifly liker dette
  6. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    takk for svar! Er ikke gull så får ikke booket noe på tlf. Utrolig frustrerende at nettsiden har gitt seg helt sånn

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,077
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel trafikken fra alle som har ventet til siste time med å bruke voucherne som ble forlenget, som gjør at siden feiler. Det pleier å være et salig kaos opp mot utløp av disse, inkludert per telefon med lange køer.

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,077
    Bonuspoeng:
    183
    Flyene går stort sett som normalt til/fra JED. Det som er kansellert er stort sett til KWI, DOH, BAH etc.

indahla and Insomnia4u like this.
  9. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Forsøker å booke feederflights fra BGO til CDG. Resten av turen er i biz. Finner eco på SAS-jern (via CPH), og biz fra KLM (via AMS).

Har forsøkt flere agenter, og de sier alle at KLM-flightene ikke kan bookes («gjelder kun nybooking»), selv om de er synlige via SAS sine egne nettsider... de sier også at eco via CPH heller ikke kan bestilles (siden resten av turen er i biz).

Jeg trodde det var meningen at man nå skulle kunne booke feederflight i forskjellig klasse fra hovedturen?

Og var heller ikke klar over at synlige bonusbilletter via partner kun kan gjelde nybookinger? De nevnte noe om at «dersom de ligger en stund uten at de brukes til nybooking, så blir de tilgjengelig for feederflights», men kunne ikke svare på hvor lang tid dette evt. var. Er dette en «kjent problemstilling»? Noen som vet hvor lenge de evt. må ligge før de kan brukes som feederflights?

Har vel forsøkt 4-5 forskjellige telefoner nå (dog usikker på hvor mange forskjellige agenter jeg har truffet på -- er ikke så flink til å høre forskjell på stemmene :D ).

Cumulus liker dette
  10. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Feeder i eco skal gå helt fint.
    Står tydelig her: https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/

"Vårt kundesenter kan hjelpe medlemmer med å legge til tilslutningsfly (inkludert i en annen reiseklasse) i eksisterende bonusbestillinger. Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). For eksempel kan UME–ARN–CPH legges til en eksisterende CPH–EWR-bestilling. Kostnaden er 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person."

Basert på eksemplet de selv bruker kan feeder også ha mellomlanding. Bare henvis til dette på telefon så bør det gå helt fint, gjerne oppdater her i etterkant :)

11. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    675
    Bonuspoeng:
    113

Noen flighter både Sk og partnere kan av en eller annen grunn bare bookes på nybooknger. Jeg skulle endre feederfligths, men den erfarne og serviceinnstilte medarbeideren kunne bare booke via cph, ikke ARN da sistenevnte på en eller annen måte var sperret om en skulle endre.

12. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Velkommen til SkyTeam. Jeg ga opp en booking jeg hadde CDG - EZE pga denne problemstillingen. Forsøkte flere telefoner over en periode på flere måneder for å få lagt på feeder BGO - CDG. Kunne se flere mulige bonusbilletter ved søk BGO-CDG med KLM og AF, men svaret var alltid at det ikke kunne gjøres pga "begrensninger i systemet".

13. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,524
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er forskjell på endring og tillegg av feeder hos Sky Team? Jeg hadde BOS-LIS, og skulle legge til LIS-CPH-BGO, men måtte betale endringsgebyret på 75 eur. Er det dersom jeg først hadde booket BOS-LIS-CPH og så lagt til CPH-BGO jeg hadde sluppet unna med 15 eur?

14. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har positiv erfaring med å få booke awardreise hos ST med open jaw fra (eller til) ulike poengsoner?

Jeg så på et annet forum at "Diamant-mailen" nylig hadde bekreftet at dette skal være mulig. Dette var jo presisert at ikke var mulig i *A, men ser ikke samme regel presisert nå.

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,480
    Bonuspoeng:
    183
    Ja er feeder inn til hubene som de regner som CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON at man da får endringsgebyr på kun 150kr. LIS er ikke definert som en hub for SAS. Kan jo være det kanskje endres på sikt mtp avtalen med TAP men ikke pr nå

16. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,836
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk gjort det på telefon med premium kundeservice i februar, som billetterte mens jeg var på linjen, men nå nekter back office å billettere feed hjem fra Europa til Norge fordi bookingen er ulovlig (men lar meg beholde bookingen, trolig etter å ha hørt på den opprinnelige bookingen hvor jeg var tydelig på at bookingen aldri skulle begynner slutte i samme sone).

17. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme erfaring fra denne uken. Premium kundeservice la inn alt uten problem, men det ble stopp hos back office og bookingen ble aldri billettert. Da jeg ringte inn igjen for å etterlyse billetten, kunne agenten se at back office hadde lagt inn kommentar om ulovlig routing og at den derfor ikke ble billettert.

18. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Det dukket plutselig opp ledige biz-billetter på BGO-CPH med SAS, og CPH-CDG med AF, så da ordnet det seg uten at jeg måtte prøve mer med eco-billettene.

Det CPH-AMS-CDG strekket med KLM funket ikke på noen av dagene vi forsøkte, på tross av veldig mange ledige billetter (men som da tydeligvis kun fungerte på nybestillinger), så virket veldig rart.

Er tilfeldigvis CDG-EZE-CDG jeg har rattet med, men det ordnet seg til slutt. Ble BGO-CPH (SAS), CPH-CDG (AF), overnatting i Paris (ellers måtte jeg tatt fly 06:00 eller noe fra BGO, og det gadd jeg ikke), deretter CDG-EZE-CDG (AF), CDG-OSL (SAS), ny overnatting i Oslo (pga. ingen koblinger videre til BGO så seint), og deretter siste OSL-BGO med SAS.

Litt melkerute ble det, samt to overnattinger, men totalt sett helt verdt det. Må vedlikeholde status på hotell uansett, så var egentlig helt greit.

Last edited: 11. april 2026
  19. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    13
    Booket en ny tur til Sør-Amerika til høsten for å ta unna en del andre aktiviteter jeg har på listen. Siden det ble 787 tur/retur til EZE med AF før sommeren, så tenkte jeg det kunne være artig å fly noen andre maskiner denne gangen. Fant 777 med KL til GIG, og retur fra SCL på A350 med AF. Topp stemning!

Men! Selvfølgelig fant Air France ut at de skulle bytte til en 777 i stedet for A350, bare to dager etter jeg hadde lagt bestillingen. Bleh.

Merkelig nok mente ikke kundeservice at det var grunn nok til å kunne endre uten endringsgebyr :D

(jeg hadde noen andre spørsmål, så ringte ikke _kun_ for dét, altså).

Kristian, btm and Spielhaug like this.
  20. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,632
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er AF B777 med ny kabin, er den veldig kurant, altså. Heller den enn gammel AF A350 :D Men, skjønner at du gledet deg til å prøve en ny maskin. Er der selv etter et kort voksenliv uten særlig flyinteresse. Plutselig bryr jeg meg om hva som står på skroget og hvordan setene ser ut :p

Spielhaug liker dette

Del denne siden