Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,253
    Bonuspoeng:
    293
    Enden på visa ble at det ikke var nok seter til alle på denne kveldsavgangen uansett, så det ble morgenflyet til SAS med ankomst nesten et døgn før. Agenten mente at det burde ha gått å booke med AF, noe som støttes oppunder av at vi fikk lagt til AF feeder på returen (to stk i business og tre stk i økonomi).

Last edited: 01. juni 2026
    Insomnia4u and trygveat like this.
  2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,003
    Bonuspoeng:
    183
    Leker jo rundt på awardfares.com litt mye om dagen og opplever at det har skjedd en endring siste tiden der det er enklere å booke direkte fra Norge når det er ledig (SAS) feeders i samme klasse som long haul. Vet ikke om SAS har gjort endringer, men flere og flere turer kan bookes direkte. Er mitt inntrykk.

tmolvik, Rapolo, paron and 3 others like this.
  3. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,222
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket en reise til EWR i juli med SAS i bizz , skal videre til Miami. Dette er en ren SAS bonusreise. Tenkte først å booke separat billett til MIA med cash, men ser nå det er ledig bousbilletter fra LGA til MIA i bizz. Jeg lander på EWR kl 13.15 og flyet fra LGA går ikke før kl 19.30 så skal ha grei tid til dette.

Er det noen som har reist fra EWR til LGA her inne? Hvor lang tid må man beregne og hva er den billigste og den beste måten å reise på? Vet ikke helt om jeg gidder å reise mellom de flyplassene for å få siste leg i bizz, er det verdt det? Hva slags lounge får jeg evt tilgang til på LGA med Delta business?

4. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,369
    Bonuspoeng:
    113
    Du tar airtrain fra EWR til Manhatten. Stasjonen heter Pennsylvania. På Pennsylvania bytter du tog videre til LGA. Bruk google maps for eksakte tider og tog nr. Helt ubroblematisk.

Magnus77 liker dette
  5. sday

sday EBG, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    309
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en reise til RUN med AF i slutten av måneden i økonomi, som EBG har jeg da tilgang på AF lounge?

6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,489
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

sday liker dette
  7. biaop

biaop EBD

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man har en reise t/r til SIN. Så ringer man inn for å legge på DPS (Bali). Regnes dette som feeders eller ombooking?

8. benjaminmads

benjaminmads Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ombooking. Er kun til hubene (OSL, CPH, ARN, AMS, CDG, LHR) der det telles som feeder

biaop liker dette
  9. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    63
    Apropos feeder, jeg fikk lagt på OSL-BGO som feeder til 150 kr gebyr på en reise til Asia.

10. biaop

biaop EBD

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Men om man ikke har retur enda, kun CDG-SIN. Om jeg da ringer inn og legger til SIN-DPS, regnes det som feeder? Jeg gjorde akkurat dette i fjor og betalte 150 eller 250 NOK for en sånn endring.

11. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,332
    Bonuspoeng:
    93
    Tror nok feeder kun regnes på de hubbene nevnt. Tror din vil være en endring til 750kr

12. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    896
    Bonuspoeng:
    93
    Spørs veldig på hvilken flyplass som er "hjemme" for deg...

AF har f.eks. kun flights fra OSL, BGO og TOS, så det betyr at du må via-via om du ikke har en av de tre som hjemme-flyplass dersom du skal videre med AF.

KLM har litt flere; OSL, BGO, SVG, KRS, TRD, og AES.

OSL har fordelen med at det finnes SK-flights til både CDG og AMS, så da har man flere å spille på (aka flere bonusseter ledig).

Min erfaring er at det finnes få avganger og ledige seter på AF/KL-flights fra disse mindre byene (f.eks. BGO-AMS og BGO-CDG for min egen del), at jeg sjeldent bryr meg særlig om jeg må via OSL/CPH. Mange ganger dukker det opp "dagene rett før", men er ikke verdt endringsgebyret for én mindre leg av den sorten (i alle fall ikke for min del). Om det gjør at man slipper en overnatting o.l. så er det jo selvsagt noe annet.

