Forsøk på å booke feeder i dag som jeg fant på nett: Første forsøk: Agenten finner ikke. Andre forsøk: Søker opp som en ny booking -> Finner ikke Tredje forsøk: Blar nedover på søkeresultatet -> Finner den Kopierer over flightene til opprinnelig booking og de kan nå bookes (men i økonomi og ikke business selv om det var ledig). Rart hvordan man kan gå fra fra "finnes ikke" til ferdig booket bare ila. en og samme samtale.
Var agenten selv som til slutt fant flightene. Hun nevnte at hun "måtte bla nedover". Høres jo veldig rart ut at det ikke er standard rutine å alltid bla igjennom hele resultatet.
Har en biz enveis Krs-Osl-Cdg-Bkk med AF som er trekt 114k poeng. Ønsker å legge på ett leg til Dad med Vietnam Airlines , forstår jeg riktig hvis ett legg er med VN så dobles hele billettprisen? Kundebehandler virket helt usikker på dette om hva ny poeng trekk skulle bli.
Ja blir nok det, blir bare litt ekstra tid og venting når en må gjennom immigrasjon og sjekke inn på nytt.
Kan man ha to ulike bookinger hvor reisen skjer på samme tidspunkt? Jeg har to bonusreiser på samme tidspunkt men med ulike flyselskaper. Vil en av de bli kansellert? En er med Vietnam Airlines og den andre er med KLM. Jeg kommer til å kansellere en av de men vet ikke hvilken enda. Det gikk fint å booke det men lurer på om SAS vil kansellere en av de når systemet ser at jeg har to ulike flights på samme tidspunkt. Eller er det kun når man har to reiser med samme flyselskap på samme tidspunkt at systemet vil avdekke dette.
Har hatt flere bookinger i samme tidsrom både med SAS og andre selskaper uten at de automatisk kanselleres. Både betalt og bonus.
Samme, har hatt to bonusbookinger med overlappende tidsperioder før jeg kansellerte den ene. Hadde disse bookingene i minst 6 mnd uten at noe ble kansellert. Vet ikke hva som skjer når det nærmer seg avreise, da jeg kansellerte den ene 3-4 mnd før avreise.
I motsetning til de som sier de har hatt to bookinger uten problemer opplevde jeg at SAS autokansellerte en av to bookinger jeg hadde i tilbake i 2022. Og de spurte ikke først, så de drepte selvsagt den jeg helst ville beholde, så det ble litt armer og bein der. Går nok fint, men usikker på om jeg ville tatt risikoen.
En sjelden gang har jeg hatt to bookinger på samme flyvning. Da har jeg unngått å legge inn EB nr på en av bookingene slik at de ikke kobles sammen.
Den ene var SK/LX, mens den andre var ren SK. Trolig var det de to parallelle SK-flightene på samme dato som gjorde at ting ble flagget.
Enig i det du skriver. Med to SK flighter tenker jeg SAS sine systemer flagger konflikter og auto kansellerer en av flightene. På tvers av ulike flyselskaper tror jeg ikke de har gode nok systemer til å avdekke slike konflikter. (de klarer jo ikke å fikse de enkleste ting en gang).
Har KLM økonomi-billetter fra SVG til Dubai via Amsterdam. Det har blitt ledig på business AMS-Dubai, men fikk ikke lov til å kombinere klasser på utreisen. Trodde man hadde blitt litt mer rund i kantene når det gjaldt dette, men fikk altså ikke lov av hverken agenter eller back-office.
Det er riktig ift regelboken, dessverre. SVG - AMS må i tilfellet også være i C, skal du ha mulighet til å endre AMS-DXB til C. "Du kan kombinere reiseklasser for ut- og hjemreise (f.eks. ut i økonomi og hjem i business), men ikke innen samme retningsreise (f.eks. CPH–AMS i økonomi og AMS–JFK i business)."
Om du ikke allerede har open-jaw kan du muligens få det til med å først be om å erstatte utreise med kun AMS-DXB i biz, og deretter legge til feeder SVG-AMS på nytt i eco. Forutsetter at begge strekk er ledige nå og du må muligens betale 2 endringsgebyr.