Jeg kom nettopp hjem fra en reise hvor vi fløy via LHR med en layover som inkluderte overnatting i LHR. De to første legs med SAS. Null problem å sjekke inn bagasjen hele veien, de sjekket på Upper class terminal at bagasjen var mottatt uten at vi spurte om det og alt var i orden.
Helt annet spørsmål. Jeg har forstått det slik at endringer på en europeisk Sky Team bonusreise koster 250kr, men på en interkontinental reise koster det 750kr per pers. Å legge på feeder koster 150 kr. Hva om man ønsker å endre til en annen feeder? Skal det fortsatt være 150kr?
Ja. La på feeder i øko. 2 dager senere dukket det opp feeder i biz. Ringte inn for å få biz. 750 kr takk. Blir sjampis ombord da.
Hmm, kjedelig. Min plan er det motsatte, bytte ut to feeders i biz med én i øko for å få en mer smidig avreise, men det er vel lite velvilje uansett?
Da blir det ytterligere komplisert. Nedgradering til economy er kun tillatt når du legger til feed, ikke ved endringer.
Fløy OSL-LHR-CUN med SAS og Virgin i februar. 18-19 timer på LHR, inkl overnatting. Ingen problem å sjekke inn bagasjen hele veien, jeg tror ikke en gang jeg hverken spurte eller ble spurt, det bare skjedde.
Reise til Patagonia: Jeg kan ikke se at det legges ut seter i BIZ på strekningen EZE-USH/FTE, kun ECO. Dette er med AR (Aerolineas Argentina) ..derfor må jeg legge denne til etterpå siden min reise OSL-XXX-EZE er i BIZ. Kan EZE-USH/FTE, med rette agent, godkjennes som en feeder, eller er dette en endring og 750kr?
Alt kan gå, men i utgangspunktet må denne bookes på separat billett om resten av reisen er i business. Feed og mulighet for tilslutning i lavere klasse er spesifisert til å kun gjelde flyvninger mellom Norden og bestemte hubs i Europa.
Jeg har funnet og booket en utreise LHR-ICN, men det finnes bare feeder flights i eco. Har jeg forstått det rett at dersom jeg skal legge på en hjemreise i biz må jeg først finne den før jeg evt legger på feeders i eco, for det da kan bli trøblete om jeg legger til hjemreise i biz etterpå?
Jeg tror det er riktig. Jeg har fått to ulike svar når jeg forsøker å endre en hjemreise i biz der jeg allerede har en feeder i øko: "Det er dessverre ikke mulig å endre tidspunkt for hjemreise i biz fordi systemet ikke tillater endringer når man har to ulike reiseklasser" Endringer i hjemreise krever at biz-segmentet billetteres før feeder-flight legges til på nytt i etterkant. Du må betale 750 kr for det første og nye 150 kr for det andre.
Jeg tipper alt 2 er riktig, men at mange agenter tyr til forklaring 1 når de ikke gidder/vet hvordan det gjøres
Ja, inkompetansen er sjokkerende. Problemet med 2. er at feeder kan ha forsvunnet før endret leg er billettert. I dette tilfellet skjedde faktisk det, så jeg er glad for at jeg ikke endret.
Fikk akkurat tak i 5x t/r CDG-SXM booket på nett og skal ringe inn senere idag og prøve å ordne feeders. Er det bare SAS-flights man kan legge til som feeder i økonomi? Eller går dette med AF også?
Ingenting i bookingreglene hos SAS som hindrer dette, men det er generelt veldig vanskelig å legge til AF/KL segment på en allerede booket reise da det meste man ser er forbeholdt nye bookinger.
Får spørre om de får det til da. I verste fall er det mulig med separat øko-flex på kveldsavgangen til SAS dagen før og evt håpe noe dukker opp senere, eller formiddagsavgangen med ankomst 23,5 timer før. Skulle jeg velge selv hadde det jo blitt sistnevnte og en tur på Musée de l'Air et de l'Espace, men det gjenstår å se om jeg får de andre med på det
Deler ikke helt den opplevelsen... Har fått lagt på det hjem fra Paris med AF/KLM I sommerferien og to turer til høsten. Da den ene med AF og andre med KLM. Det er klart - vi er bare to personer, men de har funnet løsninger umiddelbart når jeg ringte.