Spørsmål ang denne. Garuda Indonesia sin flight CGK-AMS har fortsatt 2 ledig biz etter booking (var 2 før også) og vi får feilmelding når vi prøver å legge reisen inn i fly garuda appen for å velge seter. Pdf med itinerary er mottatt for begge pax så regner med alt er i orden. Tips til andre steder man kan reservere seter for denne flyvningen?
Det ordnet seg med whatsapp. Fortsatt 2 spørsmål, etter dagens booking, det som er relatert med KLM har jeg igrunn stusset på lenge. 1. Jeg sliter med å legge til frequent flyer nr (EB) på klm flyvninger, får kun feilmeldinger i app. Noen work around? GA hadde 2 stk biz på CGK-AMS, det er også 2 stk tilgjengelig etter booking. Slipper GA normalt flere seter etter tilgjengelige bonusseter er booket? Eller er det 'lag' hos sas? Jeg har gått helt til betaling uten feilmelding på sas sine bookingsider.
Angende det å kombinere to GA-segmenter s ser det ut til å være notorisk vanskelig. Jeg hadde samme problem da jeg skulle booke en reise i fjor. Da var det CGK/SIN-DPS og DPS-SYD/MEL som ikke ville la seg kombinere. Logikken bak dette er vanskelig å forstå. Mye mulig det er noe teknisk som ikke er som det skal være.
Agenten prøvde alle mulige kombinasjoner, men eneste hun klarte var en variant med VN via enten SGN eller HAN, men dette var ikke aktuelt for vedkommende som skulle reise. Jeg har lest rapporter på facebook om agenter som sier det ikke er mulig og booke 2 GA segmenter på samme PNR, men dette kan jo ikke stemme...
Omtrent alt GA ligger ut er married, så du må søke opp end-to-end. Såvidt jeg vet gjelder ikke denne sjekken de gjør på segmenter over 24t unna, så om SAS innfører layover over 24t i fremtiden så kan det bli en workaround, evt skal det uansett ikke påvirke retur.
Noen som har opplevd å bli booket om fra SK Premium Economy til Skyteam Premium Economy (eller tilsvarende) ved irops? Ser SAS i vilkårene forbeholder seg retten til bumpe en rett ned til Economy.
Ja, om agenten legger inn feks GA AMS-CGK og deretter GA CGK-SIN så sjekker CRS om det er availability på AMS-CGK-SIN som helhet. I tillegg vil du ha spist opp tilgjengelighet fra AMS-CGK når de booker segment-for-segment, som også kan påvirke tilgjengeligheten på AMS-CGK-SIN feks.
Fikk endelig alert på noen billetter jeg har ventet på men siden til SAS laster så tregt, og får feilmelding så snart billettene skal søkes opp. Noen ganger kommer jeg til bestilling men så snart jeg skal legge til CT slutter siden å laste. Flere som opplever det samme?
Ja! Ikkje fått til å bestille med CT, kun uten. Kundeservice fiksa i ettertid, men har jo lest at dei ikkje vil det lenger…. Men bør jo kunne gå viss det ikkje går på nettsida?
Dukket opp billetter med China Eastern hos awardfares nå, er det ghost slik som sist? Klarer ikke søke opp partnerflights i det hele tatt på sas.no.
Ser ut til å være ghost ja. Men ser ut til at mange flighter internt i Asia blir billettert - kommer frem til betalingssteg. Edit: forsvinner gradvis nå Edit 2: dukker opp igjen nå. Kommer til betalingssteg for en reise fra Shanghai til Oslo i øko. Ikke testet hele veien gjennom enda.
Jeg kom så langt som til å legge til CT og legge til navn, så feilet det ut. Ringte inn, agenten fant ikke ruten tilgjengelig. Bekreftet også at jeg ikke kan bestille for 4 på nett og så få kundeservice til å splitte bookingen og legge på CT (var sistnevnte som var problemet). Noe som jo var standard med å gjøre med *A bookinger. Søkte opp igjen på nettsiden nå og da var flightene borte.
Forsøkte også booke disse China Eastern billettene - uten hell. Ringte også inn og snakket med en hyggelig SAS konsulent. Han forsøkte å forklare hva som var problemet, var noe med en Waitlist og at dette var seter som ikke var tilgjengelig. Han var svensk, jeg er norsk så klarte ikke skjønne hva han mente selv om jeg spurte han flere ganger Men, mulig det er noen her som kan forklare hva som var feilen på en enkel måte?
China Eastern intra-asiatisk flight i Biz bekreftet billettert. og China Eastern Asia til Europa i øko bekreftet billettert
Ja virker som ghost seats, har ikke fått booket i hvertfall. De kommer og går, en gang fikk jeg lagt til CT men når jeg trykket videre til betaling så kom feilmeldingen. Ringte inn til CT telefonen og fikk samme beskjed som @skarsteen . Han bablet også noe om waitlist, og at de ikke fikk billettert. Fikk brekreftet fra agenten at MU kan bare bestilles online. Høres jo rart ut.