Er jo lov å håpe, ja, men holder ikke pusten. Sør-Amerika er kanskje ikke øverst på prioriteringen på long-haul ville jeg tro... Er vel ikke mulighet for å finne ut av dette nå, før konkret maskin er tildelt flighten?
De flyr 777 med ny kabin til GIG iallefall. Ellers er det vel sannsynligvis samme seter som på A350 hvis ikke du er veldig uheldig.
Hmm. På "alle" flights, eller "med stor sannsynlighet"? Ser KLM har byttet til 787 på AMS-GIG også nå.... ganske sikker på at det var 777 når jeg booket. Ser det er ledig CDG-GIG på samme dagen, så da blir jo spørsmålet om jeg vil med 787 med KL eller "potensielt" oppgradert 777 med AF... og om det i så fall er verdt 750 kroner i endringsgebyr (=
Det er nok veldig avhengig av smak og behag for den enkelte og hva du vektlegger. Om det stemmer at AF har nye kabiner på alle sine 777, så er nok hardproduktet der hakket opp fra KL 787-10. Spesielt dette med skyvedør på 777 har jeg fått sansen for. Men, jeg liker godt mykproduktet til KL, så det veier i stor grad opp for forskjellen for min egen del. Er det 787-9 det er snakk om, er dette trolig eldre kabin igjen, så da kanskje i favør AF? Jeg har ennå tilgode å besøke en lounge på CDG, så kanskje det ville vippet meg såvidt over mot AF. Men, så kommer jeg på at man får jo Delft-husene med KLM, så da er det plutselig uavgjort igjen Om du går inn på setekartet og teller antall seter i biz, kan du ofte klare å snevre deg inn til hvilken kabintype det er satt opp med.
Blir 787-9 med AF t/r EZE nå i Juni (30 seter i 1-2-1). Og så blir det 787-10 med KL til GIG i august (38 seter i 1-2-1), og retur på 777-200 med AF fra SCL i september (28 seter i 1-2-1). Så det blir uansett forskjellige jern, så jeg skal nok overleve (-:
Har stusset lenge på om uttalelsen til SAS ovenfor kun gjelder "tilslutningsfly" som gjennomføres med SAS-metall/flyvninger, eller kan man også benytte seg av alle i SkyTeam som har avreise fra Norden til en av "tilkoplingshubene". De skriver jo "våre" tilkoplingshubber
Holder på å booke en reise til Sydney. Jeg finner i partner søket til SAS billetter hele veien. Først osl-cgk og retur i en booking. Men finner ikke siste cgk-syd i samme. Men denne ligger tilgjengelig og kan bookes seperat. Ringte inn og Tyvärr jag ser inte den. Hva kan være årsak til det og er det en mulighet å booke disse å få sas til å sy dem sammen? Eventuelt booke den lange reisen og høre om sas kan legge til CGK-SYD men er vel ikke feeder flight den veien.
Kan være billetten allerede er tatt? Partnersøk blir bare oppdatert 1 gang i døgnet eller noe, har jeg blitt fortalt...
Prøver her. Mener å ha lest her at det er mulig å booke Utreise bonus og retur revenue på ren SAS metall. Finner Utreise bonus long haul. Men retur blir altfor dyr når det er enveis. Har jeg lest feil eller er det mulig? Jeg er dårlig på å lete etter info på sales info hos SAS. Setter pris på om noen har et svar her.
Den oppdateres nærmest real time. Har sittet på telefon og booket og samtidig sett at tilgjengeligheten forsvinner fra nett i det de reserverer.
Garuda er ivrige brukere av origin/destination-restriksjoner som gjør at man ikke fritt kan kombinere ledige segmenter. Det er en typisk bortforklaring agentene kommer med når de av ulike grunner ikke klarer å søke opp segmenter som er synlig på nett.
Både partner-flights og SK, eller bare SK? Jeg mener å ha hørt at det kun gjelder partner-flights. Men det kan jo være det er oppdiktet eller utdatert informasjon... Jeg har opplevd det helt ned på enkelt-legs, selv med agenter som virker oppegående/kompetente.
Det går an så lenge du har tenkt å ta returen på poeng+penger (dvs revenue betalt med poeng). Det får du fint til å bestille gjennom nettsiden, bare kjør poengsøk. Betale for returen med rene penger får man derimot ikke til.
Ok, så jeg får ikke booket ledig biz bonus Utreise og betale for cash hjemreise? For det er ikke noe ledig bonus hjemreise.
Svarer meg selv: Jeg ringte prio support i går og de sa nei. Men har du sett på maken. Det går visst... https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/spending-points/spending-general-rules-airlines