Setter uansett alltid opp søk på avreise/ankomst-dato på flight BGO-AMS eller BGO-CDG dersom jeg har via OSL/CPH/etc, og det finnes avganger som er bedre (men hvor det ikke har vært ledige seter). På de få reisene jeg har med overnatting er det ikke alltid jeg gidder å bruke tid på bytting, dersom eneste alternativet er "fakirfly" (da tar jeg heller overnattingen). Men dersom det dukker opp fly på tampen som gjør at jeg kan slippe en overnatting, uten at det er "fakirfly", så spiser jeg heller endringskostnaden.

På reiser med overnatting, både når det finnes gode alternativer direkte (men hvor det ikke har dukket opp ledige seter), samt når jeg ikke vil ta "fakirfly", så pleier jeg alltid å finne fly som lar meg få en ettermiddag+kveld i overnattingsbyen (fremfor at du bare må hoppe rett i seng). Da kan man få seg en middagstur til byen. F.eks. på neste turen min (BGO-AMS-GIG), så blir det en overnatting i AMS (hvor alternativet var "fakirfly" på avreisedagen AMS-GIG). Men da sørget jeg for at jeg lander ~22 timer før avreise, så jeg får en hel ettermiddag+kveld i AMS dagen før.

Last edited: 29. juni 2026
  13. Padden

Padden Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skal til Buenos Aires fra Frankfurt i oktober og finner bonusbilletter i økonomi fra Paris til Buenos Aires via Lima med avgang CDG 10:25.

Finner også bonusbillett FRA - CDG 07:00 - 08:35 samme dag, men får ikke opp hele ruten fra Frankfurt - Buenos Aires.

Vet noen hvorfor? Og vil jeg evt. få lagt til FRA - CDG over telefonen i morgen, hvis jeg booker CDG - BA på nett selv? Frankfurt - Paris og Paris - Lima er begge AirFrance, mens siste leg er Aerolineas Argentinas hvis det er av betydning.

14. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    TAP har veldig mye ledig til Brasil, flere destinasjoner, flere billetter per avgang. Så mye at det kan være feil.

Teknolai and kongenamundsen like this.
  15. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,100
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har funnet et bonusreise med Virgin Atlantic fra London til USA i Premium økonomi. I den anledning lurer jeg på hva man kan kombinere med Premium økonomi av feeders med SAS? Nå når SAS har business i Europa så kan man vel kanskje ikke kombinere med SAS lenger?

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,721
    Bonuspoeng:
    183
    Det får du nok kun kombinert med eco feeder. Det er uansett ingen andre som tilbyr eco+ på strekningen. Du må så vidt jeg vet da bestille langdistansen først og så ringe inn for å få lagt på feeder i eco mot gebyr 150kr.

kongenamundsen liker dette
  17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøper du sas premium på langdistanse plasseres du i business på skandinaviske ruter eks OSL-CPH. Mulig du kan ha flaks å få feeder i business til LHR med sas og.

Teknolai liker dette
  18. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,100
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar begge to! Men nå har jeg fått to ulike svar. Noen flere som har erfaringer med dette?

19. ctaa

ctaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    På strekningen Amsterdam–Bangkok reiste jeg på en EuroBonus-bonusreise og betalte for oppgradering til Premium Comfort til KLM. Da fikk jeg både bonuspoeng og Level Points uten problemer.

På returen Bangkok–Amsterdam gjorde jeg nøyaktig det samme. Jeg betalte igjen for oppgradering til Premium Comfort til KLM (W), men denne gangen har jeg ikke fått verken bonuspoeng eller Level Points.

Jeg har forsøkt å etterregistrere flyvningen hos SAS, men får bare beskjed om at flyvningen ikke kan etterregistreres.

Er det noen som vet hva som faktisk er riktig? Skal en betalt oppgradering til Premium Comfort til KLM på en EuroBonus-bonusreise gi opptjening, eller skulle jeg egentlig ikke hatt poeng på den første strekningen heller? Har noen opplevd noe lignende?

20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Enkleste er nok å ringe inn å høre. PE partner award er rimelig nytt og begrenset med erfaringer enda.

Del denne siden