Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Det går ikke, verken på nett eller om du ringer inn. Testet selv like før helga.

Lastet liker dette
  2. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    53
    Forsøk på å booke feeder i dag som jeg fant på nett:

Første forsøk: Agenten finner ikke.
    Andre forsøk: Søker opp som en ny booking -> Finner ikke
    Tredje forsøk: Blar nedover på søkeresultatet -> Finner den
    Kopierer over flightene til opprinnelig booking og de kan nå bookes (men i økonomi og ikke business selv om det var ledig).

Rart hvordan man kan gå fra fra "finnes ikke" til ferdig booket bare ila. en og samme samtale.

Flymunda, Leon, Jeanette and 3 others like this.
  3. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    400
    Bonuspoeng:
    63
    Kan du utdype hva konkret du ba agenten om å gjøre i trinn 3, evt hva de selv sa at måtte gjøres?

4. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    53
    Var agenten selv som til slutt fant flightene. Hun nevnte at hun "måtte bla nedover". Høres jo veldig rart ut at det ikke er standard rutine å alltid bla igjennom hele resultatet.

5. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Har en biz enveis Krs-Osl-Cdg-Bkk med AF som er trekt 114k poeng. Ønsker å legge på ett leg til Dad med Vietnam Airlines , forstår jeg riktig hvis ett legg er med VN så dobles hele billettprisen? Kundebehandler virket helt usikker på dette om hva ny poeng trekk skulle bli.

6. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,054
    Bonuspoeng:
    113
    Ja da dobles hele billettprisen. Men om du booker feks AF retur blir retur vanlig pris.

7. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    970
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det nok billigere å beholde bookingen og heller kjøpe (f.eks. BKK-SGN separat)

8. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Var det lang layover på feeder eller var den direkte?

9. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Ja blir nok det, blir bare litt ekstra tid og venting når en må gjennom immigrasjon og sjekke inn på nytt.

10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,054
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ha to ulike bookinger hvor reisen skjer på samme tidspunkt?

Jeg har to bonusreiser på samme tidspunkt men med ulike flyselskaper. Vil en av de bli kansellert? En er med Vietnam Airlines og den andre er med KLM. Jeg kommer til å kansellere en av de men vet ikke hvilken enda.

Det gikk fint å booke det men lurer på om SAS vil kansellere en av de når systemet ser at jeg har to ulike flights på samme tidspunkt.

Eller er det kun når man har to reiser med samme flyselskap på samme tidspunkt at systemet vil avdekke dette.

11. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt flere bookinger i samme tidsrom både med SAS og andre selskaper uten at de automatisk kanselleres. Både betalt og bonus.

Nuvolari liker dette
  12. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Samme, har hatt to bonusbookinger med overlappende tidsperioder før jeg kansellerte den ene. Hadde disse bookingene i minst 6 mnd uten at noe ble kansellert. Vet ikke hva som skjer når det nærmer seg avreise, da jeg kansellerte den ene 3-4 mnd før avreise.

Nuvolari liker dette
  13. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    93
    I motsetning til de som sier de har hatt to bookinger uten problemer opplevde jeg at SAS autokansellerte en av to bookinger jeg hadde i tilbake i 2022. Og de spurte ikke først, så de drepte selvsagt den jeg helst ville beholde, så det ble litt armer og bein der. Går nok fint, men usikker på om jeg ville tatt risikoen.

14. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,054
    Bonuspoeng:
    113
    Var begge bookingene med SK eller andre flyselskaper?

15. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,579
    Bonuspoeng:
    93
    En sjelden gang har jeg hatt to bookinger på samme flyvning. Da har jeg unngått å legge inn EB nr på en av bookingene slik at de ikke kobles sammen.

16. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    93
    Den ene var SK/LX, mens den andre var ren SK. Trolig var det de to parallelle SK-flightene på samme dato som gjorde at ting ble flagget.

Nuvolari liker dette
  17. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,054
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i det du skriver. Med to SK flighter tenker jeg SAS sine systemer flagger konflikter og auto kansellerer en av flightene. På tvers av ulike flyselskaper tror jeg ikke de har gode nok systemer til å avdekke slike konflikter. (de klarer jo ikke å fikse de enkleste ting en gang).

18. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Har KLM økonomi-billetter fra SVG til Dubai via Amsterdam. Det har blitt ledig på business AMS-Dubai, men fikk ikke lov til å kombinere klasser på utreisen. Trodde man hadde blitt litt mer rund i kantene når det gjaldt dette, men fikk altså ikke lov av hverken agenter eller back-office.

19. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Det er riktig ift regelboken, dessverre. SVG - AMS må i tilfellet også være i C, skal du ha mulighet til å endre AMS-DXB til C.

"Du kan kombinere reiseklasser for ut- og hjemreise (f.eks. ut i økonomi og hjem i business), men ikke innen samme retningsreise (f.eks. CPH–AMS i økonomi og AMS–JFK i business)."

Last edited: 30. jan 2026
  20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,948
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikke allerede har open-jaw kan du muligens få det til med å først be om å erstatte utreise med kun AMS-DXB i biz, og deretter legge til feeder SVG-AMS på nytt i eco. Forutsetter at begge strekk er ledige nå og du må muligens betale 2 endringsgebyr.

Del denne siden