Spørs om ikke det her refereres til SAS bonus + ordinære billetter betalt med poeng? Slike lar seg fint kombinere uten at skyhøye enveispriser slår til.
Ringte nettopp inn for å finne feeder flights, og ble overrasket over hvor mye mer (og mindre) agenten ser av tilgjengelighet enn det vi ser i Awardfares og på sas.no. Han fant flere ledige billetter fra CDG - OSL midt i fellesferien, og fant også ledige billetter i biz motsatt vei veldig tidlig i ferien. Han kunne derimot ikke booke en eco-reise jeg fant der en av to legs var med Air France Hop. Denne så ut til å være tilgjengelig for booking på sas.no.
Jeg har alltid vært skeptisk til å booke når jeg ikke har klart å finne en sammenhengende reise på nett. Men ut fra hva du sier kan kanskje en grei strategi være å booke når man har funnet en reise fra en hub og satse på at agenten finner en høvelig feeder (?)
Dette har mye med preferanser og hvor stort reisebudsjett man kan avse. Dersom jeg finner en reise som jeg virkelig vil dra på så booker jeg fra hub (tur+retur), gjerne open-jaw, og fikser feeder senere. I mellomtiden kjøper jeg fullfleks-billetter til hub dersom denne reisen er i høysesong slik at jeg ikke har en nedsiderisiko.
Dersom jeg har en reise med eks. KLM ut og Air Europa hjem, får jeg dobbel pris på hele t/r, eller bare returen?